/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ombytning GPS
Fra : omahexen
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 14-07-15 08:42

Har købt en Garmin 3 A 712.Har forsøgt at bytte den (efter 14 dage) da den viser op til 40 m.forkert,meget,hvis man f.eks.kører i Odense,ankomsttiden er helt hen i vejret,også ved normal trafik,ved vejarbejde i Tyskland,hvor der er en afvigelse af ruten,går den helt i panik.Har hos THansen forklaret problemet,fortalt dem,at jeg har opdateret den 2 gange,men de vil sende den ind til Garmin,og man ved jo,hvor lang tid det kan tage.Nu kommer spørgsmålet,har jeg ikke ret til,enten at købe en anden,eller at få den ombyttet ? Den er købt den 14/6.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 14-07-15 09:52

De har 365 dages fuld returret såfremt produktet ikke er tage i brug. Så nej til at du kan få den ombyttet/købe noget andet, du må leve med at de vil sende den ind til Garmin og få den tjekket.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 14-07-15 10:17

Den bedste løsning for dig er at lade Garmin kigge på den.
Finder Garmin fejl, for du normalt en ny tilsendt
Garmin danmark er meget effektive.(egen erfaring)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-15 10:54

Fejlen kan være at den ikke får ordentlig forbindelse med satellitterne.
det kan være en fejl i modtager, den indbyggede antenne, eller at din bil har metalbelagte ruder.

Kan andre gps er virke godt i din bil ?.

Er den i orden hvis du tager den ud af bilen.

40 m fejl er almindeligt med kun 3 eller 4 satellitter modtaget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 11:42

Citat
40 m fejl er almindeligt med kun 3 eller 4 satellitter modtaget

Ved ikke om det er helt rigtigt, men vil mene at det har noget med GPS´ens opdateringshastighed at gøre - den kunne være sat til ´spare´ funktion hvor den ikke opdaterer satelitter live, men med ? sekunders forsinkelse.
Hvis du holder stille og den viser forkert - så er der noget galt, jeg har oplevet at det kan være selve kortene og/eller den sidste opdatering af selve softwaren der laver det nummer.

Selv plejer jeg at få ting byttet til andet uden problemer, de par gange jeg har brokket mig ved Thansen, så det lyder mærkeligt at du ikke kan få lov til at købe en anden model (ikke samme).
Har du prøvet at kontakte dem på deres hjemmeside, de er til tider mere fornuftige at snakke med.