/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Offentlig vs. Privat aktør..?
Fra : molokyle
Vist : 1107 gange
300 point
Dato : 23-07-15 23:51

Hvornår ser vi; at det giver bedre og mere effektiv service for færre penge, når der skal udliciteres og privatiseres offentlige opgaver for borgernes penge?

http://www.version2.dk/artikel/saadan-blev-283-millioner-kroner-spildt-paa-skrottet-it-system-293991

Skandalerne står jo i kø, når det kommer til privatisering: DSB, HT, Post Danmark, DONG..

Extra dyrt og DÅRLIGT ..samt forsinkelser og uløste opgaver.

Private partnere i forsvaret ( http://politiken.dk/indland/politik/ECE2746848/politikere-om-blackwater-sag-grotesk-og-skandaloest/ )

Påtænkt privatisering af fængsler, ældrepleje, læger og hospitaler (..og så skal vi endda til 'lommen' ..ud over skatten selvfølgelig)

Jeg har ikke bemærket andet i forbindelse med 'øvelsen' : "Privatisér den offentlige sektor", end dårligere, dyrere om mere besværlige/omstændige procedure, fyringer, dårligt arbejdsmiljø, omgåelse af lovgivning ..og hva' har vi?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-15 01:34

Den eneste privatisering, der har virket, er privatskolerne - og det skyldes udelukkende politikernes inkompetente indblanding i folkeskolerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-15 08:29

hjkofoed ->

Privatskoler koster ligesom privathospitaler penge ud over hvad vi betaler til disse sektorer over skatten. Man kan altid købe sig til bedre service privat, hvis man vil betale hvad det koster.

Eksempelvis kan man også købe sig til bedre rengøring, måltider og pleje som ældre hvis man har penge nok og sådan skal det naturligvis også være, men det har intet med privatisering af den offentlige sektor at gøre.

Det er nu engang private virksomheders fornemste opgave at tjene penge ...ikke at yde bedre service for 'de samme' penge. Næeh.. når opgaven lyder at yde en bedre service for at tjene penge og så bliver det naturligvis også dyrere, da det jo er en bedre vare eller service man levere. Vil man have varen eller ydelsen billigere så får man også et ringere produkt. Gak ned i lavpris-supermarkedet og konstatér dette ved selvsyn.

Synes I f.eks. at tandlægen er speciel billig? Der gives endda offentligt tilskud via sygesikringen. Fjernede man dette tilskud og overlod prisdannelsen til 'det fri marked' tror I så man ville få bedre behandling og mindre tandlægeregninger?

Jamen så kan folk da bare sikre sig via policer i et forsikringsselskab indvender mange i 'blå blok'.
Præcis, men så er der ikke længere lige adgang for alle til samfundets kerneydelser.

Så fordi staten betaler en privat aktør for at udføre et stykke arbejde beslutter den private aktør næppe at sænke prisen på dette arbejde i den 'hellige konkurrences navn'. Ergo bliver det hverken bedre eller billigere. Og så bliver det i sidste ende de samme mennesker som udfører arbejdet, hvad enten de er offentlige medarbejdere eller privat ansatte. Arbejdsvilkårende bliver blot ringere og lønnen vil blive presset, da de ikke længere blot skal passe deres arbejde, men i stedet sikre virsomhedsejerne så stor profit som muligt.

Blev DONG en billigere virksomhed at være kunde i fordi vi privatiserede en del af kapitalen?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 300 point
Dato : 24-07-15 08:59

Bl.a. fordi den offentlige sektor har fravalgt intern konkurrence, og de offentlige ansatte typisk ikke ønsker - ikke har - job rotation.
Frataget offentlige institutioner sig selv muligheden for at holde deres organisation adrætte, og med focus på borgeren i centrum.

Ideelt skulle bedste teamwork kunne opnås, ved at besætte pladserne, så alle gør det de er bedst til.
Det er let at opnå, når man opretter nyt, men svært med gamle insinuationer.

Når offentlige ansatte typisk ikke ønsker job rotation - som f.eks Mærsk praktiserer den - fratager man sig selv muligheden for at holde sin organisation, og arbejdsgange adrætte.

Og gøder selv vandet for at institutionen overtages af private firmaer, med de mange ulemper liberaliseringen så medfører, og hvor private firmaer er styret af "villet psykopater", der blot vil tjene penge til egen lomme.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-15 11:11

Man skal kunne vælge frit, hyre de bedst egnede, uanset hvor de kommer fra.

Enig med boye i at mange i det offentlige er sakket bag ud på grund af manglende job rotation.
Også enige i at private vil tjene penge, og det kan de gøre ved at være dygtigere og mere effektive

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-15 11:46

Og så noget man ikke taler så meget om:

Det er sværere for de offentligt ansatte at arbejde sort,
men det er desværre noget der forbedrer konkurrence evnen til fordel for de private,
især her i udkants Danmark.

Forleden hørte jeg nogle pensionister sige at det var helt legalt for dem at arbejde sort,
det kan da ikke være rigtigt?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-07-15 14:13

En af de helt store forskelle på det offentlige og det private er, at det offentlige SKAL levere varen, uanset hvad (ved godt det ikke altid virker sådan , mens det private kun skal levere så længe de har lyst=overskud.

For ikke at give de private virksomheder alt for store fordele burde kravet være, at de har en forsikring, der kommer til udbetaling hvis de smider håndklædet i ringen inden kontraktsperioden udløber, så det offentlige (eller et modigt privat firma) holdes skadesløst for at overtage driften og rydde op efter miseren med nul varsel.

En anden forskel sørgede LLR for til privathospitalerne, de kunne lave de nemme rutinebehandlinger/operationer, de komplicerede operationer skulle de offentlige hospitaler klare, gratis for privathospitalerne, der selvf. heller ikke skulle betale for deres fejlbehandlede patienter, der skulle genopereres på et offentligt sygehus!

Som bekendt, "der er mange måder at flå en kat på!"

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 24-07-15 15:16

Noget, der altid har undret mig, er, at når det offentlige sætter sig for at få sig et storstilet it-projekt, da går det ofte grueligt galt.

Men hvordan kan det nu være, at f.eks. bankverdenens aktører, der altid har mange filialer landet over, ikke leverer disse skrækhistorier, som er mere reglen end undtagelsen, når det offentlige køber/udvikler systemer, der skal håndtere og betjene brugere overalt i landet?

