/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Epson
Fra : kj
Vist : 563 gange
200 point
Dato : 29-07-15 13:55

Min printer Epson Stylus PHoto 730wd, er kome med en meddelelse om en fvarvepude er ved at være fyldt op, og en forespørgsel hos Epson er svaret, at den skal skiftes og tælleren nulstilles, men at det nok ikke kan betale sig, men det lønnede sig bedre at købe en ny.
Er der virkelig ikke nogen steder kan kan få ordnet det, en ny printerkoster trods alt 1.200,00kr

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-07-15 14:25

Der har for et par år siden været en TV-udsendelse om netop dette emne, den hed noget i retningen af "Den Store Glødelampekonspiration". Det er en måde at sørge for at tingene ikke kommer til at holde for længe.

I den udsendelse viste de at der faktisk findes programmer som kan nulstille den tæller helt uden at man skal udskifte noget somhelst.

De brugte faktisk et eksempel med en printer hvor man hentede et sådant program fra en russisk hjemmeside, og i løbet af et par minutter var printeren som ny.

Desværre kender jeg p.t. ikke den side som de hentede programmet fra.

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-15 14:47
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-07-15 15:34

Kan printeren stadig skrive ud?

Min Epson sagde det samme og da jeg kom ind til puden var der ikke så meget som en dråbe blæk på den.

Du kan på nettet finde ud af hvordan du kommer ind til puden.

Du kan også finde SW der kan nulstille tælleren hvis printeren ikke vil skrive ud mere.

Kim.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-07-15 15:40
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-07-15 15:44

Jeg nulstillede min tæller flere gange i printerens liv, og den printede som da den var ny.

Det er noget forb..... svineri at låse printeren

Af samme grund har jeg ikke Epson i dag.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-07-15 20:59

@Soren_Steen_Nielsen: I den udsendelse viste de at der faktisk findes programmer som kan nulstille den tæller helt uden at man skal udskifte noget somhelst.
Du får altså ikke tømt puden ved at nulstille en tæller, du skal fysisk udskifte den.
Tælleren kan ikke se om den er tom eller fuld, ny eller brugt så den tæller hvor mange renseprocesser der har været kørt og hvor mange print der har væretud over kanterne og giver besked når den mener at det er ved at være tid til udskiftning.
@kj:
Du kan nulstille den og køre videre men på et tidspunkt sviner den dine udprint til med blæk hvis ikke du udskifter farvepuderne.
Softwaren til at nulstille med får du fra Epson: http://www.epson.com/cgi-bin/Storesupport/InkPadsForm.jsp

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-15 00:28

Til EXTERMINATOR: Du skriver:
Citat
Du får altså ikke tømt puden ved at nulstille en tæller, du skal fysisk udskifte den.
Tælleren kan ikke se om den er tom eller fuld, ny eller brugt så den tæller hvor mange renseprocesser der har været kørt og hvor mange print der har væretud over kanterne og giver besked når den mener at det er ved at være tid til udskiftning.

Det er fuldstændig rigtigt at der ikke sidder en sensor som registrere om puden er fyldt, og det er netop det der er galt. I selv samme udsendelse viste de - fuldstændig som k_m_s har erfaret - at der stort set intet blæk var på puden, og at der ikke engang var pletter på størstedelen af puden. Så jeg er overbevist om at den smule blæk som lander på puden når at tørre ud inden den når at svine. Så nej, den tæller er en udspekuleret foanstaltning, havde det været for at forebygge noget svineri havde de puttet en sensor ned omkring puden. Sådan en kan laves meget billigt.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-07-15 07:51

Allcast burde kunne gøre det, jeg afspiller stort set alt via Allcast!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.cast

Hvis den virker for dig, så køb Allcast Premium til ca. 28,- kr., den er alle pengene værd!!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-15 09:32

Undskyld mig dogvillestar, men er din kommentar ikke kommet ind i det forkerte forum? Jeg kan ikke se hvad din kommentar har med kj's printer at gøre.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-07-15 09:40

Sorry!! Forkert indlæg!!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-07-15 10:44

EXTERMINATOR, har været på din Epson adresse, min printer er bare ikke med på listen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-07-15 11:43

De andre forslag omhandler heller ikke Stylus Photo 730wd, så vidt jeg kan se, og dem jeg har prøvet at downloade vil ikke gå i gang, meldingen lyder på "blev ikke hentet"

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-08-15 14:15

Har stadig ikke fundet en der supporterer Epson Stylus PHoto PX 730wd

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 09-09-15 15:05

Tak for svaret a_h. Det var det rigtige program der kan åbne en total låst printer, men ikke en
Epson Stylus PHoto PX 730wd