/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
svendgiversen - politik
Fra : ans
Vist : 980 gange
20 point
Dato : 03-07-15 10:10

Dit spørgsmål http://www.kandu.dk/spg174030.aspx

Citat
Vi kender jo alle sammen, Lille Lars, og nu flere og flere Tøse Tulle, der ikke vil tage et ansvar,
men noget jeg er i tvivl om, først i blå blok, hvad skal vi kalde, de kommende politikere?

Først én jeg kaldte Anders Anderledes, bedre kælenavne efterlyses??

Og så en sværvægter fra min hjemegn, hvem har et bedre og kortere bud på:
Pap, sparre bøsse, spare kasse?

Heldigvis er min nærmeste nabo hjemmefra, Henning Grove nu død, han vilde skamme sig.

Men bortset fra det tror jeg snart at Skrige Skinken overtager styret, og måske ikke så dumt???

   Accepteret svar
Fra : Er ikke onlinemolokyle Tre en halv stjerne   Fire stjerner
Modtaget 146 point
Dato : 03-07-15 08:01
Pape: Søren Paphoved eller ...Søren Papand !!! Hahahahaha
Blåøjede Anders? Anders Anderledes ..var da et udmærket bud svendgiversen Blink
Jørn Neergaard Larsen (beskæftigelsesminister) : Jørn Lobby.

..men jeg synes 'de nye' først lige skal gøre sig 'fortjent' til det prædikat, som de skal slæbe rundt på i forhåbentlig kort tid.

</MOLOKYLE>

   Godkendelse af svar
Fra : Er ikke onlinesvendgiversen Tre en halv stjerne

Dato : 03-07-15 09:03
Tak for svaret molokyle

Du starter med at skrive

[CITAT]Vi kender jo alle sammen, Lille Lars, og nu flere og flere Tøse Tulle, der ikke vil tage et ansvar,
men noget jeg er i tvivl om, først i blå blok, hvad skal vi kalde, de kommende politikere?

Hvem er vi? Jeg er ikke en del af dem. Kan du ikke bare udtale dig på egne vegne?

Citat
Først én jeg kaldte Anders Anderledes, bedre kælenavne efterlyses??

Hvad vil du dog bruge det til?

Citat
Og så en sværvægter fra min hjemegn, hvem har et bedre og kortere bud på:
Pap, sparre bøsse, spare kasse?

???????

Citat
Heldigvis er min nærmeste nabo hjemmefra, Henning Grove nu død, han vilde skamme sig.

Skammer du dig aldrig over dine spørgsmål?

Citat
Men bortset fra det tror jeg snart at Skrige Skinken overtager styret, og måske ikke så dumt???

Ja ja lille snage svendgiversen (det glæder mig stadig, at kandu slettede det spørgsmål) hvor du gik langt over stregen.

Hvorfor skrev du vi i dit "politiske" ??????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-15 10:36

Undskyld, jeg skyndte mig at slette mit spørgsmål, fordi jeg fortrød, det var for dumt.
Men Molo havde nået at svare og han kom med gode bud, derfor points til ham.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-15 12:25

Lad mig komme med nogen flere:

Vi sad på 'bænken' i formiddags og talte politik ...som vi plejer: Pibe Lejf, Tårnby Tossen, Biblioteks Bent, Molo (..undertegende) og Oline (..lille lesbisk Grønlænder ..JA; det kalder hun sig selv )

Altså et bredt udsnit af befolkningen ...MINUS LA

Vi nåede frem til at LA er et SMØFLEPARTI ..for Smølfer. Ledet af :

Anders Smølsen, Amish Smølfen og Kugle Smølfen...

De har nemlig en Smølfepolitik, som går ud på:

Hvis bare man Smølfer Skatten og sætter lønnen ned til Smølf, afskaffer offentlig Smølf og andre overflødige Smølfeting, så... SMØLFER alting sig automatisk ..og alting bliver: SMØLF !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-15 13:06

Ja Molo,
og så ser du ans, hvad du får ud af at kopiere et spørgsmål, som jeg tydeligvis har fortrudt?

Om Henning Grove, han var vor lokale dyrlæge inden han blev fiskeri minister,
og han købte en byggegrund af min far, normalt skiller en venstre bonde sig ikke af med jord,
men jeg har senere fundet ud af, at det var for at finansiere min brors og mit ingeniør studium.

