/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtigere opstart uden progr. på process
Fra : ingelein
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 17-07-15 19:44

Hej
Er opstarten af f. eks. Win7 hurtigere, når man ikke har mange programmer til hurtigstart på processlinjen? Jeg har nogle programmer liggende på processlinjen, som jeg sjældent bruger. Hvad gør opstarten langsom? Synes XP var noget kvikkere.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 20:06

De par sekunder du kan spare er besværet værd.
Men du kan i Start/ SØG skrive msconfig i programmet kan du se hvad der starter op, og lukke det ned, men pas på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 20:07

Citat
er besværet værd.
er IKKE besværet værd
Skal det gå hurtigt, så køb en SSD disk, min pc er klar på under 1 minut

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-07-15 20:45

Hej mig-selv
Det kan også være kombinationen af Mac/Windows der gør opstarten lidt langsommere. Er vist også på omkring 1 minut i opstart, så måske er jeg bare utålmodig.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 23:19

Hvis de er sat op til at starte samtidig, så er det trods alt hurtigt.

Ikke som de gamle harddiske, hvor man godt kunne gå ud og lave kaffe osv og så var Windows næsten klar til brug.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-07-15 02:28

Citat
programmer til hurtigstart på processlinjen?

Det er 100 dele af et sekund du taler om, eller måske endda 1000 dele.
Det er noget andet med de programmer du har sat til at starte op sammen med windows, der er der tid at spare.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-15 11:07

Programmer i hurtig start på processlinjen har ingen indflydelse på opstarten af din computer. Det er kun genveje så man slipper for at skulle finde programmet. Derfor hedder det hurtig start. Gør som mig-selv skriver, kig i msconfig unden start og se om der er noget du kan deaktivere.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-07-15 11:40

Tak for svaret webnoob.
Det var den oplysning jeg gerne ville ha'
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-07-15 12:00

Er så ikke helt korrekt, ikoner/programmer/links som ligger på Skrivebordet eller PIN på processlinien (Taskbar), kraver lidt, samme gør baggrunds billedet.
Men der skal godt nok være mange ikoner der er PIN før du kan mærkedet, ellers er din hardisk meget langsom eller fragmenteret.
Store filer og masser af ikoner på Skrivebordet har tit betydning, men værst er programmer som er sat til auto opstart