Medgiver gerne, at sammenligningen måske halter - men stik mig så en krykke i form af et bud på, hvori forskelligheden adskiller sig meget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-07-15 15:57

Citat
Men hvordan kan det nu være, at f.eks. bankverdenens aktører, der altid har mange filialer landet over, ikke leverer disse skrækhistorier, som er mere reglen end undtagelsen, når det offentlige køber/udvikler systemer, der skal håndtere og betjene brugere overalt i landet?

Der er offentlighed i forvaltningen, mens "omerta" (mafiaens lov om tavshed) gælder i det private erhvervsliv, de vil ikke have deres snavsede tøj luftet i offentligheden.

Jeg havde engang "fornøjelsen" af at være ansvarlig for et offentligt IT-projekt, der kuldsejlede, men havde sørget for nogle klare kravsspecifikationer! Efter at en voldgiftsmand havde gennemgået det hele, og fandt at leverandøren ikke opfyldte kravene, fik vi alle pengene for udstyr og installation tilbage.

Leverandørens eneste krav var, at vi ALDRIG måtte fortælle, hvilket firma det drejede sig om, så det får I ikke at vide

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-15 17:19

>det offentlige SKAL levere varen

Og hvad sker der så, når de ikke gør det, bliver de fyret, får de dagbøger som private,
eller får de kun røde næser?

>> at vi ALDRIG måtte fortælle...

Det er vist godt at vi ikke ved hvad der gik forud for underskrifterne på dong salget,
og købet af IC4 togene, hvor mange grappa, og lidt mere, fik underskriverne??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-15 18:28

boyelauritzen ->

Citat
Når offentlige ansatte typisk ikke ønsker job rotation - som f.eks Mærsk praktiserer den - fratager man sig selv muligheden for at holde sin organisation, og arbejdsgange adrætte.

Hvorledes tror du at Mærsk ..får 'adrætte' medarbejdere? Alle som ikke løber hurtigt nok, bliver stadigt mere effektive, arbejder længere ..og på alle tidspunkter af døgnet? For at honorere ledelsens krav om voksende indtjening ...bliver lige så stille og roligt bedt om at finde en anden måde at tjene til føden på.

En offentlig virksomhed ska ikke på samme måde tjene penge. Den skal servicere borgerne på optimal vis. Denne 'optimering' handler ikke om penge og større ofre fra medarbejderstaben, men om at skabe en arbejdspladssynergi som giver det bedste produkt målrettet modtageren og dennes behov.

lgs- >
Citat
stik mig så en krykke i form af et bud på, hvori forskelligheden adskiller sig så meget.

Desværre er det sådan, at når det offentlige institutioner vælger private aktører, så vælger de den billigste løsning blandt de virksomheder der bedst formår at overbevise embedsværket om at de kan løse opgaven billigere end den reelle 'markedspris'. Tilbuddet bliver 'slugt råt' fordi man allerede har meldt ud at private aktører går tingene bedre og billigere. Man skulle vel gerne stå ved sit ord som beslutningstager og forvalte vore skattekroner bedst muligt. Ikke?

Således var argumentet også for DONG frasalget: Det bedste bud !

DERFOR.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-15 19:09

Citat
Forleden hørte jeg nogle pensionister sige at det var helt legalt for dem at arbejde sort,
det kan da ikke være rigtigt?
Du er dobbeltmoralsk så det basker!
Nu har du i 100 vis af indlæg fortalt om, hvordan du handler- stort set alt ind i tyskland, ligefra dagligvarer, solceller og tandlæge, osv.... og på den måde undgår du at betale danske afgifter og moms - eller sagt på anden måde; Du snyder den danske statskasse. Og nu spørger du den onde fløjtme om: "arbejde sort, det kan da ikke være rigtigt?"

Fortæl mig, hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-15 19:23

Citat
Fortæl mig, hvad er forskellen?

Forskellen er, at det ene (handle i udlandet) er fuldt lovligt, det andet (sort arbejde) som hovedregel ulovligt, medmindre man er pensionist og højst tjener 10400 kr/år!

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68775

Hvis pensionisterne overholder skats regler, har de helt ret i at sige, at de legalt kan arbejde "sort"

Selv om DF er glale for grænsebomme, har partiet mig bekendt ikke foreslået at danskere kun må købe ind i Dk, uanset om man selv tager afsted eller handler på nettet!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-15 20:39

vagnr, nu spurgte jeg hvad forskellen var - altså den moralske, og du svarer:
Citat
Forskellen er, at det ene (handle i udlandet) er fuldt lovligt, det andet (sort arbejde) som hovedregel ulovligt, medmindre man er pensionist og højst tjener 10400 kr/år!

Holder du fast i, når bare det er lovligt, behøves ingen moralske skrupler?

Citat
Selv om DF er glale for grænsebomme, har partiet mig bekendt ikke foreslået at danskere kun må købe ind i Dk, uanset om man selv tager afsted eller handler på nettet!
Dine socialdemokratiske mindreværdskomplekser må du løse et andet sted.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-15 20:52

Når vi nu som fattige pensionister kun bor et kvarters kørsel fra grænsen,
ser jeg ingen grund til at skulle betale næsten det dobbelte her i Danmark,
og jeg har vist, i de mange år jeg arbejdede på Als, betalt mere i skat end de fleste.

Men noget undrer mig,
hvis en pensionist ikke tjener mere end 10400 kr. må hyn godt arbejde sort?

Hvordan overholdes denne grænse, nå det sorte arbejde ikke registreres??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-15 21:19

Jeg har det da dårligt med at skulle købe Sønderjysk Spegepølse med kun 7 % moms,
og alle de pantfrie dåser jeg smider ud, så længe det varer, ikke i vejgrøften, til genbrug.
Men vi har jo nu 25 % moms på det hele, og vore stakkels mælkebønder går fallit.

Og jeg er helt klart modstander af grænsebomme,
vi må finde andre metoder til at begrænse østeuropæisk og anden kriminalitet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-15 21:26

Citat
Holder du fast i, når bare det er lovligt, behøves ingen moralske skrupler?

Selvfølgelig, hvad lovgiverne har bestemt er det man SKAL følge, og det kan aldrig være umoralsk at følge lovene.

Er det værre at købe sine varer i udlandet end at tage på ferie i udlandet, der jo ofte er langt billigere end at holde den i Dk?