Noget jeg takker dem begge for, og hans kone fru Grove besøgte hver dag min mor,
inden hun kom på plejehjem, så jeg har meget at takke Grove familien for.
Og Henning var en rigtig konservativ af den gamle skuffe, i stor modsætning til Pap Drengen.

Jeg har en gang stemt konservativ, men ikke mere efter Barsels største fejltagelse,
og det var for at få en bro fra Fyn til Als, i stedet for den alt for dyre Femern tunnel.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-07-15 14:17

Citat
Ja ja lille snage svendgiversen (det glæder mig stadig, at kandu slettede det spørgsmål) hvor du gik langt over stregen.

Hvorfor skrev du vi i dit "politiske" ??????
Ans jeg hører heller ikke i gruppen vi i øvrigt finder jeg det mindre begavet at give politikere øgenavne, men når man ser hvem der har stillet det nu lukkede spørgsmål, så passer det med mindre begavet.
Ha' en fortsat god dag ans.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-07-15 16:01

Jeg hører heller ikke med i "vi" gruppen.

Men jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske Pia Kjærsgård tillykke med valget som Formand for Folketinget. Godt gået Pia!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-15 16:48

Citat
Er ikke onlinesvendgiversen Tre en halv stjerne

Dato : 03-07-15 10:36
Undskyld, jeg skyndte mig at slette mit spørgsmål, fordi jeg fortrød, det var for dumt.
Men Molo havde nået at svare og han kom med gode bud, derfor points til ham.

Dit spørgsmål om øgenavne er ikke slettet, men lukket. Der er stor forskel om et spørgsmål bliver slettet eller lukket. Du acc.epterede et svar med endnu flere øgenavne til din samling.

Citat
Ja Molo,
og så ser du ans, hvad du får ud af at kopiere et spørgsmål, som jeg tydeligvis har fortrudt?

Tillykke til "hjemmehjælperen" , den første kvindelige formand for folketinget

Hvis du havde fortrudt, så havde du annulleret det.

svendgiversen mit spørgsmål til dig er "hvorfor skrev du vi"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-15 16:52

"Vi" er mange her i Nordthy,der føler undring over at ans,føler sig kaldet til at være moderator her på Kandu. Er han/hun måske i "direktionen",for sitet.

Det lille ord "vi",er jo nærmest slang. Bliver brugt masser af steder: "Vi forstår ikke......." selvom ham der udtaler det,måske er den eneste der ikke forstår. Osv. osv.
Håber du/i/jer,forstår hvad jeg mener.

Lad os/vi da nu have det lidt hyggeligt,os/vi få der er tilbage her på Kandu.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-07-15 18:55

Citat
Tillykke til "hjemmehjælperen" , den første kvindelige formand for folketinget
En lidt......meget nedladende bemærkning. Tænk dig lidt om.
Er det ikke herligt, at her i Danmark - uanset uddannelsen art, er der altid en chance for at kravle opad.

Hjemmehjælperen, som du kalder hende, har 100 gange mere logisk sans end mange af de "halvstuderte" Folketingsmedlemmer - som aldrig nogensinde har sat deres ben på en arbejdsplads - og aldrig tjent deres penge ved et godt gammeldags gedigent stykke arbejde.

Hvad uddannelse har Mette Frederiksen..? En bachelor i administration. Hvilket oversat, ikke er en fuldendt uddannelse, men blot et enkelt/enkelte bestået fag – og har desuden en masteruddannelse i Afrikastudier fra Københavns Universitet i 2009. Afrikastudier!! Ja ja ja ja, men her i Danmark - som lovgiver, betragter jeg hjemmehjælperuddannelsen for meget mere relevant og en uddannelse, der kan bruges til noget fornuftigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-15 18:59

Jeg er heller ikke nogen "vi" - bare mig selv.

Hvis nogen generer mig, kan jeg da godt finde på at kalde dem et eller andet.
Men ikke på forhånd.

Hvis man ikke er enig med de andre, er det svært at være vi - men derfor kan man da godt blive enig om at lave den næstbedste løsning (Den bedste er jo = min løsning)

Så det er faktisk modigt, at sætte sin lid til forhandling og samarbejde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-15 19:56

Hvorfor Vi?

