/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken skruetvinge?
Fra : frederikkalleso
Vist : 580 gange
40 point
Dato : 04-08-15 10:44

Davs derude.

Jeg skal igang med et forholdsvis omfattende byggeprojekt. Jeg har praktisk talt ikke noget værktøj og derfor skal jeg blandt andet have købt mig en skruetvinge. Jeg har læst lidt om dem herinde: http://byggementor.dk/

men jeg vil høre om der er nogle herinde, som kan anbefale en tvinge? Det må for den sags skyld godt være en spændetvinge. Jeg vil bare gerne have en af god kvalitet og som holder i mange år. Så prisen er ikke altafgørende. Det er bare vigtigt at den holder i lang tid

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-08-15 10:57

Det er ikke altid, pris og kvalitet følges ad, men hvis du ellers har plads til dem og vil beholde i mange år, så vælg med en større længde og et større udlæg end du tror, du har brug for.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-08-15 11:54

Der kan godt blive et problem med den lille afstand til klingen som er på "hurtigtvingerne".

Men mange af problemerne man havde med at holde sammen på brædder og plader indtil der var slået et vist antal søm i er elimineret med skruemaskiner og lange skruer.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-08-15 13:52

Du skal nok gøre dig klart hvad du vil bruge dem til. Jeg bruger jævnligt lige fra str. 20 x 40 mm til 150 x 800 mm men ikke til samme slags job. Jeg bygger sommetider modelfly og sommetider loftetage i gamle huse.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-08-15 13:55

Du skriver "en" skruetvinge. Så kan dit byggeprojekt nok ikke være så omfattende. Der er ofte jobs hvor man skal have tre tvinger i gang samtidig. Til limearbejder op til seks-syv stykker. Og så skal du vel også lave noget mens limen binder.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-08-15 14:51

Her er efter min mening den bedste prof. skruetvinge og til en rimelig pris
http://www.bygma.dk/shop/skruetvinge-539c1.html

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-08-15 14:53

Ups.--- det er Bessey jeg mener

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-15 17:35

Har før hen altid brugt de ´gamle´ tvinger, men har nu anskaffet mig disse, som er nemme at have med at gøre og billige, kvaliteten er helt i top:
http://www.harald-nyborg.dk/p6146/hurtigtvinger-4-stk

Til mindre opgaver bruger jeg disse, kan købes i sæt til ingen penge:
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=montagetvinge

Men som skrevet? hvad skal de bruges til.