/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilke papirer SKAL være i bilen?
Fra : JBFur
Vist : 381 gange
20 point
Dato : 31-07-15 21:12

Hej

Nu har jeg kigget lidt rundt på nettet og hørt venner og familie. Men omkring mit spørgsmål synes jeg at jeg får en del forskellige svar, så jeg er lidt i tvivl.

Jeg har lige købt min første bil (brugt), så jeg vil gerne vide hvad der er lov pligtigt af papirer som jeg skal have i bilen her hjemme? :)

Tak :)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 30 point
Dato : 31-07-15 21:20

Citat
lov pligtigt af papirer som jeg skal have i bilen her hjemme? :)

Det er lovpligtigt at medbringe sit kørekort når du kører, ud over det er der ikke krav om noget.

Godkendelse af svar
Fra : JBFur

Dato : 31-07-15 21:30

Mange tak svaret og go fredag aften :)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-07-15 21:34

Husk lige registreringsatesten (i udlandet skal det være den originale)

Og forsikrings policen er også en rigtig god ide

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-07-15 21:39
Kommentar
Fra : JBFur

Dato : 31-07-15 21:51

Tak for info rotw. Skal snart afsted sydpå i bilen, så det var en meget god oplysning :)
Regnede kun med det grønne kort i udlandet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-15 00:12

I Danmark med dansk bil: kun kørekort.

I I andre EU lande : også original registreringsattest.
Derudover er det i visse lande i sydeuropa praktisk at have det grønne kort, som bevis på at bilen er forsikret. I frankrig, Italien mv skal landets egne biler have forsikringsbevis med eller endda klæbet på ruden, så det lokale politi kan have svært ved at forstå, at danske biler strengt taget ikke behøver forsikringsbevis ( grønt kort)
Derfor er det praktisk at have det med, for at undgå lange diskussioner.

Vi plejer at have disse papirer i en anden taske, som vi aldrig efterlader i bilen. Hvis bilen stjæles er det dumt at tyven også fårpapirerne med.