>Vi kender jo alle sammen, Lille Lars, og nu flere og flere Tøse Tulle, der ikke vil tage et ansvar,

Ingen kan vel være i tvivl om hvem Vi er: Os kandu brugere, Vejen til en hurtig løsning,
ikke nødvendigvis enige, men efter de sidste politiske spørgsmål, ingen tvivl on hvem Vi er.

Og det er vel det primære formål med kandu, at få ny viden??

Nogle spørger for at få suppleret denne viden,
andre kopierer det samme spørgsmål, som spørgeren tydeligvis har fortrudt,
vist ikke for at få ny viden, men Hvorfor Så?

>Lad os/vi da nu have det lidt hyggeligt,os/vi få der er tilbage her på Kandu

Helt Enig...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-15 20:48

Kaptajn-Tommy, det var nu mig, der skrev

Citat
Tillykke til "hjemmehjælperen" , den første kvindelige formand for folketinget

Det var en hyldest til Pia, men svendgiversen har på det seneste kun omtalt Pia som "hjemmehjælperen"

svendgiversen

Citat
Ingen kan vel være i tvivl om hvem Vi er: Os kandu brugere, Vejen til en hurtig løsning,
ikke nødvendigvis enige, men efter de sidste politiske spørgsmål, ingen tvivl on hvem Vi er.

Du må lære, at det du synes om, ikke er "vi
Jeg synes, det er både plat og barnligt at omtale politikere med øgenavne. Det startede du selv (øgenavnene) Den del af brugerne ønsker jeg ikke at være en del af.
Jeg respekterer de personer, der har formået, at blive en del af folketinget.

Citat
Og det er vel det primære formål med kandu, at få ny viden??

Helt klart at ny viden skulle komme fra dig. Du er den bruger på kandu, der har stillet de fleste spørgsmål. Er du blevet klogere?
Jeg tror bare, at du keder dig og glemmer alt om det du tidligere har spurgt om.

Citat
Nogle spørger for at få suppleret denne viden,
andre kopierer det samme spørgsmål, som spørgeren tydeligvis har fortrudt,
vist ikke for at få ny viden, men Hvorfor Så?

svendgiversen, du har ikke fortrudt noget som helst. Du accepterede svaret fra molo fordi han havde flere øgenavne.

Citat
Os kandu brugere, Vejen til en hurtig løsning

Jeg har så læst et af dine svar til en bruger, der spørger om bremseskiver. Dit svar er, at den pågældende skal køre syd for grænsen. For så kan x jo samtidig købe 3 x 3 liter vin for kun kr. 130 som svarer til kr. 11 pr. flaske.

Jeg tror ikke, at det altid kan betale sig at købe det billige sprøjt.

Mosebaek

Citat
der føler undring over at ans,føler sig kaldet til at være moderator her på Kandu. Er han/hun måske i "direktionen",for sitet.c

Jeg er ingen af delene, men ønsker ikke at blive sat i bås med det, svendgiversen mener.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-15 21:10

>vist ikke for at få ny viden, men Hvorfor Så?

Jeg har svaret på Vi, men du har ikke på dette?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-15 22:05

Jeg gentager
>hvad du får ud af at kopiere et spørgsmål, som jeg tydeligvis har fortrudt.

>>at ans,føler sig kaldet til at være moderator her på Kandu.
Er han/hun måske i "direktionen",for sitet.

>>>Lad os/vi da nu have det lidt hyggeligt,os/vi få der er tilbage her på Kandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-07-15 23:35

Citat
hvad du får ud af at kopiere et spørgsmål, som jeg tydeligvis har fortrudt
Du har ikke fortrudt en s..d du ævler bare derudad og jeg syntes det er udmærket at ans udstiller dig. - og i øvrigt er du nok den sidste man hygger sig med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-15 07:28

Det er altså ikke folks uddannelser der, som jeg ser det, er afgørende for deres integritet og moralske habitus. Jeg mener ikke Pia K. var det rette valg til landets højeste embede. Det er min oprigtige mening, at såvel hun som resten af DF's folketingsgruppe er moralsk anløbne personager, som ikke er værdige til at sidde på formandsposten. Jeg ville være lige så befippet hvis man havde valgt LLR. Man skal åbenbart være et manipulerende og/eller uvederhæftigt menneske for at kunne beklæde landets to absolutte top-embeder. Jeg grimmes.

