/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Har SKAT uduelige medarbejdere.
Fra : Eyvind
Vist : 618 gange
10 point
Dato : 19-08-15 18:05

Alle ved at man ikke skal klikke på noget og taste oplysninger ind via et link.
Og nu sender SKAT alligevel, en mail med link til indtastning af personlige oplysninger.

Det må absolut være en uduelig medarbejder hos SKAT som til trods for sin uvidenhed, har adgang til hele danmarks personregister. Den ansvarlige for for denne fadæse, bør straks fristilles for beskæftigelse med persondata.

Her er grunden til min harme

Du har fået brev fra SKAT i TastSelv:
Kære xxxxxxxx

SKAT har sendt dig to breve med nye oplysninger om din skat i TastSelv.
Du finder brevene ved at logge på (LINK)skat.dk/tastselv med nemID og vælge
årsopgørelsen 2012.

Du kan ikke kontakte os ved at svare på denne mail. Hvis du har spørgsmål,
er du velkommen til at ringe til os på telefon 72 22 28 28.

Med venlig hilsen
SKAT

Samtidig sendes denne advarsel ud med mailen.

Pas på falske mails
Der er ofte falske mails i omløb, hvor afsenderen udgiver sig for at være SKAT i håbet om at lokke
personlige oplysninger ud af dig. SKAT vil i en mail aldrig henvise direkte til en side, hvor du skal
indtaste kontooplysninger. På skat.dk finder du flere gode råd om, hvordan du håndterer falske
mails.

Desuden er det vel ikke noget som haster, da det er noget fra 2012.

Dette er smalltalk og behøver ikke at indeholde et spørgsmål.

Eyvind.

Ps. Må kopieres og videresendes.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 20 point
Dato : 19-08-15 18:11

kan det være varmen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-08-15 18:12

Den er skam go' nok, der er ikke noget link i mail du kan klikke på, du skal ind på skat's side

Jeg skal have 119 kr tilbage, fra 2012!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-08-15 18:14
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-15 18:14

Jo måske --------- her er ca. 30 gr. i skyggen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-15 18:18

Klaudi.............................når jeg klikker sker der dette.

http://www.tastselv.skat.dk/

Som for uvidende kunne blive til et phising link............................. nemlig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-08-15 18:26

Der er ikke noget klikbart link i den mail jeg har fået, kun at man skal gå ind på skat.dk/tastselv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-08-15 19:17

Skats medarbejdere er mennesker. Og nogle af dem læser ikke aviser. Nogle af dem ved ikke at der er falske mail i omløb. Men kan kun advare om det hvis det sker.

Der findes kloge folk og der fondes en del dumme folk. Og der er en procentdel af de kloge men også af de dumme som er ansat i SKAT:

Så vid dig heldig. Du har mødt en af sidstnævnte og endda fået mail.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-15 19:27

> Klaudi

Den læste jeg på EB i formiddag, men tilbagebetalingen gælder også forkert udregning på arbejdsgiveres pensionsindbetalinger hvilket indbefatter 2 millioner lønmodtagere.

Jeg gik på netbank og tjekkede...........der var sat 1 krone ind, så NU skal der festes

Og nej, SKAT, Eboks, Borgerservice, banker og andre lægger ikke mere klikbare links i mails eller sms, dog kan jeg se i diskussioner at nogen mener er for dårligt..................andre vil endda have tilsendt formularer som direkte tekstbesked i deres mailbox

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-08-15 20:14

Hej LuffeA. Vent nu med at feste,jeg skal have 6 kr.tilbage,skulle vi ikke slå os sammen og så investere dem ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-15 21:08

Og så er det mildt sat totalt galematias at SKAT kan finde ud af at sende almisser til 2 millioner borgere................men må afskrive hundreder af millioner grundt nedbrud af EFI som skulle inddrive bl.a. forfaldne bøder.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-08-15 21:29

Hvad er det lige der er galt med mailen som sådan?

Citat
SKAT har sendt dig to breve med nye oplysninger om din skat i TastSelv.
Du finder brevene ved at logge på skat.dk/tastselv med nemID og vælge
_årsopgørelsen 2012._

Du kan ikke kontakte os ved at svare på denne mail. Hvis du har spørgsmål,
er du velkommen til at ringe til os på telefon 72 22 28 28.

Med venlig hilsen
SKAT

PAS PÅ FALSKE MAILS
Der er ofte falske mails i omløb, hvor afsenderen udgiver sig for at være SKAT i håbet om at lokke
personlige oplysninger ud af dig. SKAT vil i en mail aldrig henvise direkte til en side, hvor du skal
indtaste kontooplysninger. På skat.dk finder du flere gode råd om, hvordan du håndterer falske
mails.

Hvis Skat ikke betaler penge tilbage, er det helt galt - gør de det er det sandelig også galt...

De har angiveligt blot ( måske for en gang skyld) overholdt loven om tilbagebetaling af for meget tilbageholdt skat.

OG der er jo ikke nogle klibare link i mailen, så der er jo ingen fare for at gå galt i byen. her.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-08-15 22:15

SKAT består ikke af de bredeste fælge på dytten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-15 00:24

Og nej, SKAT, Eboks, Borgerservice, banker og andre lægger ikke mere klikbare links i mails eller sms

DET ER JO NETOP DE DE GØR I MIN MAIL.

