/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
gas
Fra : kivi
Vist : 949 gange
100 point
Dato : 24-07-15 18:21

må man lægge en 11 kg gasflaske ned så den ligger vandret

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-15 18:27

ja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-15 19:04

Ja...............................Bare den står op når du bruger den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-15 20:52

Citat
Ja...............................Bare den står op når du bruger den.

Man kan da også stille den på hovedet - bare ikke en god ide hvis den er i brug

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-15 21:14

Der må jo være en god grund til at kivi spørger, måske skal han have den med over grænsen,
hvor vi får fyldt vore gasflasker hos Calle for kun godt 100 kr.

Men køb ikke ukrudtsbrændere syd for grænsen, de har et andet system.
Lige nu har Davidsen et godt tilbud til kun 300 kr. dog uden gasflaske.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-15 21:42

Citat
Der må jo være en god grund til at kivi spørger

Og det formål skal andre ´hive´ ud - man får som regel svar som man spørger.

GAS flasker skal stå op.
Citat
Men køb ikke ukrudtsbrændere syd for grænsen, de har et andet system.
Lige nu har Davidsen et godt tilbud til kun 300 kr. dog uden gasflaske.

Det var dog et dyrt tilbud?? og så helt TIL/fra tyskand og uden flaske = som garanteret ikke kan genfyldes i DK..

Med mindre Davidsen bor i DK..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-15 21:52

Jeg kommer lige i tanke om at gasflasker til eks. gaffeltrucks jo faktisk ligger ned under brug.
men om det så er en speciel måde den bruges på kan jeg ikke huske.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-07-15 22:20

SPØRG ET AUTORITERET STED.
EN GASFLASKE DER LIGGER NED KANFÅ PROBLEMER MED FORDAMPNINGEN
AF GASSEN.
EN GASFLASKE PÅ EN GAFFELTRUCK KAN HAVE EN GASFORDAMPER PÅMONTERET.
MEN SPØRG EN PROFF.
MVH AG112

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-07-15 08:05

I gamle dage lagde man gasflasken ned for at pine det sidste ud. Det virker ganske udmærket i dag osse. Har prøvet det da jeg var ved at brænde ukrudt, og var ved at gå tør, da huskede jeg hvad min mor gjorde, og det virkede.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-07-15 08:07

Nå ja, tagdækkede bruger 33 kg flasker, de lægger dem osse ned, og om nødvendigt presser de det sidste ud ved at varme flasken med brænderen

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 25-07-15 08:24

hvorfor jeg spørg er at jeg har købt en weber gasgril og monteret den nede under

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-15 14:44

En normal gasflaske må ikke ligge ned hverken i brug, eller under opbevaring.

Gassen inden i er en væske med luftformig gas over . Væskestanden afhænger af fyldninggraden.

I toppen sammen med koblingen er en sikkerhedsventil, som vil åbne hvis flasken bliver for varm så trykket stiger.

Hvis den ligger ned vil der komme væske ud af sikkerhedsventilen, og det trykaflaster ikke npo amtidig med at gasmængden ud stiger farligt.
I brug er det helt galt at den ligger ned fordi du ikke kan fordampe væsken i regulatoren.

Det er ulovligt at indbygge gaaflasken i grilbordet , hvis det ikke er konstueret til det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-15 15:37

Tak ag112 - så huskede jeg da noget af det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-15 17:26

>ja.
selvfølgelig under transport, ikke i brug, ingen vil da anvende en fyldt gasflaske,
hvis der i stedet for gas kommer væske ud af den.

Jeg husker at vi havde flaskegas derhjemme, og at mine forældre lagde flasken ned,
når den var næsten tom, for at få det sidste ud af den,
men så var væske standen jo helt sikkert under udløbet.

Som sagt troede jeg du var ved at importere billigt gas sydfra,
vore gasflasker ligger ned når vi importerer dem, men de står op under brug,
ikke til grill, her bruger vi stadig kul, det smager og lugter nu bedre.

Men til vore ukrudts brændere, den gamle er nu rustet op, men den nye fra Davidsen,
en kendt bygnings kæde her i Sønderjylland, virker perfekt til kun 300 kr.

Mon ikke dit grill bord kan blive så højt at din gasflaske kan stå op?

Ellers, hvorfor har vi så travlt, vi hygger og gerne med vor kul grill...
Her må jeg dog tilstå at jeg snyder lidt med lidt gas under vor grill starter.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-07-15 07:49

Tak for svaret transor.