Hvis det endelig skulle have været, så havde jeg heller set 'pis mig i øret' Bertil Bims stå og ringe med klokkeværket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-15 07:43

Nu medens jeg er i gang med at udbrede min uforbeholdne mening:

Det er heller ikke folks køn der er afgørende for evnen til at beklæde at administrativt job. Vi har lige haft Danmarks første kvindelige statsminister, som uden at blinke har skamreddet solidariteten og sammenhængskraften i det Danske samfund og ladet landets svageste betale prisen for elitens udskejelser op til finanskrisen. Det var vist ikke liiiige dét kvindebevægelsen havde set komme da de kæftede op om mandschauvinisme, kvindesind og søstersolidaritet i 60'er og 70'erne.

Der skal andre boller på suppen for at være et ordentligt menneske. Det er ikke nok at være kvinde ...eller mand, at have en uddannelse eller ej. Det kræver simpelthen ordentlighed, empati, mod og alm. dannelse at være repræsentant for den Danske befolkning. Nok derfor at KTD betakkede sig for regeringsledelsen og statsministerposten selvom han havde mandatet. Hen besidder, i mine øjne, nemlig heller ikke de egenskaber der skal til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-07-15 18:54

ans - jeg undrer mig igen og igen over, om du ikke har andet at bruge dit liv til, end at hetze Svend Giversen og andre Kandu'ere

- hug - hug hug -

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-07-15 18:57

- og bentjuul stiller selvfølgelig straks op ved sidelinjen, også han har lidt bitterhed, der skal læsses af på andre.

Trist at opleve.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-07-15 19:17

Hvorfor deltager du prio?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-07-15 19:19

Måske lidt bitterhed prio der skal læsses af på os andre

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-15 19:45

svendgiversen....må jeg komme med en anbefaling. Ignorer de selvforanstaltede "øvrighedspersoner",her på Kandu. Som tydeligvis har nogle frustrationer.

Hvorfor de absolut skal udleves her på Kandu,fatter jeg ikke rigtig. Et tip desangående: Hvis i ikke er der i forvejen,så tilmeld jer Ekstra Bladets "Nationen". Der kan i slå i bolledejen. Jeg er der ikke selv,er for lidt aggressiv. Men jeg kigger da der ind,en gang imellem,hvis jeg mangler "underholdning".

NB.: bentjuul,er nok Arne Jakobsen,i ny forklædning....og dog,AJ havde sine meningers mod,hvor BJ "nøjes" med at efterabe ans.

Skal måske lige indskyde at det der øgenavne-halløj,synes jeg nok er lidt for pjattet.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-15 22:18

Som jeg tidligere har sagt, jeg har været oppe på over 11000 spøge points her i kandu.
nu prøver jeg at holde mig under de 7000, og jeg spørger fortsat inden for denne grænse.

Og jeg vil fortsat spørge efter behov, ikke kun for en hurtig løsning, men også for en dialog,
måske er jeg ikke for klog, men jeg er vist en af de få, der holder kandu i live.

Og når jeg nu en sen aften stiller et ret uskyldigt, gemytligt spørgsmål, som jeg straks fortryder,
hvorfor skal det så kopieres og blæses op med mindelser om, hvad jeg tidligere har fortrudt.

Så uanset hvad de såkaldte >selvforanstaltede "øvrighedspersoner" her på kandu mener,
fortsætter jeg med at stille mere eller mindre dumme og gerne humoristiske spørgsmål...

Hav en fortsat god dag her i sommervarmen,
har lige grillet for hele ni søde personer fra min nye kones familie.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-15 23:42

Citat
Så uanset hvad de såkaldte >selvforanstaltede "øvrighedspersoner" her på kandu mener,
fortsætter jeg med at stille mere eller mindre dumme og gerne humoristiske spørgsmål...

Det samme her. Jeg vil i alt fald gøre mit til, at de par åndelige undermålere her,(ingen nævnt ingen glemt, men de ved nok selv hvem jeg hentyder til) ikke kommer til at censurere Kandu.

Og jeg skal nok selv bestemme, om jeg kommer med et pjattet spørgsmål, eller én mere seriøst af slagsen. (Efter egen bedømmelse). Det behøver jeg ingen smagsdommere til at afgøre.

