/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
nyt camera
Fra : kivi
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 25-08-15 12:10

jeg står over for at skulle have et nyt digital camera de eneste krav jeg har er pris ca 1000 kr og så skal det tage billed med det samme og ikke 10-15 sekunder senere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-15 12:54

Så kan jeg anbefale et Canon IXUS, siden jeg forærede min kone det,
har vi slet ikke benyttet vore større, dyrere og tungere kameraer.

Vort gyldne camera er IXUS 310 HS, nok i den lidt bedre og dyrere IXUS række,
men et usædvanligt godt lille camera, nemt at anvende og let at have med på rejser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 13:05

Citat
skal det tage billed med det samme og ikke 10-15 sekunder senere

Det gør alle kameraer da, eller du vælger det forkerte program på kameraet - eller tænker du på at det først skal fokusere på billedet, der kan også være en ventetid på at billedet bliver gemt, der kan et hurtigt SD kort gøre nytte.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-15 13:15

Hvis du ikke er ude efter avancerede kameraer så overvej en ny smartphone med et godt kamera, de bedste smartphone overgår langt de billigste kompakt kameraer og telefonen har du altid i lommen klar til skud

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-15 13:40

Det du får med et digital kamera som du ikke kan med mobilen er zoom, om det er besværet værd, ved du nok bedst selv. De fleste bruger efterhånden mobilen, som tager fortrinelige billeder.

Til prisen kan du få et Sony:

http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/digital-vandtat-kamera/DSCW830SIL/sony-cybershot-dsc-w830-kompaktkamera-solv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-08-15 14:01

Jeg vil også sværge til et Ixus, hvis det er et lille smart kamera du skal have.
Ellers er du velkommen til at købe mit Canon Powershot G7, som jeg hidtil har taget fortrinlige billeder med. Jeg ejer også et Olympus spejlrefleks kamera, men jeg foretrækker G7 når der skal fotograferes uden stativ .For 1 time siden fik jeg et godt tilbud fra en kollega som vil sælge sit Canon GX kamera. Så...... hvis du er interesseret i et mellemstort kamera, må du slå til.
Iøvrigt er alle billeder på mine blogge
www.strikinge.blogspot.dk
www.strikingeshave.blogspot.dk
taget med Canon G7 kamera.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-15 19:22

Jeg har også et Canon PowerShot som jeg ikke mere bruger, måske lidt ældre, et S3 IS G4,
det kan du også købe, og jeg kan bekræfte, at det tager udmærkede billeder,
men jeg vil ikke ud i en priskrig med ingelein, og jeg bor nok længst væk, tæt på Kruså?

Og så er der jo optisk zoom på begge cameraer, noget jeg nødigt vil undvære,
i modsætning til digitalt zoom, som du ikke har megen glæde af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-15 19:59

Canon Ixus serien er efter min mening det nemmeste hurtigste camera lige til lommen.
Mit eget camera er et canon Ixus 950 IS og bruger SD hukommelseskort med plads til nogle tusinde billeder, og lidt film i god kvalitet, som kan afspilles på mit tv.

Canon Gtyperne er gode camera men ikke lige til en brystlomme som Ixus er.

Ps. Mit camera, er ikke til salg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 23:04

Citat
Og så er der jo optisk zoom på begge cameraer

Og så kommer problemet sikkert - den skal lige fokuserer.
Og ellers? DIGITALT ZOOM kørte mange forretninger/ forhandlere med - i gamle dage/sikkert også i dag = INTET ZOOM, det er som at bruge et program til at blæse billedet op i over størrelse med, samt masser af PIXEL fejl på det færdige billede, intet bevendt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 23:11

Skal du have noget der er ? lynhurtigt, skal du over i Digitale spejlrefleks kameraer - men så er problemet stadig med at gemme billederne hurtigt nok - men har aldrig haft sådan et kamera.

Havde analoge spejlrefleks og de var gode og rimelig dyre (Pentax), men det er mange år siden, og der fremkaldte jeg selv film og billeder..

Har forresten en masse af det fremkalder udstyr endnu - hvis der er en der skulle få lyst til at prøve dét.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-08-15 07:55

tak alle sammen min havde et som han ikke brugte mere det opfyldte mine krav og så var det billig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-15 12:15

Hvad var det for et camera som kan alt det du ønskede.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-08-15 14:03

det måtte ikke koste mere en 1000kr og tage billed med samme og ikke 20 sekunder efter

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-08-15 14:04

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-08-15 14:18

HEJ
Nu kommer det jo lidt an på, hvad man mener med at tage hurtige billeder. Hvis det er snapshots er det ikke smart at rende rundt med et spejlreflekskamera. Det kommer jo an på afstand osv. hvilket objektiv man lige skal ha' monteret. Det skal gøres med forsigtighed, så der ikke kommer snavs ind i det åbne kamerahus osv. Jeg er ikke ret god til at bruge mit spejlreflekskamera, men børnebørnene elsker at bruge det - sikkert fordi det ser smart og drøngodt ud med sådan et om halsen! Lad være med at købe et spejlreflekskamera, hvis du ikke nærmer dig profi standard. Sådan et SLR kamera kræver en stor taske - som en rygsæk, og det er jo ikke lige det, der blev spurgt efter............for slet ikke at snakke om alle de indstillinger man skal/kan have behov for at ændre for at tage et billede der er "fint" nok. Mange sværger til deres kameraer i mobilos og Ipad, men det kan slet ikke sammenlignes med billeder taget med et kamera, hvor der er kælet for dybdeskarphed, fokusering, belysning, ISO osv. Nærmest en slags videnskab! Så for mig er billederne på mine blogge taget med almindelige kompaktkameraer, fordi de alligevel skal klemmes ned til max 800x600 pixel.
Ingelein