Den enkelte borger kan selvfølgelig lade være at gøre noget man har ret til, så længe det man gør er lovligt!

Hvis jeg fx havde lyst til som folkepensionist at tjene 10400 kr skattefrit om året efter de regler der nu findes, ville jeg da gøre det, og være godt tilfreds oveni købet.

At jeg har andre og synes jeg nyttigere ting at bruge min tid på er noget andet, det har ikke noget med moral at gøre, men hvis jeg manglede 10400 kr ville jeg nok prioritere anderledes.

Citat
Dine socialdemokratiske mindreværdskomplekser må du løse et andet sted.

Jeg ved ikke hvad du mener, dels er det første gang jeg er blevet beskyldt for at have mindreværdskomplekser, dels, og nok så vigtigt, må du som DF'er gå ind for partilinien, "Danmark for danskerne", grænsebommene er for at holde udlændinge ude, ikke for at forhindre danskerne i at købe billigt ind, tage på ferie eller købe billige boliger i udlandet

(Pia K og Santorini, http://www.bt.dk/politik/avis-mystik-om-pia-kjaersgaards-graeske-boligkup)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-15 21:33

Citat
Men noget undrer mig,
hvis en pensionist ikke tjener mere end 10400 kr. må hyn godt arbejde sort?

Hvordan overholdes denne grænse, nå det sorte arbejde ikke registreres??

Som Storm P. sagde "Det kræver ærlighed at sælge elastik i metermål."

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-07-15 21:44

Så sælg ikke elastik til Knalde Carl Holst.

Når man forlader et job og en anden overtager arbejdet, får hun vel også gagen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-15 23:15

Citat
Selvfølgelig, hvad lovgiverne har bestemt er det man SKAL følge, og det kan aldrig være umoralsk at følge lovene.
Okay, tak for den udmelding. Hvorfor mente du så at det umoralsk af Løkke, dengang han rejste på luksusklasse i GGGI sagen? I GGGI var reglen jo netop, at formanden skulle - havde ret til at rejse på denne måde.
Det blev sjov nok bevidnet af Christian Friis Bach - lige efter kommunalvalget.

Svend:
Citat
Når vi nu som fattige pensionister kun bor et kvarters kørsel fra grænsen,
ser jeg ingen grund til at skulle betale næsten det dobbelte her i Danmark,
Men du ser ikke et problem i, at når gammel fattig pensionist skal ha' skiftet et vindue, og håndværksmesteren bonner hende for 700 kr + 25% moms pr. time =875,-

Problemet er - som du selv siger, at hun får lavet det sort for 200 kr. pr time + en håndbajer.
Heri ligger din forargelse.

Der er her dobbeltmoralen ligger begravet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-15 23:23

Citat
grænsebommene er for at holde udlændinge ude,
Grænsekontrol - ikke bomme. Og ikke for at holde nogen ærlige mennesker ude, men der findes - åbenbart til din store overraskelse, også uærlige mennesker, det er dem der skal holdes ude. Det skriver Politiken vel artikler om ??

Dit Pia link virker ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-07-15 05:15

Bagfra, linket virker fint, hvis man fjerner den sidste parentes, det er hermed gjort

http://www.bt.dk/politik/avis-mystik-om-pia-kjaersgaards-graeske-boligkup

Citat
uærlige mennesker, det er dem der skal holdes ude

Og det er samtlige flygtninge, der er uærlige, ik'?

Om Lars Løkke, så har vi at gøre med en "vaneforbryder" i fusk, kassebedrøveri osv., men under alle omstændigheder stiller vælgerne større krav om moralsk vandel til politikerne, end de fleste af os selv opfylder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-15 08:39

vagnr -> Her er vi på kollisionskurs:
Citat
..det kan aldrig være umoralsk at følge lovene.

Det har jeg nu en anden mening om, bedst illustreret med dette seneste eksempel:

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/8694cf81a5fb4213a4ecf090a88f573a-20150723-chef-faar-ridderkors-i-ungarn-efter-han-flyttede-600-danske-job

Det værste er at manden ikke kan se han gør noget moralsk forkert. Tværtimod:
Citat
Chef: Stolt og glad

Allan Rasmussen fra Coloplast har ikke ønsket at deltage i et interview. Men i en mail forklarer han, at han er beæret over at modtage ridderkorset.

- Jeg er glad for og stolt over ridderkorset - ligesom jeg tror de fleste danskere ville være det, hvis de blev tildelt et ridderkors af dronningen herhjemme, forklarer han.

Så med hensyn til det moralske i at overholde loven...? Så forbeholder jeg mig retten til at tvivle på dit udsagn vagnr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-15 08:50

Det er faktisk urkomisk at de velstillede og deres interesseorganisation CEPOS kræver offentlige ydelser sat ned, medens de selv skovler offentlige tilskud ind. Det kan vist kun virke logisk, hvis man er blandt landets allerrigeste virksomhedsejere
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-15 20:01

Citat
Og det er samtlige flygtninge, der er uærlige, ik'?
Grænsekontrol skal stoppe disse her:
http://ekstrabladet.dk/ekstra/ekstra-meninger/karen-thisted-udsat-for-tyveri-forsoeg-jeg-stak-hende-en-knytnaeve-lige-op-i-sylten/5658710
Det ser ud til at virkeligheden er gået op for Karen T. For år tilbage tordnede selv samme kvindemenneske ellers mod grænsebomme/kontrol -og især mod DF. Men, som jeg har skrevet masser af gange før, når ens oplevelser ikke passer ind i det, som man troede, vågner man op med et sæt. f.eks. Karen T, Jim Lyngvild, Peter Mygind, m.fl.
Ja dvs. at Peter gutmench Mygind er faldet lidt af på den, men han er lovligt undskyldt i mine øjne. Du ved, arv og miljø.....og så Jytte Abildstrøm....

Flygtningene skal hjælpes i nærområdet.

Citat
Allan Rasmussen fra Coloplast har ikke ønsket at deltage i et interview. Men i en mail forklarer han, at han er beæret over at modtage ridderkorset.