De har derimod lov til at afgøre, om de vil svare mig, eller ej.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-15 23:50

b
Citat
Lad os/vi da nu have det lidt hyggeligt,os/vi få der er tilbage her på Kandu.

Det går jeg ind for stadigvæk. Men man kan blive tvunget til, at "hvæsse pennen" en smule.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-15 08:03

Jeg har intet mod brugen af øgenavne. Politikere der skrubskider på folk der ligger ned og kalder dem dovne, grådige, bekvemmelige og dermed tillægger dem motiver, som de iøvrigt ikke levnes muligheder for at give igen på og dermed tage til genmæle, forbeholder jeg mig retten til at kalde hvad som helst !!!

Når man hænger hele befolkningsgrupper ud og straffer dem økonomisk alene for at finansiere skattelettelser til eliten. At man neddysser og fortier løgne ved i magtfuldkommenhed at nægte befolkningen i at få indsigt i beslutningsgrundlaget; først med 'offentlighedsloven' og nu med nedlukning af Iraq kommissionen gør, at man må acceptere at blive udsat for spot og hån.

Demokratiet hænger i en tynd tråd. Nu har man så valgt en kreationist som videnskabsminister, hvilket svarer til at ansætte en pyroman som brandchef eller en narkoman som apoteker. En så åbenlys nedgøring af vor dygtige videnskabsfolk bør ikke kunne finde sted i ellers oplyst land som Danmark.

Derfor finder jeg ikke at man på nogen måde skylder politikerne den respekt kun at omtale dem ved deres borgerlige navn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-15 08:22

ans - > Tag nu ikke følgende ilde op; det er sgu ikke i nogen ond mening, men blot som en illustration af, hvorledes vi fristes til at 'kategorisere' hinanden ved at opfinde stereotyper.

Jeg har (..motiverne er mine egne) tidligere kaldt ans for "Arkivaren" med henvisning til denne beskrivelse: http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/archivist.htm , hvilket faldt nogen brugere for brystet.

Jeg ser mig selv som: http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/eaglescout.htm

..og haft mange af jer andre i tankerne, medens jeg lårklaskende af grin har læst mig igennem hele perlerækken af internetpersonligheder her på kandu:

http://www.flamewarriorsguide.com

Tag det som det er ment: Venskabeligt 'drilleri'
..i modsætning til min brug af politiske øgenavne som er 100% ærligt ment.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-15 12:31

Mosegris, Kaptajn Haddock, Svend Gæstgiversen, Ansled, Bent Støttehjul, Lav Prioritet, Eyvindur Gammelsmølf ..og hvad jeg ellers kunne finde på?

..er bare 'kærligt' ment. Sprog og ord er til for ..at bruges !

</minuskel>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-15 14:00

Citat
Men man kan blive tvunget til, at "hvæsse pennen" en smule.
Er det vrøvl du skriver at "hvæsse pennen" -

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-15 15:39

Citat
Demokratiet hænger i en tynd tråd. Nu har man så valgt en kreationist som videnskabsminister, hvilket svarer til at ansætte en pyroman som brandchef eller en narkoman som apoteker. En så åbenlys nedgøring af vor dygtige videnskabsfolk bør ikke kunne finde sted i ellers oplyst land som Danmark.
Åh, jeg elsker dine vanvittige sammenligninger. Lad os ta' denne her:
Citat
Demokratiet hænger i en tynd tråd.
Jeps, det gør det! Kommunister er jo ikke tilhængere af demokrati.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-15 16:54
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-15 17:39

Jeg tager ikke " Bæ'Til " alvorligt. Sensationspresse af værste tilsnit som ophøjer laveste fællesnævner til sandhed. Igen eksempel på 'generalisering'.

Danmark's sundhedsavis og sandhedsvidne
.sikkert lobby'et af Kræftens Bekæmpelse, for at legitimere det vrøvl de skriver:
Citat
SF-koryfæet Villy Søvndal støttet selskabet ved at booke en plads på et af det irske flyselskabs billige sæder.

Det kan BT i dag fortælle.

..og hvis jeg køber en ged i Syrien, gør jeg mig skyldig i folkemord på civile
Beklager Haddock = Kuller
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-15 17:47

Hmmm... hvis ikke det var civile? ...så var det næppe heller folkemord?

