/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Wirelees.N Repeator/Extender
Fra : BonneTrut
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 25-08-15 12:03

Hej!
Jeg har Købt En wirelees-N Repeator/Exender, men kan ikke rigtig få den til at virke?
der står at jeg skal konfigurer systemets ip-adr. til at være det samme netværk domæne
med Repeator/Exender ip-adr. 192.168.10.x(x=2-254) undermaske 255.255.255.0
default gate Dns server adresser: efterlad blank ? hvordan konfigurerer jeg systemets ip-adr.

mvh. Bonnetrut

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-08-15 12:34

Hvilket fabrikat og model er det? Det første jeg ville prøve er at slutte den til en PC'direkte med kabel og se om den er istand til at tildele PC'en en IP-adresse med DHCP. I netværksindstillingern i PC'en kigger du så efter hvilken IP-adresse som står under gateway, dette er så enhedens aktuelle IP-adresse. Du starter så, stadig med PC'en forbundet direkte til enheden, din browser og skriver IP-adressen i adressefeltet. Du bør så komme ind i enhedens konfigurationsside.

Hvis dette ikke lykkes så slut den, stadig med kabel, til dit lokale netværk og kig i din routers DHCP-tabel og se om den skulle dukke op der. Gør den det så start din browser og tast dens IP-adresse ind der.

Håber at det lykkes

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-08-15 13:43

Ja det er da en begyndelse. Disse boxe er ikke så nemme. følger lige med. hilsen Steen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-15 15:04

Jeg har brugt sådan nogle, som tidligere var nødvendige på mit faste feriested.
Det er det ikke mere, så jeg sælger gerne til rimelig pris, hvis nogen er interesseret.

brugsanvisninger oversatte er ofte noget slemt vrøvl, fordi oversætteren ( fra kinesisk) ikke har begreb om teknikken.
Jeg er ret sikker på at det ikke er systemets IP adresse du skal ændre det er repeateren og kun den der skal indstilles .

Det går nemmest at sætte den op når den er ret tæt på dit faste trådlæse accespoit ( det mange fejlagtigt kalder router)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-15 17:21

Citat
der står at jeg skal konfigurer systemets ip-adr. til at være det samme netværk domæne
med Repeator/Exender ip-adr. 192.168.10.x(x=2-254) undermaske 255.255.255.0
default gate Dns server adresser: efterlad blank ? hvordan konfigurerer jeg systemets ip-adr.

Du tænder din extender, og så når den er startet op skal du forbinde til den.
For at forbinde til den skal du konfigurere systemets ip-adr, det vil sige at du skal ændre ip i din computer til f.eks ip 192.168.10.10/24 eller sagt på en anden måde, ip 192.168.10.10 subnet 255.255.255.0
gateway og dns er lige meget, det skal du ikke bruge (du er alligevel ikke på internettet endnu).

Når du har indstille computeren ip kan du tilgå extenderens hjemmeside og starte selve konfigurationen af den (tilslutte den til dit wifi)
Når det er gjort skal du naturligvis huske at ændre din computers ip opsætning tilbage til standard som sikkert er DHCP
Når extenderen er færdig med at genstarte bør det hele virke som normalt og du skal også kunne finde den ved at søge på dit netværk http://www.softperfect.com/products/networkscanner/

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 26-08-15 20:24

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Det lyder rigtigt, det vil jeg prøve mange tak,
mvh. bonnetrut