- Jeg er glad for og stolt over ridderkorset - ligesom jeg tror de fleste danskere ville være det, hvis de blev tildelt et ridderkors af dronningen herhjemme, forklarer han.
Molo, fortæl lidt om hvor meget Coloplast får i støtte fra EU for at nedlægge danske arbejdspladser. Det er det, der er det interessante. Når du har gjort det, kan du fortælle om, hvor meget og hvor indædt 3f - dengang SID, kæmpede sammen med Poul Nyrup for at danske arbejdspladser skulle globaliseres.

Ridderkors og andre medaljer er ligegyldige - medaljer hænges kun på idioter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-07-15 21:11

Citat
Flygtningene skal hjælpes i nærområdet.

GAB, GAB, og det skal selvf gøres for de penge DF vil tage fra bistandsmidlerne, ik?

For en måneds tid siden hørte jeg en radioudsendelse, hvor en journalist (for en gangs skyld en velforberedt en) interviewede en DF'er om hjælp i nærområderne til libyske flygtninge, og spurgte om hvilke lande der kunne være tale om.

Samtlige lande DF'eren foreslog lå længere væk end de ca 3400 km der er til Danmark, den havde han svært ved at bortforklare

Karen Thisted er ikke så'n en jeg følger, og jeg gider ikke betale for at læse EB-journalistik, så hvad der er hændt kan jeg ikke udtale mig om.

Ridderkors i Ungarn er nok en tilsnigelse, det er en dansk orden. At Ungarn har belønnet manden med en medalje af en slags er da meget logisk, han har skabt arbejde i Ungarn.

For ca 50 år siden fik jeg og flere af mine skolekammerater en medalje af Sovjetunionens ambassadør i London for at have vist ham og et par andre rundt på vores skole, har aldrig gået med den, aner ikke hvor den er, men de deler medaljer og ordner ud som afgangseleverne kaster slik på sidste skoledag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-15 21:54

Kpt. Tommy ->
Citat
..hvor meget Coloplast får i støtte fra EU

Det står jo sort på hvidy: ...mindst 170 Millioner gode danske kroner.

..og det er jo kun for ét tiskud til en Dansk virksomhed med bragende overskud og kapital.

Jeg tror nok at jeg personligt kunne skaffe MERE end 600 arbejdspladser i Rumænien for den sum ..uden at skulle investere yderligere penge i foretagendet. Jeg tror heller ikke at jeg ville behøve at nedlægge arbejdspladser i Danmark af den grund.

Lag ALLE veletablerede Danske firma'er der modtager ofentlige tilskud fra såvel staten som EU sammem ...så er det småpenge dagpengemodtagere og bistandsklienter får fra det offentlige i sammenligning. men de 'dovne' og 'forkælede' og 'krævende' Danske arbejdsløse skal jo også have et mærkbart incitament ..før de tager sig sammen til at gemme 'gevinsten' væk i udlandet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-15 23:41

Citat
GAB, GAB, og det skal selvf gøres for de penge DF vil tage fra bistandsmidlerne, ik?

For en måneds tid siden hørte jeg en radioudsendelse, hvor en journalist (for en gangs skyld en velforberedt en) interviewede en DF'er om hjælp i nærområderne til libyske flygtninge, og spurgte om hvilke lande der kunne være tale om.
Mig bekendt, er der flere arabiske kanon rige stater der kan løse problemet - Saudi Arabien og Qatar - bare for et eksempel.
Europa kan ikke tage flere. Mon dog ikke snart, det går op for Jer..?

Citat
Det står jo sort på hvidy: ...mindst 170 Millioner gode danske kroner.

..og det er jo kun for ét tiskud til en Dansk virksomhed med bragende overskud og kapital.
Lad være med at bashe Coloplast for den øvelse, det er EUpamper-lortet du skal skyde på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-15 00:05

Noget andet.....
Er der nogen der har hørt sidste nyt om, hvad det er for enkeltstående tilfælde af drengestreger der foregår i Malmø?
Åh ja åh ja, den svenske ungdom bliver da osse frækkere og frækkere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-07-15 07:48

Citat
Europa kan ikke tage flere. Mon dog ikke snart, det går op for Jer..?

For nu at komme tilbage til spm,

Citat
Offentlig vs. Privat aktør..?

Mener du så vi skal lade det offentlige (militær og politi) slå flygtningene ihjel inden de kommer over Middelhavet, eller skal vi som i det vilde vesten overlade det til private bounty-huntere at udrydde dem?

Ndranghettaen, Camorraen og Mafiaen vil sikkert gerne hjælpe

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-07-15 08:02

Ups, glemte lige at fortælle, at i 6 ud af 7 kommuner ( 57 af 66), der har skåret ned på udgifterne til ældreplejen, har DF stemt for, det harmonerer ikke just med hvad Tulle og resten af Pianisternel prædiker på Borgen?

At der er meget langt mellem hvad DF siger i tinget, og hvad de gør i kommunerne, skyldes nok bare, at i kommunerne er DF nødt til at tage ansvar, det tør og gør DF ikke på landsplan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 08:21

Jeg vender lige tilbage til overskriften: Offentlig vs. Privat aktør..?

Citat
»Det skyldes, at vi lukker halvtomme plejehjem. Det er bestemt ikke meningen, at besparelserne skal ramme ældrevelfærden. Men der vil være enkelte, der får revisitering (flytter ældrebolig, red.)«.

Smart: Der tales jo hele tiden om at vi bliver flere plejekrævende ældre, så derfor må plejehjem lukkes. Men den klarer vi med privatiseringer i ældreplejen:
Citat
En tredje kommune, hvor DF’ere har lagt stemmer til, er Haderslev. Her mente man, at ældre ikke ville bemærke, at man udliciterede ældreplejen til private firmaer, forklarer lokalformand Jon Krongaard.

Hvordan kunne I være sikre på, at kvaliteten ikke vil blive forringet?

»Jeg har ikke haft hovedet nede i rapporterne, men vi vurderede efter at have hørt private firmaers løsninger, at det ikke ville forringe kvaliteten. Ellers havde vi ikke stemt for – det er klart!«, svarer han.

..og så giver vi flere penge:
Citat
DF’s næstformand, Peter Skaarup, afviser, at DF-toppen lover ældre noget, partifæller i kommunerne ikke kan leve op til.

»Vi udsteder en retning. Vi vil gerne give flere penge til de ældre. Men under SR-regeringen kom der næsten ingen penge ud i kommunerne, som kunne have været brugt på de ældre«, siger han.

