/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Foder og geus jeres bud
Fra : Broderpivert
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 16-07-15 12:45

Efter meget søgning på nettet og ikke rigtig fundet et svar høre jeg lige herinde. Vi har en kattekilling på 100 dage
Gammel. Hvilket foder og grus skal jeg vælge.
Og hvor er det billigst at købe.
Kom med jeres bud på foder og grus samt hvorfor og hvor det er købt.
Derudover skal den kastreres på et tidspunkt så det skal oogså lige tages i betrækning

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 13:24

Mine katte fik altid Pussy dåse, eller de pakker med 10 portions poser i og kattegrus der ikke klumper - og som lækker bid dybfrost rejer - Whiskas har også nogle knase ? piller som katte er ellevilde med, men rimelig dyre og engang imellem kattemælk (laktose fri mælk kan også bruges hvis katten får tynd mave af almindelig mælk) - og ellers altid en skål med tørfoder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 13:26

Det dyre kattemad er forresten ikke bedre end det billigste fra Brugsen, indholdet af vitaminer og andet er det samme - så du må prøve dig frem til hvad katten kan lide.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-07-15 16:01

Katte er i høj grad vanedyr. Du kan hurtigt få den vennet til en bestemt slags kost, så den ikke vil have andet.

Som med os mennesker er varieret kost bedst.

Husk hvis du bruger tørre piller at bløde dem op i vand først. Det skal du gøre inden den vænner sig til det tørre.
kattens nyrer tåler i længden ikke ren tørkost uden opblødning.

Du kan så veksle med andet , som f.eks blød dåsemad.

Husk også at katte SKAL have græs.
Sundest er hvis den kan gå frit og supplere med mus, frisk græs osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 17:59

Citat
supplere med mus, frisk græs osv.

Nam nam
Eneste ulempe? hvis man ikke lige finder mulige rester af dyr, FLUE alarm - eller katten ikke afliver dem så de løber rundt i hjemmet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-07-15 23:08

Når jeg har handlet i Lidl har jeg flere gange hørt andre kunder snakke om, at deres kat kun vil spise kattemad fra Lidl.

Men om den er bedre, eller om det udelukkende handler om kattens vane, det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-07-15 04:38

Da jeg havde katte fik de i stort omfang det samme, som vi mennesker fik. Alt med kød, fisk og grønsager var de glade for. Det er rigtigt, som nævnt i et af svarene, at de er vanedyr, så hvis de er vant til f. eks. kartofler, broccololi, fiske, steg etc., kan det være glimrende og billigt at give dem nogle af de rester, der bliver til overs fra deres menneskers bord. Det kan så suppleres med kattemad, vores katte elskede whiskas-produkterne. Fisk er jo uden tvivl kattes livret, så - både for kattens skyld og for jeres egen sundheds skyld - kunne I indføre en ugentlig fiskedag. Husk bare at pille alle ben ud af kattens portion, for det er meget slemt for en kat at fået fiskeben alt i halsen. God ide med frisk græs, hvis den er frluftskat, finder den selv ud af det. Ellers adgang til en lille urtepotte med kattegræs. OG køb en bog, eller lån på biblioteket, om katte, for der er stor forskel på de forskellige racer. Alle katte er dog kælne, elsker at blive nuslet og puslet og få massage af deres ben og krop. Der findes vist endda en bog om kattemassage, det kan få dem til at spinde og nyde kattelivet.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-15 14:11
Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 19-07-15 09:20

Tak for svaret mig-selv.