Altså: Jeg køber en Kamel i Stedet
..så må vi derefter se, om jeg kan sluge dén?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-15 20:08

Citat
Er det vrøvl du skriver at "hvæsse pennen" -

Nu anser jeg ikke dig bentjuul,for at være den store analytiker. Men bruger du tid nok på det... og evner,så langt de nu rækker,finder du nok ud af hvad jeg mener.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-15 20:18

Da bentjuul,tilsyneladende er i tvivl om hvad ordet "hvæsse" beryder,og det måske ikke findes i de ordbøger han benytter,vil jeg da gerne oplyse,at det er en god gammel dansk ord for"slibe". At gøre skarp. Jojo,jeg gætter skam kryds og tværs.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-15 20:40

Citat
gætter skam kryds og tværs.
Det bør du koncentrere dig om i stedet for at udstille dit gammelmands vrøvleri her.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-07-15 20:56

Kære Molo, jeg ser du slynger om dig med øgenavne. Det vil jeg ikke benytte mig af i denne tråd - det lovede jeg jo trådstarteren. Det, vi Blå lover før en trådstart, holder vi også efter -og inde i tråden.

Molo, det sjovt med jer socialister. Så snart I kan mærke, at I nok engang er blevet afsløret, begynder I straks "overspringshandlingen" Nøjagtig samme procedure, som når jeg træner min jagthund. Jagthunden prøver på at undslippe kommandoen ved straks at lave noget andet i håbet om, at jeg ikke opdager det.
Grunden til I laver den berømte overspringshandling er; I aner simpelthen ikke Jeres levende råd over, at I - nok engang - blev afsløret I Jeres hykleriske fremtoning.

Men i stedet for klandre Helle Thorning for sjuskefejl i skattesager, skulle man måske begynde at kalde hende for: "Sjuske Dorthes bilag"

http://www.bt.dk/politik/borgmester-spillede-helt-central-rolle-godkendte-thornings-bilagsrod

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-15 23:34

Kom nu bentjuul. Det må kunne gøres bedre...vis nu lidt fantasi og vid,hvis det er muligt.
Jeg gider ikke lege med dig,på det her plan.

Som du så smuk antyder,er jeg for gammel til det pjat. Vis nu "mullerne",så er det muligt,jeg nedlader mig til at svare dig. Skal ihvertfald,tænke over det.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 08:55

Haddock -> Det er vist da dig der laver overspringshandlinger ved nøje at se bort fra det essentielle i en kommentar. Derefter udvælger du dig nøjagtig den del af udsagnet som tjener DIT formål og DINE argumenter bedst, medens du elegant og behændigt formår at undgå, at forholde dig til resten af udsagnet. Det har en anden bruger (..du gætter sikkert selv hvem) også bemærket og påtalt det over for dig flere gange. Nu gentager jeg blot udsagnet. Jeg tror han/hun anbefalede dig at blive journalist ..eller spindoktor

Slå lige ordet hykler op: https://da.wikipedia.org/wiki/Hykleri

..så kan vi altid diskutere, hvem af os to det passer bedst på. Hvis jeg er en hykler? Så er du en populistisk manipulator.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 09:21

..og så må jeg lige gå i rette med ans og flere.

Ordet vi er ikke en fællesbetgnelse der omfatter hele meneskeligheden. Det kan sagtens være en betegnelse for en gruppe. Når svendgiversen skriver vi ...mener han sikkert (..uden at jeg dermed er sikker i min sag på; at det nu også er tilfældet?):

Jeg og ligesindede...

Som når f.eks. Eyvind skriver man. Det er heller ikke en fællesbetegnelse for alle planetens mennesker, dyr og planter, men en generalisering der omfatter den gruppe han nu selv synes at tilhøre. (Jeg gætte på at Eyvind tilhører Homo Sapiens ...men jeg kan ikke være helt sikker )

Vi og man ... kan godt skrives i overført betydning. Præcis som jer og i...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 09:34

Kaptajn-Tommy -> Jeg sidder stadig og småklukker over dette postulat:
Citat
Kære Molo, jeg ser du slynger om dig med øgenavne. Det vil jeg ikke benytte mig af i denne tråd - det lovede jeg jo trådstarteren. Det, vi Blå lover før en trådstart, holder vi også efter -og inde i tråden.