Ikke desto mindre valgte partiet tidligere på måneden at støtte økonomiaftalen med KL, hvor den såkaldte ældremilliard blev sløjfet, så kommunerne kan bruge pengene på andre områder.

Kilde: http://politiken.dk/indland/samfund/ECE2771028/df-er-med-til-at-skaere-massivt-i-aeldrepleje-i-kommunerne/

Jeg er sikker på at DF'ere overholder loven ...i et vist omfang, men moralsk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 08:23

Nåeh... vagnr læser også aviser
..men er lidt hurtigere på tastene end undertegnede
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-15 08:42

Tommy ->
Citat
Lad være med at bashe Coloplast for den øvelse

Hvorfor ikke? Der er ingen som ville klandre Coloplast, hvis de havde undladt at søge disse EU penge.

..og de har så sandelig ellers råd til selv, at erholde udgiften af egen lomme ved udflytning af Danske arbejdspladser:

Citat
Et af de mest markante eksempler findes i familien Louis-Hansen, der ejer mere end hver femte aktie i Coloplast. Det har i løbet af det seneste år øget familiens formue med over 7 milliarder kroner til 38,3 milliarder kroner.

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/2015-06-02-boersfest-forgylder-danmarks-rigeste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-15 20:58

Citat
Ups, glemte lige at fortælle, at i 6 ud af 7 kommuner ( 57 af 66), der har skåret ned på udgifterne til ældreplejen, har DF stemt for, det harmonerer ikke just med hvad Tulle og resten af Pianisternel prædiker på Borgen?
Du har ret, svineri og vælgerbedrag.

Men jeg forstår bare ikke din forargelse. Du protestere overhovedet ikke da din statsminister Helle T. gik på rov og fik fyret 5136 social- og sundhedsarbejdere, samt 3780 dagplejere, samt 2420 pædagoger samt 3323 pædagogmedhjælpere
Altså det, der kaldes "Varme Hænder"
Endvidere røg i samme åndedrag: 6167 lærere , samt 2114 kontor- og it-ansatte

Kilde: Det Fælleskommunale Løndatakontor.

Kender du det gamle ordsprog: "Kast ikke med sten når du bor i et glashus"......Nå, ikke!?

Citat
Mener du så vi skal lade det offentlige (militær og politi) slå flygtningene ihjel inden de kommer over Middelhavet, eller skal vi som i det vilde vesten overlade det til private bounty-huntere at udrydde dem?

Ndranghettaen, Camorraen og Mafiaen vil sikkert gerne hjælpe
Det er en underlig mentalitet du har pådraget dig, vagnr. Er alt enten sort eller hvidt???
Du mener altså, hvis ikke der er plads til det arabiske overskud i danmark, så er løsningen: "Dræb dem!"

Jeg mener jeg skrev, at de skulle hjælpes i nærområderne. Det samme mener flertaller af danskere =62%

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-15 21:23

Mon ikke Tøse Tulle snart skal til at tage et ansvar.

Og Ja, i et fri verden opstår arbejdspladser der, hvor det er mest lønsomt,
er det i Ungarn og ikke herhjemme, er der noget galt med vor skattepolitik og konkurrence evne.

Også Ja, vi kan ikke modtage alle arabiske og afrikanske flygtninge,
men vi skal selvfølgelig ikke skyde dem.

Vi skal først samarbejde i EU om en retfærdig fordeling, og så skal vi og EU hjælpe med
at de får oprettet konkurrence givende beskæftigelses forhold og levevilkår i deres hjemlande.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-15 21:43

Molo, jeg har et godt råd til dig.
I stedet for at vente på, at de kommunale grunker kommer til dig i en lind strøm, burde du starte et firma op selv. Eller køb nogle aktier, der er jo givtige og giver et kæmpe overskud, siger du.
Gør ligesom de fleste Iværksættere, de starter op med et lån fra banken, 85 timers knokleri pr. uge. De første 5 - 10 år er overskuddet som regel mindre, end en der får bistandshjælp, men pludselig - for nogen, hvis de er heldige, kan de begynde at leve af forretningen/virksomheden ........Og vupti, blandt de misundelige socialister, er de selv samme driftige Iværksættere blevet til rige svin.

Skammer du dig egentlig ik'.......bare lidt ???? Nej sikkert ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-15 21:49

Som forlængelse af forrige indlæg; Sådan startede Coloplast.

Dette er historien om to iværksættere og om, hvordan en revolution inden for plastindustrien medførte en fantastisk forbedring af livskvaliteten for stomiopererede over hele verden.
Elise Sørensen blev født i 1904 og var kendt som en sygeplejerske, der viede sit liv til at passe og pleje syge medmennesker i hjemmesygeplejens regi. Dette fik yderligere betydning for hende i 1954, da hendes lillesøster Thora fik kræft i tyktarmen og blev stomiopereret.
Ligesom alle andre i den situation var Thora knust, ikke kun på grund af sine fremtidige fysiske begrænsninger - hun var kun 32 år - men også på grund af den bemærkelsesværdige sociale afvisning, som hun stod overfor. Her skal vi huske på, at dengang var en kolostomi ikke noget, man talte om. Det fysiske aspekt blev heller ikke gjort lettere af de besværlige, uhygiejniske og dyre hjælpemidler, der fandtes dengang.
Mere alvorligt var det, at hjælpemidlerne ikke tilbød tilstrækkelig beskyttelse mod lugt og lækager. Der er ikke noget mærkeligt i, at mange mænd og kvinder fravalgte de sociale aktiviteter, som de tidligere havde nydt at være en del af.

Tak fordi de gad - og ikke valgte bistandshjælpen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-15 08:25

Det hjælper ikke at skyde på SR regeringen, når man selv er gået hårdere til værks mod ældreplejen under VKO regeringen som støtteparti:

Der er ansvarsforflyttelse ..og argumenter som: De andre har også gjort det, friholder ikke en selv for at have et ansvar eller stiller en selv i bedre lys. Det er og bliver utroværdigt !

Så til:
Citat
starte et firma op selv.

Jeg skal ikke ruineres på et halvhjertet og amatøragtigt på at lege iværksætter

..men jeg vil hjertens gerne have et job jeg magter i forhold til mine evner, min fysik og mit helbred

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-15 08:26

Hov ! Jeg glemte linket ovenfor til at dokumentere min påstand:

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2772145/aeldre-blev-skaaret-mest-med-df-som-stoetteparti/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-15 08:36

Denne tager vi også een gang til for Prins Knud:

Jeg skal ikke ruineres på et halvhjertet og amatøragtigt forsøg på at lege iværksætter !

