/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom
Fra : js2706
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 26-08-15 09:39

Mit internet er pludselig blevet meget langsomt. Uden at have teknisk forstand gætter jeg på, at det er browseren, der driller. Jeg har Internet Explorer. Jeg har scannet med Slow PC fighter, antivirusprogrammet, anti malware osv., men det gør ingen forskel.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-08-15 10:31

Hvis det er internettet, så kunne det være du skulle genstarte din router. sluk for den, og vent et øjeblik, og tænd den igen.... måske det hjælper

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 26-08-15 10:53

Jeg har ikke router - bare almindeligt telefonstik fra TDC.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-08-15 11:01

så er der et modem, der må sidde en "kasse" ved siden af der er sat til el kontakten, det er den du skal slukke...

du kører så slet ikke trådløst, for så skal du også prøve at slukke den...

Er først på igen sen eftermiddag, så du ikke sidder og venter mere på mit svar

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 26-08-15 11:48

Ja, der er en lille hvid kasse med 5 små grønne lamper + en speciel stikdåse ved telefonstikdåsen. Alt er slukket, når computeren ikke er i brug. Det hele virkede perfect indtil for et par dage siden - så gik tempoet meget ned.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-15 18:44

TDC har nok skruet ned for hastigheden fordi du har overskredet månedens max. trafik.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-15 18:45

Tjek din hastighed med denne: http://hastighedstest.tdc.dk/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-15 18:47

Du kan også teste hastigheden med ping commandoen i et commando vindue, også kaldet commandoprompt.
Her er lige en mere: http://www.bredbaandsmatch.dk/bredbaand/hastighedstest/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-15 20:55

Ryd op på din pc/defrag hvis det er en almindelig disk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-15 20:56
Kommentar
Fra : js2706

Dato : 27-08-15 13:26

Det er noget underligt noget. En gang imellem kører den helt normalt en times tid - andre gange er den en evighed om at starte internetforbindelsen op. Og ofte kommer teksten "Denne side kan ikke vises". Lidt efter kan den godt vises! Er det TDC, som leverer noget møg? - Og nu til noget andet, mens jeg er her alligevel: hvordan slipper jeg af med MSN? Jeg har engeng tidligere spurgt her og fået et brugbart svar. Men det har jeg glemt alt om, og nu er den gal igen! På forhånd - tak.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-15 13:28

Citat
hvordan slipper jeg af med MSN? Jeg har engeng tidligere spurgt her og fået et brugbart svar. Men det har jeg glemt alt om, og nu er den gal igen! På forhånd - tak.

Kig i din historik under din brugerprofil, så burde du kunne finde spørgsmålet fra sidst.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-15 17:19

Citat
Og ofte kommer teksten "Denne side kan ikke vises".

Den får jeg også tit, især når jeg starter fra en genvej til en hjemmeside/ bare luk browser ned og prøv igen - dette er kommet efter jeg er skiftet til Win10, samt der et par gange om dagen dukker et par popup´s frem, tror det har noget at gøre med Adblocker + kun på visse sider = kandu er en af dem.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 28-08-15 10:18

Af uforklarlige årsager kører det nu igen uden problemer, uden at jeg har foretaget mig noget. Men tak for jeres svar - desværre (eller heldigvis) blev der så ikke brug for nogen af dem!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-15 00:16

Angående MSN kan du læse med her:
http://www.kandu.dk/spg174435.aspx
at din internet forbindelse er langsom kan skyldes at nettet er overbelastet, det er sikkert forklaringen hvis det er i dagtimerne og først på aftenen du har problemer, får du også problemer om nattet er forklaringen en anden og det er umuligt at gætte på for mig som ikke eller kun sjældent har problemet, og så hjælper det at slukke for router og modem og det svar har du fået