/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Elcykel-udvælgelse
Fra : lham
Vist : 2498 gange
500 point
Dato : 17-07-15 19:01

Ønskes Elcykel

Jeg kan ikke finde links hvor man kan indtaste sine ønsker i et skema ( feks motorplasering -geartype hjuldiameter pris osv )og så få en liste over relevante modeller fra ikke bare et mærke /leverandør ( for flere år siden fandt jeg køleskab på den måde )

Er der nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 20:41

Tror det biver svært at finde, der er ikke så megen omsætning af el-cykler, som der er ved biler og hvidvarer.
Du kan prøver pricerunner.dk men det er vist kun priser og lidt anmeldelser du finder der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-07-15 21:48

Ja, og som du ser her er der mange typer El cykler:
http://www.pricerunner.dk/cl/356/Cykler?attr_57919980=58020900,

Er det en rigtig El cykel, en hjælpe El cykel, en handicap El cykel, eller?

Prøv at angive behovet, vi har bedre muligheder for at rådgive dig...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-07-15 07:20

ja der var ikke mange muligheder i pricerunnerlinket ( 1 stk )

Jeg skal lige liste mine foreløbige ønsker ( ikke ufravigelige )

Alu stel
28 tommer hjul
lav "indstigning"

7 indvendige gear

motor i forhjul ( allerhelst i krank ) bruchless , friktionsfri ved friløb
batteri min 36 V 10 amp Lithium Ion ( helst polymer ) allerbedst med plasering andet sted end bagagebærer.
rækkevidde min 50 km

igangsætning /trækning 6km /h uden pedalbevægelse

og så prisen max 11.000 kr

inspireret af at jeg en måneds tid havde en Aldi Elcykkel ( 7900kr ) som havde mange af ovenstående egenskaber-desværre viste der sig så mange fejl på den -herunder ikke reparerbare stelfejl -at den måtte returneres-og Aldi har ikke en eneste cykkel tilbage-øv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-07-15 11:51

Ved ikke om du vil købe brugt, men GoG har en del billige, lige fra 1000.- og op.
http://www.guloggratis.dk/transport/cykler-tilbehor/el-cykel/?q=el+cykel&sort=price&order=asc

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-07-15 12:27

Nej ikke brugte maskiner, min vurdereing er at risiko ved dårligt batteri er for stor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-15 19:41

Citat
igangsætning /trækning 6km /h uden pedalbevægelse
så er det ikke en el cykel du skal lede efter men en el knallert eller el scooter du skal vælge, alle el cykler kræver at du selv hjælper til ved at træde i pedalerne og så kan du godt gange de 11.000 kr med 3 eller mere.
El cykler kan godt købes til priser under de 11.000 kr på tilbud men en el cykel kører ingen steder uden du træder i pedalerne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-07-15 07:03

o.v.n
Når først el cyklen er i gang ,er jeg på det rene med at pedalerne skak roteres, men rigtig mange har i dag en "startshjælp funktion" med 6 km/h uden pedalbevægelse.

Det er en Elcykkel jeg vil have , selv om jeg har 2 gode Vespa Ciao vetranknallerter.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 250 point
Dato : 19-07-15 11:00

I maj købte jeg denne:

http://www.cykelshoppen.dk/el-cykler/7664-raleigh-superbe-power-12-amp-aktivsund-kampagne-dame-2015.html

Jeg er MEGET tilfreds med den. Desværre var den for stor til min kone, så hun fik en el-Winther cykel.

Skal/vil du søge el-cykler, skal du Google cykelforhandlere. Prisen stiger en del ved krankmotor eller anden batteriplacering.

Som medlem af ældresagen kan du få nogle gode tilbud, hos de forhandlere der sælger Raleigh cykler. Du skal også tænke på forsikring, som kan blive halvdyr, så det skal du også lige undersøge. Fx har GF en aftale med ældresagen, som bl.a. her en billig tillægsforsikring af el-cykler til indboforsikringen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-07-15 19:31

Har du prøvet Lindebjerg i Middelfart ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-07-15 07:36

Citat
Har du prøvet Lindebjerg i Middelfart ?

nej men har lige set deres udbud- altfor dyre i forhold til specifikationer og udsende

jeg vil nok se nærmere på det med ældresagen og rabat-Raleigh er jo et velrekomenderet mærke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-07-15 10:58

A. P. N. Cykelservice

www.elscootercenter.dk

Han kører p.t. et tilbud på ALLE cykler med 25% rabat - også på el-cykler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-15 17:33

Jeg har lige set en RALEIGH el-cykel med krankmotor og batteri mellem saddelrør og baghjul.
Den kører rundt nede i Lübeck, Tyskland.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-07-15 13:00

Prøv at se på nedenstående link. Der er tale om en elcykel, som er produceret af Raleigh efter indsamling af oplysninger, ønsker og kritikpunkter fra et større antal medlemmer af ældresagen. Den er derefter produceret ud fra disse mange ønsker, så man tør formode, at den i stort omfang dækker forbrugernes ønsker, i alt fald hvis der er tale om ældre brugere. Prisen er omkring 12 tkr. men jeg kan ikke helt gennemskue, om man som medlem af ÆldreSagen opnår 20 % rabat på dene pris, eller om rabatten allerede er indregnet. Men det kan du eventuelt selv tjekke. God vind!

Her er linket: http://aktivsund-elcyklen.dk/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-15 15:51

Oldboston
Jeg har for et par dage siden talt med ældresagen-prisen er 11999 og der kan ikke opnås yderligere rabat. Det synes jeg er for dyrt specifikationer taget i betragtning. De har ikke aftaler med andre cykkelhandlere om rabat på elcykler-jeg fortsætter med at lede- mærkeligt der ikke findes en "sammenligningsside " for elcykler !

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-15 16:24

Citat
A. P. N. Cykelservice

www.elscootercenter.dk

linket virker ikke, har prøvet flere gange-gider du prøve igen ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-15 16:36
Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 25-07-15 16:58

Jeg hørte at Free bike shop snart holder udsalg med 20%.
Kik efter deres reklamer
mvh
Teas

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-15 17:12

Kode
eg hørte at Free bike shop snart holder udsalg med 20%.
Kik efter deres reklamer
mvh
Teas

jeg kan kun se det er på racercykler de holder udsalg-men det kunne sandelig også være tiltræng på el -cykler med de priser de noterer sig !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-15 09:50

Citat
mærkeligt der ikke findes en "sammenligningsside " for elcykler !

Efterspørgsel er ikke stor nok til at nogen vil ofre penge på at lave en sådan hjemmeside.
Måske kan du finde en med almindelige cykler, som måske har el-cykler med i deres oversigt.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-08-15 08:16

Tak for svaret alka.

Jeg har fundet et tilbud hos spotdeal.dk hvor tilbuddet udløber i dag 11-8
en Corwin elcykel med specifikiatiner der er tæt på den " Raleigh " cykel ældresagen "fører ",
men til en lavere pris : kr 7000 så den køber jeg.
Tak for øvrige indlæg

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-08-15 09:49

Selv tak lham.