..og så har jeg iøvrigt været på midlertidig arbejdsmarkedsydelse siden Maj sidste år. Ydelsen udløber i slutningen af August i år. Så søger jeg kontanthjælp som iøvrigt vil give mig 1.200 kr. mere om måneden at rutte med, da jeg så ikke skal betale fagforening og A-kasse kontigent.

Så den der med mindre end bistand ..kan du godt glemme. Det har jeg netop gjort i over et år, nemlig for 6.800 kr om måneden udbetalt til det hele: Husleje, licens, varme, el, tøj, kost osv

Det er vist ikke et budget der kan skæres stort i uden det vil få alvorlige omkostninger for mit liv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-07-15 09:12

Citat
Det er en underlig mentalitet du har pådraget dig, vagnr. Er alt enten sort eller hvidt???
Du mener altså, hvis ikke der er plads til det arabiske overskud i danmark, så er løsningen: "Dræb dem!"

Selvfølgelig var det skåret hårdt, men realiteten er, at DF's politik, også på dette punkt, er luftsteg og vindfrikadeller.

De "nærområder" Df taler om ligger længere væk end Danmark, de fleste af dem vrimler med flygtninge, Tyrkiet der vitterlig er nærområde har 2 millioner flygtninge i forvejen, en meget stor del af de afrikanske lande overholder ikke menneskerettighederne, det er absurd at tro vi kan anbringe masser af flygtninge der uden at påtage os ansvaret for deres sikkerhed, osv, osv.

http://politiken.dk/udland/ECE2701553/tyrkiet-advarer-vi-har-to-millioner-flygtninge---nu-maa-europa-tage-sig-sammen/

De færreste lande i Afrika/Mellemøsten får en blank rejsevejledning
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/oversigt-over-udenrigsministeriets-rejsevejledninger/?start=2

Molo har allerede linket til hvordan der blev skåret mere på ældreplejen mens DF var støtteparti end under SR(SF)-regeringen. Alligevel skal man høre fra DF at det var den røde regering der skar så kraftigt ned at de stakkels DF'ere i kommunerne MÅTTE stemme for yderligere nedskæringer, logik for dværgburhøns!

Og sådan er DF hele vejen igennem, plat, fup og fraser, ingen reel vilje til indflydelse!
Men de er dygtige til at kapre stemmer, det må man lade dem

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-15 20:40

Citat
Selvfølgelig var det skåret hårdt, men realiteten er, at DF's politik, også på dette punkt, er luftsteg og vindfrikadeller.

De "nærområder" Df taler om ligger længere væk end Danmark, de fleste af dem vrimler med flygtninge, Tyrkiet der vitterlig er nærområde har 2 millioner flygtninge i forvejen, en meget stor del af de afrikanske lande overholder ikke menneskerettighederne, det er absurd at tro vi kan anbringe masser af flygtninge der uden at påtage os ansvaret for deres sikkerhed, osv, osv.
Hold nu op med det pjat vagnr. Du ved sikkert som jeg ved det, at grunden til de ikke flygter til Saudi Arabien er fordi, Saudi Arabien har smækket døren i. Kun 59 flygtninge har forvildet sig til Saudi-Arabien, som ellers rundhåndet holder kampene i Syrien ved lige med økonomisk støtte, fem er kommet til Oman og 33 til Bahrain. Quatar, som er verdens tredjerigeste land, tegner sig for et rundt nul i FNs statistikker.

Danmark kan ikke - og skal ikke - og har heller ikke råd til alle de flygtninge. Rockwool tal fra 2014 viser at flygtninge fra ikke vestlig verden koster mere end 16 milliarder.....om året!! http://www.dagens.dk/politik/nye-tal-indvandring-fra-ikke-vestlige-lande-koster-over-16-mia-kr-i-%C3%A5r

Kan det mon være derfor, Danmark ikke har råd til den gode ældrepleje længere ? Tænk over det!

Molo.

Citat
Jeg skal ikke ruineres på et halvhjertet og amatøragtigt forsøg på at lege iværksætter !
Fint nok du har den holdning. Men burde så ikke være glad for, at andre tager chancen?

Og synes du det er helt fair, at ligge på sofaen og bestemme over hvad flittige mennesker skal tjene af penge - endsige, hvorledes de skal bruge dem - og på hvad?
Uden virksomheder i Danmark var der vist nok ikke helt råd til den velfærd vi har.......trods alt lidt endnu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-07-15 21:08

Nu har Tøse Tulle da indset at vi ikke fortsat skal reparere på nedslidte jagere i Mellemøsten.

Og vi kan jo ikke modtage alle deres flygtninge, de må foreløbig fordeles bedre via EU.
Og så må der skabes forhold i deres hjemlande, så de kan bo og leve godt der fremover.

Det med at videre sælge flygtninge til andre lande kommer Tøse Tulle jo ikke igennem med.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-07-15 21:55

Citat
Hold nu op med det pjat vagnr. Du ved sikkert som jeg ved det, at grunden til de ikke flygter til Saudi Arabien er fordi, Saudi Arabien har smækket døren i. Kun 59 flygtninge har forvildet sig til Saudi-Arabien, som ellers rundhåndet holder kampene i Syrien ved lige med økonomisk støtte, fem er kommet til Oman og 33 til Bahrain. Quatar, som er verdens tredjerigeste land, tegner sig for et rundt nul i FNs statistikker.

Det ved jeg godt, sådan er de lande jo!

Og det viser med al (u)ønskelig tydelighed, at du udmærket ved, at flygtningene ikke kan anbringes i "nærområderne", at de selvsagt gerne vil til et Europa, hvor de ikke bliver slået ihjel, gjort til slaver mv., men hvor de kan få arbejde, legalt eller illegalt.

Mange af syrerne og libyerne er veluddannede, og kunne med en fornuftig indsats fra dansk side blive en gevinst for et land med faldende befolkning, lave fødselstal osv!

Sidste år fik EU-landene 280000 flygtninge, landenes befolkning er 505 mill, så det svarer til en flygtning pr 1800 indbyggere.