Hvad lovede du? Hvorhenne? På værtshus? ..så hvad holder du?
..og hvem er '[B ]vi[/B]' Blå?

..men jeg skal måske bare gætte? På Ama'rkansk betyder 'vi': Mig og min bændelorm !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 12:36

Mosegris ->
Citat
"hvæsse" .. gammel dansk ord for"slibe"

Næeh... det er det ikke alene !

Joeh.. vi kender alle en hvæssesten (=slibesten):

https://www.google.dk/search?q=hvæssesten&client=opera&hs=T6k&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vVmaVdbuJsmQsAGRyIfwBg&ved=0CCUQsAQ&biw=1024&bih=670

Men det er nu også et andet ord for at: (til-)SPIDSE eller SKÆRPE
..ikke at forveksle med at: SKYPE
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-07-15 15:46

Molo,din skælm. Du sidder rigtig og hygger dig,ovre på det dejlige Ama`r (Ikke at forveksle med Amarc,der er de mere flyvsk),eller er det Christianshavn. Er pludseligt i tvivl....nå men,der er jo dejligt begge steder. For længe siden,jeg har været der.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-15 18:27

Molo, hele 4 indlæg med overspringshandlinger. Har du overvejet at dyrke atletik med stangspring som speciale

Citat
Det har en anden bruger (..du gætter sikkert selv hvem) også bemærket og påtalt det over for dig flere gange.
Hmmmmm.....nej, jeg ved ikke hvem det sku' være..?? Garanteret en socialdemokrat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 19:10

Kaptajn-Tommy ->
Mine kommentarer her i tråden er ikke overspringshandlinger.
Det hedder: Artikuleret debatkultur, med et strejf af et vist heroisk og retorisk forsøg på dialog!
Men... det er jo tydeligvis nytteløst !!!
Citat
.nej, jeg ved ikke hvem det sku' være..?

Vedkommende er ikke med i denne tråd, så derfor vil en 'afsløring' af profilnavnet ikke være på sin plads i denne tråd.
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-15 19:34

Mosebaek ->
Citat
Du sidder rigtig og hygger dig,ovre på det dejlige Ama`r

Det ka' du rive dig selv i banditten på at jeg gør.
Især efter en storslået eftermiddag med Tour de France på TV2 med de 3 cykeltosser.

Se lige denne: http://peecee.dk/upload/view/451432

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-15 20:56

svendgiversen, hvorfor skrev du "vi" Jeg har læst, at du har fortrudt, men ikke hvorfor du skrev vi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-15 20:59

Et par herlige fætre du henviser til. Særligt den ældste, ham Leth. Var der forøvrigt ikke noget at han kneppede hans husbestyrerindes mindreårige datter bag køkkendøren imens hendes mor skurede gulv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-15 21:02

Citat
Var der forøvrigt ikke noget at
Ups.....der skal stå: Var der forøvrigt ikke noget om, at han......etc...

Det var dog fandens til idol at ha'

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 06-07-15 22:47

For over en uge siden:

>Ingen kan vel være i tvivl om hvem Vi er: Os kandu brugere, Vejen til en hurtig løsning,
ikke nødvendigvis enige, men efter de sidste politiske spørgsmål, ingen tvivl om hvem Vi er.

Men det er da rart at andre hygger sig på dit spørgsmål til mig, nu over 300 gange her i kandu,

og som jeg tidligere har sagt flere gange,
hvis du ikke kan bidrage positivt til besvarelse af mine spørgsmål, venligst undlad at svare...

Og lad dog for guds skyld være med at kopiere mine aller dårligste spørgsmål,
dette, som jeg straks selv fortrød og prøvede at slette.
Hvilken personlig tilfredsstillelse får du af at kopiere noget jeg har fortrudt?

Og jeg kan godt nævne et andet spørgsmål, som jeg endnu mere fortryder,
men det virkede jo efter hensigten...

Men som tidlige nævnt vil jeg ikke Black Liste nogen her i kandu,
heller ikke dig, selv om det for nogen minder om person forfølgelse,
jeg er tilhænger af argumenternes sunde fornuft...

