/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Selfie Bluetooth
Fra : lham
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 12-07-15 18:51

I dag købt et par Travel Time selfie stiks med bluetooth i Jem og Fix
Jeg vil gerne bruge den ene til min Ipad Mini ( det mekaniske problem med befæstigelse er løst ), men jeg kan ikke få den bluetoth parret med ipaden.
Hvordan gør jeg -sticken understøtter IOS står der på pakken , så det burde vel virke, men måske er der forskel på IOS på Iphones og Ipads ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-15 19:23

Mange Iphone / Ipads er opgraderet til IOS 7 det er måske det din mangler.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-07-15 06:51

på min IpadMini kan jeg under indstillinger læse:" IOS 8.4 Hentet " det er vel en nyere udgave og jeg næppe skrue den tilbage til ios 7 -kan det virkelig være nødvendigt ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-15 10:54

Med IOS 8.4 er du vist dækket ind.
Men det kan da godt være at den fra jemogfix ikke kan klare IO8.4

Har du slået Bluetooth til på Ipad
Tændt for Ipad og så sætte den stics til og derefter trykke på knappen
Evt prøve at starte op inde fra fotoprogrammet.

Jeg bruger ikke selv Bluetooth og har kun en 4S telefon, så det er lidt gætteværk.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-07-15 07:17

PLudselig er selfipinden registreret på ipad minien-hvordan det skete er jeg ikke helt klar over ( sad og motiomerede on/off kontakten på pinden ), men til gengæld blev mit bluetooth externe tastatur så koblet ud.

Kan det passe at kun et stk bluetooth udstyr kan være aktivt på ipaden ad gangen ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-15 09:22

Tja det er da muligt, at der kun kan være en ad gangen.
Ved tilkobling af bluetooth, skal enhederne være tæt på hinanden, for at finde hinanden.

Men husk så lige at andre bluetooth, kan koble sig på uden at du opdager det. Så når du ikke bruger tastatur eller selvportrætter - så luk din bluetooth adgang på telefonen.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-07-15 10:42

det er ikke en telefon men en ipad jeg har-jeg er ikke meget fra at slukke for den bluetooth ebhed der er tilkoblet, da det er meget besværligt at tilkoble den igen.
Ang afstandskulle de vel gerne kunne "se hinanden " på 25 cm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-15 12:01

Ja det burde de.

Der er ikke så stor forskel på telefon og tabletter (pad) udover at den ene kan telefonere / sms'e
De kan begge kommunikere via bluetooth og GSM nettet og wifi

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 23-08-15 06:44

Tak for svaret Eyvind.

Noget tyder på ipaden kun kan håndtere 1 bluetoth ad gangen , i hvert fald er det nu lykkedes ved at holde knappen inde på sticken samtidig med jeg tænder for "pinden" at optage billeder og starte videos ( det er vel også sjældent man har brug for tastaturet samtidig med "pinden"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-15 18:41

Du kunne købe en holder til tastaturet, og skiftevis tage selvportrætter og skrive historier.