JEG VISER EN MAIL, HVOR DER ER ET LINK...............OG DET MÅ DER IKKE VÆRE.

Marken læs nu det aller første indlæg - altså mit eget hvor der står hvad dette drejer sig om.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-15 00:33

Til dem som ikke gider læse hele den indledende tekst i denne tråd.

Du finder brevene ved at logge på (LINK)skat.dk/tastselv

Dette er et link i den MAIL jeg fik.
skat.dk/tastselv

Det er linket, som skat senere i mailen advarer mod.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 07:17

Citat
Det er linket, som skat senere i mailen advarer mod.

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad problemet er - det såkaldte klikbare link fører jo hen til et korrekt sted - ved så udmærket at det måske ikke er helt efter bogen, MEN der er jo ikke nogen der bliver vildført...

Citat
Klaudi.............................når jeg klikker sker der dette.

http://www.tastselv.skat.dk/

Som for uvidende kunne blive til et phising link............................. nemlig.

Det bliver jo aldrig et phising link når det linker til det rette sted

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-15 08:05

Citat
Jeg kan helt ærligt ikke se hvad problemet er - det såkaldte klikbare link fører jo hen til et korrekt sted

Har du ikke fulgt med i timen ?

Det er jo netop det deikke gør, der er lavet særdeles gode kopier af de sider man normalt anvender hvad der har fået mange til at falde i.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 14:09

Citat
Har du ikke fulgt med i timen ?

Sælføleli' har jeg det OG Sælføleli' undersøgte jeg linket inden jeg klikkede på det -
MENda det nu er et godkendt link, kan jeg altså ikke se noget problem i at klikke på det når det er gangbart.

En anden ting ville jo være hvis nogen havde lagt et phising-link i mailen!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-15 15:23

Jeg har læst hele dit indlæg. Men mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

For i den mail er SKAT snyde dumme.

Bare skriv det til dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-15 17:04

Marken - det har ikke noget at gøre med om linket er korrekt.

Alle offentlige og pengeinstitutter siger tydeligt og klart.

"VI SENDER IKKE MAIL MED LINK HVOR DU SKAL SVARE MED PERSONLIGE OPLYSNINGER"

Og det lige netop hvad de gør.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-15 17:34

Punktum, slut prut finale (til ovenstående)

Det er da lidt underligt at det er et klikbart link i din mail og i andre er det ikke

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-08-15 22:08

Citat
"VI SENDER IKKE MAIL MED LINK HVOR DU SKAL SVARE MED PERSONLIGE OPLYSNINGER"

Og det lige netop hvad de gør.

Det var netop det de IKKE gjorde i min mail som du kan se...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-15 17:36

Denne smalsnak er ikke finaliseret, før jeg afslutter den..........

Når jeg kommer i nærheden af en rigtig computer, vil jeg vise et skærmklip, af den famøse mail fra SKAT

Det er absolut frivilligt, at koble sig fra tråden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-15 19:07

Som jeg lovede, har jeg nu en rigtig computer til rådighed, og kan vise et billede af fejlen fra skat.
Og til de som ikke har en farveskærm, til at kigge på, så er den mørke tekst blå.

http://peecee.dk/upload/view/452863/full

Jeg har inviteret min hustru ud på en restaurant og spise alle 9 kr. op på een gang.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-09-15 19:25

Jeg vil til enhver tid mene detikke er de menige medarbejdere hos skat der er noget galt med, det er systemet (Politikere og chefer) - de fyrer og fyrer de medarbejdere der netop skal kunne finde frem til fejlene og stoppe svindlen...

Så overskriften Har SKAT uduelige medarbejdere er fuldstændig fejlagtig...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-15 19:35

Hvis du havde lært, at læse marken, ville du observere, at det står som et spørgsmål.
Et spørgsmål er da ikke fuldstændig fejlagtig... - men det kan et svar sagtens være.

Under alle omstændigheder er det en klar fejl at lægge link i den meddelelse.
Det er netop disse link, som lokker folk til også at åbne de grimme link.

Det er ikke politikere som laver disse elementære fejl - men medarbejdere / embedsfolk.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-09-15 20:00

Hvis vi skal fluekneppe mangler der altså et ? efter dit såkaldte spørgsmål...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-15 20:09

Nixen - det bruger aviserne også.....................så det ser ud som en påstand, men bare er et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-15 20:13

Jeg har fået mine mange kr retur! Go' ting.

Mærkligt at det er et klikbart link du har fået

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-15 20:16

Hva' mail program bruger du?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-15 20:26

Googles gmail direkte hos google.dk webmail
altså
www.gmail.dk
login
kigge på mails.

Det er fordi jeg så altid har mine mapper med - selv på en fremmed computer.
I udlandet (eks. Madeira hvor vi lige har været) bor vi så vidt muligt på hoteller/lejligheder hvor der er internet på værelserne eller mindst i receptions området.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-15 20:45

Min er hos TDC, jeg har nu fået slettet den så jeg kan ik' prøve at sende den til min gmail!

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-15 12:02

Ja det er nok varmen............................