/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rengjort brusekabine nu med stribede fug
Fra : Superspinat
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 10-08-15 22:13

Hej.
Jeg har idag forsøgt at rengøre vores brusekabine. Den var også rigtig fin indtil den tørrede. Nu er fugerne hvide nogle steder der hvor sæben har været. FUCK siger jeg bare. Nu ligner det at der var mere kalk end der var før. Har gjort som anvisningerne og det har siddet kortere tid end det sku. Hjælp! Hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-15 23:03

Hvis du har brugt noget "baderumsrens", har det formentlig været fyldt med en syre til at opløse kalk med. desværre er der også kalk i fugemørtlen, som skulle have været fugtet allerførst, så de ikke suger stadset. Fugerne er altså blevet syrebehandlet. Du skal nok lede efter noget, som beskytter fugerne, så de ikke bliver udsat for det samme en gang til. Jeg vil tro, at LIP fremstiller sådan noget, spørg henne i byggemarkedet og vær forsigtig næste gang, du vil rense af i badet. Køb nogle mikrofiberklude, som er beregnet til badeværelsesrengøring og brug dem jævnligt, så kalken ikke når at blive hård.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-08-15 23:12

Køb af en damprenser kunne løse dit problem...

Kärcher damprenser SC1 Premium
---------------------------------------
http://www.bauhaus.dk/farve-bolig/rengoering-pleje/damprengoring.html

http://www.elgiganten.dk/product/husholdning/stovsuger-rengoring/SC1PREMIUM/karcher-damprenser-sc1-premium

Video guide
-----------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=tmJf0RH3aXw

Alternativet, kunne være at købe en større model, hvis du vil rengøre og spare penge på rengøringsmiddel generelt i fremtiden.... https://www.youtube.com/watch?v=NmGwTtfdpFo

McBobo

Kommentar
Fra : Superspinat

Dato : 11-08-15 09:02

Kan jeg få udlignet farverne ved noget af det i anbefaler ? Kan jeg bruge en fugepen?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-08-15 09:45

Du kan selvfølgelig bruge en fugepen, bare den er mørkere end det bestående. Bagefter skal du nok give dem fugeforsegler og så i øvrigt passe på med syre på fugerne. Læs: Lad være! Mikrofiberklud til formålet plus knofedt er midlet.

Godkendelse af svar
Fra : Superspinat

Dato : 11-08-15 09:50

Tak for svaret pbp_et.