/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bliver froset fløde til smør i fryser
Fra : boyelauritzen
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 15-07-15 08:17

Bliver froset fløde til smør i fryser, efter nogle måneder i fryser?

Og her tænker jeg på den levensmiddel og kemiske forklaring, på hvad jeg har observere på vedlagte link til billede på www.Flickr.com.

NB: I så fald kan man nemt fabrikere smør, af fløde man har fået i overskud.

www.flickr.com/photos/28886776@N02/19523122889/in/dateposted-public/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-07-15 08:22

Nej

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-07-15 08:25
Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-15 08:31

Det dit billede viser, er at den fedeste del af fløden er lettest og derfor ligger øverst, den gule top er ikke blevet til smør.

Jeg har ofte frosset rester af piskefløde ned i isterningsposer, det er ikke blevet til fløde, men ændrer konsistens så det bliver grynet, stadig fint til en klat i sovsen, men ikke til piskning!

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 15-07-15 08:38

God idè
Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-07-15 08:42

Selv tak, boyelauritzen.