/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problem med AVG?
Fra : Fattig
Vist : 449 gange
300 point
Dato : 27-07-15 13:20

Jeg oplever ofte at der er problemer med mit win 8.1. 64 bit. (langsom, skærm fryser). Hvilket jeg aldrig oplevede med min gamle win 7 maskine.
Mit virus program er AVG 2015 (free). Nu har jeg imidlertid opdaget at når der er problemer og jeg går i joblisten for at lukke programmer der kører, er et AVG User interface (32 bit) dette kan ikke afsluttes.
Mit spørgsmål er så: Kan det være årsagen til at der forekommer "nedbrud"?

Er der her på Kandu et bud på om der er sammenhæng/løsning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-07-15 14:13

Svært at sige, men du har jo også muligheden for at skifte til Avast eller Bitdefender som er lige så gode.

Du kan evt. prøve at køre en renseprocedure med IOBIT, den har jeg meget glæde af

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php

i samme serie findes der også uninstaller og driverbooster som er knaldgode...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 15:47

Jeg ville selv afinstallere AVG fuldstændigt i fejlsikret tilstand og evt. downloade en helt ny og installere den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-07-15 17:53

Jeg bruger nu altid den udmærkede http://www.iobit.com/en/advanceduninstaller.php så er man ude over problemer med rester af programmer som hænger...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-15 18:23

Citat
AVG User interface (32 bit) dette kan ikke afsluttes

Lyder mærkeligt, er det fordi AVG opdaterer sig selv, prøv at sæt det til manuel opdatering, og se også efter om programmet scanner som det skal, der er ingen grund til at det scanner hele tiden - virus beskyttelsen er der stadig - men scanner kun nye filer.
Det kan måske også være fordi AVG muligvis scanner en ´enhed´ som du pludselig fjerner/slukker

Citat
Nu har jeg imidlertid opdaget at når der er problemer

Med AVG eller andet?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-07-15 07:13

Kan kun tilslutte mig Marken84, advanced kører perfekt

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 28-07-15 10:34

mig-selv
Har nu afinstalleret og derefter geninstalleret AVG, når jeg ser i joblisten kører:
AVG user interface (32-bit)
Det er den der ikke kan afsluttes.
Hvordan sætter jeg den til manuel opdatering?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 28-07-15 12:39

Citat
Hvordan sætter jeg den til manuel opdatering?

Åben AVG/ valgmuligheder/ avanceret indstillinger/ planlægning/ programopdateringsplan

Eller blokker AVG med din firewall - det kan også give problemer med cpu.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 29-07-15 17:15

Tak for svaret mig-selv.