/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bitdefender antivirus og Windows 10
Fra : nyfigen
Vist : 759 gange
300 point
Dato : 17-08-15 04:25

For et par dage siden stillede jeg spørgsmålet "Antivirus i Windows 10" og jeg accepterede et svar fra "o.v.n", som jeg syntes lød rigtigt godt. "o.v.n." skrev godt om Bitdefender og "malwarebytes antimalware":
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
https://www.malwarebytes.org/antimalware/

Først installerede jeg Malwarebytes og det virkede perfekt, og det fandt noget malware, som jeg valgte at slette - så langt så godt.

Derefter forsøgte jeg at installere bitdefender. Det lykkedes ikke. Der kom en meddelelse om en konflikt, og en knap hvor man kunne vælge at installere efter at det konfliktende program blev slettet. Den knap trykkede jeg på, men knappen og meddelelsen forsvandt uden at der skete yderligere.

Så gik jeg ind i indstillinger for det i Windows 10 indbyggede Windows Defender antivirusprogram og gjorde det inaktivt og forsøgte igen at installere bitdefender, men med samme negative resultat.

Så satte jeg Windows Defender til at foretage en fuld skanning. Der blev skannet 1810024 elementer på ca. fem timer. Tidligere tog det AVG Antivirus FREE ca. 50 minutter at skanne ca. 250000 filer (AVG Antivirus FREE forsvandt da jeg gratis opdaterede fra Windows 7 til Windows 10).

Så slukkede jeg for pc'en, men da jeg bootede igen fik jeg en overraskelse. Efter login skete følgende:
Skrivebordet blev erstattet med en pauseskærm
lyset blev dæmpet
fra højttaleren lød et klokkeklimt
der kom det lille vindue om jeg ville installere Bitfinder JA eller NEJ

Uanset om jeg klikker på JA eller NEJ bliver Bitfinder ikke installeret.

Ovenstående gentager sig efter hver boot!

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 08:06

Hvis du spørge mig - det gør du jo...

Ville jeg installere IOBIT http://www.iobit.com/en/index.php samt http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php nap lige ved samme lejlighed http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

og så lade programmerne undersøge og få afinstalleret det der ikke skal bruges.

Noget taler for du har fået for meget installeret og som konflikter...

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-08-15 11:09

Havde Bitdefender på min PC, men da jeg opgraderede til Windows 10, så ville Bitdefender slet ikke køre!!
Programmet startede slet ikke, og kunne ikke ses i joblisten eller andre steder!
Så jeg opgav at bruge Bitdefender antivirus, efter at have bøvlet med det flere timer!

Skiftede til Avast! internet security, betalt version

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-15 11:30

Min udgave af gratis Bitdefender flyttede med over da jeg opgraderede fra Windows 8.1 og er ingen problemer, den er aktiv og opdaterer og scanner som den skal, hvorfor du ikke kan installere kan jeg ikke svare på, måske din gamle antivirus eller firewall spærrer eller noget skidt som andre også foreslår

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 17:45

Citat
Skiftede til Avast! internet security, betalt version

Så er problemet jo løst for det næste års tid i hvert fald...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-08-15 17:54

Citat
Programmet startede slet ikke, og kunne ikke ses i joblisten eller andre steder!

Er Bitdefender ikke en del af Windows Essentials

Hvorfor ikke bruge AVG, som er gratis - og husk at uden en ordenlig firewall er diverse anti virus programmer ikke meget værd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-08-15 17:59

Citat
Der blev skannet 1810024 elementer på ca. fem timer. Tidligere tog det AVG Antivirus FREE ca. 50 minutter at skanne ca. 250000 filer (AVG Antivirus FREE forsvandt da jeg gratis opdaterede fra Windows 7 til Windows 10).

På min pc tager det AV 10-15 minutter.
Er du sikker på at AVG ikke fulgte med? prøv SØG funktionen = AVG

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 18:21

HALLO mig-selv KLOGE ÅGE

Citat
Er Bitdefender ikke en del af Windows Essentials

Hvorfor ikke bruge AVG, som er gratis - og husk at uden en ordenlig firewall er diverse anti virus programmer ikke meget værd

Nej. det er det så ikke lige - http://www.bitdefender.com/ - det er et ganske udmærket GRATIS antivirusprogram

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 17-08-15 18:56

Citat
Hvorfor ikke bruge AVG, som er gratis - og husk at uden en ordenlig firewall er diverse anti virus programmer ikke meget værd

1. fordi AVG er noget skrammel der ikke fungerer ordentligt. Når jeg bliver kaldt ud til fjernelse af virus er det lige så sikkert som ammen i kirken at de bruger AVG og at AVG ikke melder om virus.
AVG er populær men populær er desværre ikke det samme som god.

2. en firewall hjælper intet mod virus

Mit forslag:
Hent AVG Removaltool til at fjerne den ødelagte installation.
http://www.avg.com/dk-en/utilities
Når den er fjernet skal du genstarte og så burde BitDefender installere uden problemer.
Bitdefender er et udemærket program som godt kan anbefales, jeg plejer dog selv at anbefale Avast hvis vi skal holde os til gratis antivirus.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 17-08-15 20:19

Tak for svaret EXTERMINATOR.