/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
audio
Fra : kivi
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 27-07-15 11:06

jeg har fået en stationær msi 8extreme som jeg tror har kørt som server jeg kan desværre ikke få lyd på den lige megethvad jeg har prøvet hvad skal der til for at få lyd på

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-15 11:13

Hvad hedder den mere end msi 8extreme?

Typisk er det noget med at lydkortet på bundkortet skal være slået til i BIOS og den driver som hører til (kan normalt downloades fra MSI's side) skal være installeret.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 11:19

jeg har fundet ud af bundkortet hedder noget med ms 7191 men synes ikke jeg kan finde nogen driver

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 11:34
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 11:37

ja umiddelbar ja

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 11:50

Så prøv at kigge her. Du skal først lige vælge dit styresystem:

http://eu.msi.com/support/mb/RS482M4FD_ILD_IL_L.html#down-driver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 12:05

Hvor vil du have lyd? I pc'ens højttaler? ...eller er der lydkort i ...i så fald; hvilket?

..eller en lydchip på bundkortet (..findes sjældent i server konfiguration ) ..hvilken? (producentnavn & type nr.)

Så kan man nemt finde rette driver, hvis du samtidig oplyser hvilket operativsystem du kører og hvilken version (WIN: XP, Vista, 7, 8, 8.1 ..eller LINUX)?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 12:08

Citat
Audio 8-channel
..siger os ikke ret meget
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 16:28

desværre er der ikke noget som har hjulpet

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 16:38

Hvilket styresystem har du?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 16:41

win 7 64 bit

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 16:50

Og du er helt sikker på at denne driver ikke virker? Og du har checket at lyden er slået til i BIOS?

http://eu.msi.com/support/mb/RS482M4FD_ILD_IL_L.html#down-driver&Win7 64

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 16:55

Hvor skal 'lyden' hen? Der er mange ukendte parametre hér?
Er det via Phonokabler, HDMI ..eller andet?
Har du overhovedet tjekket om kablerne kan 'bære' lyd fra andre enheder?

..altså fra der du har tilsluttet din'lydkilde'?

Har du prøvet andre kabler end det/de du har tilsluttet nu?

Hvad siger enhedshåndtering under ikonet "System" i Windows "Kontolpanel" ?

Virker lydkort på hardware siden?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 16:55

Undskyld, stien ændrer sug åbenbart ikke når man vælger styresystem. Men lydkort driveren kommer såsnart man vælger Win7 64.

Men er det fordi at driveren ikke vil lægge sig ind eller installerer den sig uden at der sker noget ved det?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 17:02

jeg har hovedtelefoner og jeg har prøvet både med 32 bit og 64 og jeg søgt lægge driver ind og jeg har sat et andet lydkort i men???

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-15 17:13

OK, så er det naturligvis den driver som følger med dette andet lydkort du skal bruge. Og husk nu at bruge den lydudgang som sidder på dette. Stikket du skal bruge er normalt markeret med grønt. Og lige én ting mere. Når du både har installere 32 og 64 bit driver så er det en rigtig god ide at afinstallere 32 bit driverne. Man kan godt risikere at de konflikter med hinanden.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-07-15 17:21

har prøvet det foreskriver men det har ikke hjulpet og jeg har været i bios for at se om jeg kan slå noget til men kan ikke finde noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-15 08:17

Hvad siger egenskaber for lydkortet, når du tjekker det under:

Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanen; Hardware -> knappen; [Enhedshåndtering] -> Enheder for Lyd, video og spil

Er der nogle gule advarselstrekanter? Kan du se det 'rigtige' lydkort? Virker enheden med den installerede driver .. osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-15 13:15

Du skal ind på ´lydkortets´hjemmeside og hente software - når det er installeret ligger der som regel en mappe i START hvor du så åbner programmet og derfra kan du vælge hvad du vil, det kan være du ikke har sat det ekstra lydkort som standart-lyd = prøv også at se i Kontrolpanel/ LYD

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-07-15 16:06

da jeg ikke trods mange gode råd ikke kunne få den til virke er den blevet skrottet , men tak for jeres forsøg på at hjælpe mig

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-07-15 16:07

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.