Det ville med en jævn fordeling give ca 3000 flygtninge i Dk, det kunne vel ikke engang DF gø af? Undskyld, jeg glemet at DF er imod en EU-fordeling af flygtninge, så vi fik næsten fem gange så mange som de 3000, nemlig 14815, men herregud, så fik DF da bare endnu flere stemmer

Samtidig er EU's fødselsrate 1,5 barn pr kvinde, langt under de 2,1 der skal til for at holde befolkningstallet stabilt, så vi har brug for "fremmede" hvis vi skal holde hjulene i gang. Fødselsraten hos indvandrerne falder hurtigt til stort set samme lave niveau som hos "gammeldanskerne".

I 2050, når jeg bliver 100, vil der kun være 2 under 65 til at forsørge mig, skubbe min kørestol og skifte min ble, medmindre vi får flere unge, enten ved egen avl eller indvandring!

Om man kan lide det eller ej, så er indvandring givetvis det mest sandsynlige

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-15 23:18

Undskyld vagnr., jeg ved ikke hvad jeg skal svare ?? Hele dit skriv er så virkeligheds fjernt at jeg mangler ord.

Citat
I 2050, når jeg bliver 100, vil der kun være 2 under 65 til at forsørge mig, skubbe min kørestol og skifte min ble, medmindre vi får flere unge, enten ved egen avl eller indvandring!
Er en så absurd tankegang, at jeg må kalde det ønsketænkning. Ikke, at du skulle gå hen og blive 100 år, det gør du såmænd nok, men.....................................ja....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-15 06:51

Citat
Hele dit skriv er så virkeligheds fjernt at jeg mangler ord.

Ord mangler jeg sjældent, men jeg synes du, og DF, helt mangler sammenhæng i "argumentationen" og totalt ignorerer (eller blot ikke kender) data

Citat
I de næste mange år vil der blive færre i den erhvervsaktive alder og flere ældre. Det
viser Danmarks Statistiks nyeste befolkningsfremskrivning. Folketallet i den erhvervsaktive alder (25-64 år) vil falde med 13 pct. fra 2,98 mio. i dag til 2,59 mio. i 2044.
Til gengæld vil antallet af ældre (65 år og derover) stige frem til 2042, hvor der
i alt vil være 1,50 mio. ældre. Det er 80 pct. flere end de 835.000, der er i dag.

Det samlede folketal i Danmark topper i år 2037 med 5,74 mio. mennesker, hvilket er
5,4 procent mere end det nuværende folketal på 5,45 mio. Herefter vil folketallet
begynde at falde, fordi fødselsoverskuddet bliver negativt (der fødes færre, end der
dør), og fordi det negative fødselsoverskud overstiger indvandringsoverskuddet.

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2007/NR220.pdf

Det var engang en Venstremand, der sagde "Hvis det er fakta så benægter a' fakta" og Fogh, mens han kørte vores økonomi i hegnet, der foreslog at "Økonomerne skulle omskrive lærebøgerne.", hvad skal DF mon kendes for i længden?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-15 08:04

Tommy ->
Citat
Kan det mon være derfor, Danmark ikke har råd til den gode ældrepleje længere ?

Det var da et løjerligt spørgsmål fra en tilhænger af et parti, som brugte/bruger midler taget fra ældreplejen til at finansiere skattelettelser til de rigeste. Tror du på at sparede penge til flygtninge vil gå til samfundets svage? Tror så også du på nisser og julemanden?

Jeg stoler på folk til det modsatte er bevist, men jeg har det endog meget svært i det lys, at stole på noget som helst af det som DF siger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-15 08:16

Fælger man DF's logik skal man da bare privatisere flygningehjælpen, så får de al den hjælp de kan ønske sig ....både billigere og berder ikke sandt? De sparede millarder lader vi gå til boliger til hjemløse, opgradering af hjemmepleje og hjemmehjælp til de ældre, opnormering i daginstitutioner, investeringer i hospitalspladser i psykiatrien, flere varme hænder i sygeplejen, giver et løft til den offentlige transport med lavere billetpriser og elektrifisering, osv.

DF lover alverdens lykke ved at tage penge fra ulandshjælp og flygtninge. De bruger endda de samme penge igen og igen:

http://hvorerpengene.dk/dansk-folkeparti-bruger-ulandspenge-igen-og-igen-og-igen/

..men af en eller anden besynderlig grund så forgyldes de velstillede og virksomhederne i stedet med DF's stemmer, med det som resultat at der bliver endnu færre skattekroner at gøre godt med, hvorfor man endnu engang må spare på samfundets kerneydelser til svage befolkningsgruper.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-15 19:54

Citat
Det var engang en Venstremand, der sagde "Hvis det er fakta så benægter a' fakta"
Høøøj, du kender din historie. Søren Kjær hed han.

Vagnr, det var en frygtelig gammel statistik du henviser til, 2007. Hvis du snupper en fra 80'erne får du endnu mere ret

Lad mig give ordet til Morten Uhrskov.
Citat
Så har vi for Gud ved hvilken gang endnu en af disse helt fordrejede historier om, hvordan ikke-vestlige efterkommere klarer sig på arbejdsmarkedet. Historien blev i avisen.dk solgt under overskriften ”Indvandrerbørn spurter op ad karrierestigen”. Også artiklen er vinklet sådan, at man kun kan læse den som, at alle problemer snart er løst, fordi efterkommerne – født og opvokset i Danmark – sprinter derudad.

Problemet med historien? Den passer ikke. Det er reelt en løgn, der bliver serveret for os. SFI har lavet en rapport, hvor man har set på de to år 1997 og 2012 og sammenlignet bl.a., hvordan ikke-vestlige efterkommere klarer sig i forhold til danskere. På side 78 og 79 står nogle af de væsentligste tal.

I 1997 var 4 procent af de beskæftigede efterkommermænd at finde som topledere eller lønmodtagere på højeste niveau blandt de 18 til 40-årige. I 2012 var det tal vokset til 14 procent. For danske mænd hed tallet i 1997 12 procent og i 2012 24 procent. For kvindernes vedkommende hed tallet i 1997 for beskæftigede kvindelige efterkommere 4 procent og i 2012 21 procent. For danske kvinder var det i 1997 10 procent og i 2012 37 procent.

Tallene viser en meget stor forskel. I alle grupper er der flere, der siden 1997 er rykket op på højeste indtjeningsniveau, men danske mænd som kvinder ligger fortsat milevidt foran de ikke-vestlige efterkommere.

