/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Pumpe tilstoppet på Siemens vaskemaskine
Fra : Tommyane
Vist : 779 gange
20 point
Dato : 21-07-15 17:08

Jeg har en Siemens S16.77 Iqdrive VarioPerfect vaskemaskine som er begyndt at vise Pumpe tilstoppet i displayet. Jeg kan dræne vandet ud af maskinen og tømme filteret på forsiden (nede i højre hjørne). Der kommer ikke ret meget fnuller ud, men jeg kan nu centrifugere og pumpe det nye vand ud normalt. I sæbeskuffen kan jeg hælde vand i, som der løber direkte gennem maskinen, så jeg har lidt svært ved at finde den tilstoppede pumpe. Det sker sjovt nok kun når vi vasker håndklæder, alle andre vaske køres uden problemer. Nogen der har oplevet noget lignende?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-07-15 21:29

Jeg kan kun komme med et gæt.

Du vaker håndklæder på et program med mangelfuld centrufugering. Når så håndklæderne stå efter vast og drypper meget ned i vaskekarret bliver vandstanden så høj at automatikken registreres det som manlende pumpefunktion