Der er endda kun medtaget de beskæftigede. Ser vi på beskæftigelsesfrekvensen for alle 16-64 årige er 71,3 procent af danskerne, mænd som kvinder i beskæftigelse, mens det kun gælder for 52,6 procent af de ikke-vestlige efterkommere. Forskellen er afgrundsdyb.

Samtidig viser tal fra Danmarks Statistik, at både drenge og piger i grundskolen får i gennemsnit langt lavere karakterer, hvis de er ikke-vestlige efterkommere, end danske drenge og piger gør. Mønsteret gentager sig for efterkommernes børn, som klarer sig lige så ringe som efterkommerne. Heller ikke tredje generation kan altså levere varen.

Mediers og forskeres plattenslageri

Journalisterne er for en meget stor dels vedkommende uredelige, når de skal formidle viden inden for det betændte område, der hedder konsekvenserne af at forvandle Danmark til et tredjeverdensland på lange stræk. Masser af forskere stiller villigt op til at bekræfte vrøvlet. Den slags kaldes svindel andre steder.

Der er tale om næsten systematiske forsøg på at føre danskerne bag lyset. Det er selvfølgelig ikke aftalt spil på den bevidste måde, men det ligger i kortene, at det er sådan, man gør, når man skal behandle dette emne, skønt alle tal uden videre viser, at de farer med løgn og latin, når de skønmaler.

Gad vide, hvor længe de vil blive ved? Skam i livet synes de ikke at have, så mon ikke det kan stå på en rum tid endnu?

Citat
Tror du på at sparede penge til flygtninge vil gå til samfundets svage?
Nej, men de skulle gerne gå til hjælp i nærområderne . Og iøvrigt er Danmark også det land i verden der giver mest , målt pr. indbygger.

Citat
Tror så også du på nisser og julemanden?
Ja så absolut da!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-15 20:23

Tommy, du ved nok efterhånden jeg prøver at forholde mig til fakta, ikke ubegrundede holdninger, hvis du har en nyere statistik kan du bare linke til den.

Citat
Og iøvrigt er Danmark også det land i verden der giver mest , målt pr. indbygger.

Det er også gamle "fakta", nu ligger Dk kun på 5. pladsen

http://www.leksikon.org/sort_stat.php?id=82

Dit "sandhedsvidne", Morten Uhrskov, linker til dansk samling, så er vi vist endnu mere tilbagestående end Df, det er ikke bare vadmel som DF, men huder de går i!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-15 21:33

Ja, jeg var godt klar over fakta ikke passer ind i dit drømme scenarie
Citat
"Hvis det er fakta så benægter a' fakta"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-15 21:57

Ah, tommy, det ligger godt nok langt under dit normale niveau

Er du blevet ramt af DF-bacillen, den har ramt alt for mange på det seneste

Heldigvis er jeg vaccineret mod vrøvlet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-15 22:12

Intet nyt under solen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ny-kritik-af-privat-aeldreomsorg/5664118

Det dersens privatisering... DÉT må vi ha' no'et mer' af. Det er skide billigt !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-15 22:21

Tommy ->
Citat
de skulle gerne gå til hjælp i nærområderne

Skal jeg forstå dette som f.eks. en 'tilbagerulning' af dagpenge- og kontanthjælpsreformerne?

Genbesættelse af nedlagte stillinger i Skat?

Penge til den kliniske psykiatri, personale og sengepladser?

Mv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-15 23:06

Citat
Ah, tommy, det ligger godt nok langt under dit normale niveau
Jamen for fanden vagnr, vi fortolker jo det hele så forskelligt, at alt videre kommunikation er formålsløst. Det bliver jo bare en råben om, hvis far er stærkest. Det gider jeg ikke.

I dit univers er Malmø et drømmested.
I mit univers er Malmø et bombekrater, skabt af ikke vestlig indvandring = Muslimer.

Og uanset hvordan Malmø så end fortolkes - negativt/positivt, er det ad den vej Danmark bevæger sig, hvis ikke, der sættes en stopklods for indvandringen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-15 07:48

Citat
I dit univers er Malmø et drømmested.
I mit univers er Malmø et bombekrater

Hverken eller, der er områder i Malmø jeg ikke kunne drømme om at bo, ligesom der er i Kbh, Århus osv!

Selvf. er der, i Dk som i de fleste europæiske lande, problemer med en minoritet blandt indvandrerne, men det store flertal opfører sig som de fleste andre, passer sig selv og deres arbejde, sender deres børn i skole og til videreuddannelse osv.

Der hvor jeg bor i Hvidovre, få hundrede meter fra Avedøre Stationsby, "vælter" det med etnere, der er flyttet i parcelhuse, deres "unger" læser på universitetet el. lign., og kører i fars taxa om natten for at tjene penge, jeg har kørt med flere af dem!

Det er virkeligheden, ikke dramatiske overskrifter i EB og BT, og slet ikke DFs (bevidste ??) overdrivelser for at få flere stemmer, og alligevel ikke turde tage ansvar når det gælder.

"Det' for dårligt, tøsedrenge", som pølsemanden råbte

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-15 07:55

Når I alligevel ikke rigtigt gider debattere (u-)fornuften i at privatisere den offentlige sektor?
..så kan jeg lige så godt slutte her
..men jeg vender frygtelig og grusom tilbage med at andet oplæg en anden dag
..med nationaliseringer og økonomisk omfordeling mellem rig og fattig som tema.
Tak for denne gang :%
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-15 08:06

boyelauritzen skal have pointene for at anlægge en vinkel på årsagen til privatisering af offentlige arbejdspladser som jeg godt nok ikke har hørt før, men som jeg kommenterede på med henvisning til at jeg stiller mig tvivlende over for, at offentlige institutioner bør benytter samme ledelsesværktøjer som private virksomheder. Man har jo prøvet med resultatløn for eksempel. Det gav måske mere effektiv ledelse, men 'øvelsen' gik/gå ud over den alm. arbejderstab med fyringer, hvor de resterende medarbejdere bliver tvunget til at løbe stadig stærkere for at opfylde chefernes måltal. Resultatet bliver oftere end tit til dårligere arbejdsmiljø og forringet service for borgerne. Eksempler på dette kan findes hos såvel Skat som Politi.

Go' Week-End

</MOLOKYLE>