Og>>Lad os/vi da nu have det lidt hyggeligt,os/vi få der er tilbage her på Kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-15 08:19

Ja, Tommy -> Han er i modsætning til mange andre en mand der står ved sine handlinger. Han har endog udgivet en bog om emnet erotik ...og en fotoudstilling. Det er muligt manden har en noget alternativ opfattelse af kærlighedslivet, men han står ved det. Respekt!

Dit idol løber jo fra det hele: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2748832/dansk-parlamentarismes-stoerste-bluffnummer/

Hvis du gransker læsernes indlæg nederst vil du kunne se, at jeg har ladet mig inspirere af linket i min kommentar til Mosebaek

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-07-15 10:17

Citat
det er muligt manden har en noget alternativ opfattelse af kærlighedslivet, men han står ved det. Respekt!

Jamen så forstår man da så udmærket, hvorfor Pædofeten er så populær hos kulturparnasset - de har jo samme tilbøjeligheder. Pædofeten blev som bekendt gift med en 6 årig og fuldbyrdede ægteskabet da pigen var 9 år.

Citat
Dit idol løber jo fra det hele: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2748832/dansk-parlamentarismes-stoerste-bluffnummer/
Når Politiken & Information bringer "noget" til torvs, tager jeg det ganske roligt. Er der forresten ikke noget om, at Dannebrog er en torn i øjet på segmentet?
Prøv forresten engang at gå på biblioteket og låne f.eks. gamle Politiker lige op til - og under de første år af besættelsen (1939 - 1944) Så får du øje på hvilken ideologi Politiken egentlig sværger til. Husk brækspand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-15 14:23

svendgiversen ->
Citat
Men det er da rart at andre hygger sig på dit spørgsmål til mig

Ja, det hænder at noget sådant sker..
..når man placerer sit spørgsmål i kategorien Smalltalk (smalsnak)

Tommy -> Du blander tingene sammen.

Det segment jeg tilhører vil hjertens gerne afskaffe Dannebrog.
Nemlig: https://da.wikipedia.org/wiki/Kongeskibet_Dannebrog

..selvom det var min farfar Knud der på orlogsværftet ..ved siden af Mastekranen, lavede indendørs aptering til skuden som skibssnedker i 1931 ansat på Holmen for Christian d.X ..senere ombygget en smule indendørs af Frederik d.7 ..der iøvrigt var 'bonkammerat' med min bedstefar, når de sammen tog på 'tur' i Nyhavn
Vort flag? Dannebrog? Det er jeg stolt af at bære
..også synligt: http://peecee.dk/upload/view/451208
...selvom det i udlandet efter Fogh og Pia's mindre heldige dispositioner førhen, er blevet ugleset som nationalsymbol syd for Itallien og Sicilien.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-15 14:51

Haddock ->
Du skrev:
Citat
Pædofeten

Sig mig; holder "I Blå" ikke hvad I (..måske i fantasien?) lover?
Citat
..du slynger om dig med øgenavne. Det vil jeg ikke benytte mig af i denne tråd - det lovede jeg jo trådstarteren. Det, vi Blå lover før en trådstart, holder vi også efter -og inde i tråden.

Aha; ..men ser vi så ikke her, et særdeles tydeligt eksempel på den dobbeltmoral som er blevet varetegnet for næsten alle meningsdannere til højre for socialdemokratiet (..inklusive) ?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-07-15 16:12

Citat
Aha; ..men ser vi så ikke her, et særdeles tydeligt eksempel på den dobbeltmoral som er blevet varetegnet for næsten alle meningsdannere til højre for socialdemokratiet (..inklusive) ?

Pædofeten er skam ikke et øgenavn - det var jo det, han var.

Citat
Vort flag? Dannebrog? Det er jeg stolt af at bære
Det er jeg virkelig glad for at læse. Husk det, når I skal lave revolution

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-15 21:51

svendgiversen, så fik jeg da et svar

Citat
Ingen kan vel være i tvivl om hvem Vi er: Os kandu brugere, Vejen til en hurtig løsning,
ikke nødvendigvis enige, men efter de sidste politiske spørgsmål, ingen tvivl om hvem Vi er.

Det her kan jeg godt grine af

Citat
og som jeg tidligere har sagt flere gange,
hvis du ikke kan bidrage positivt til besvarelse af mine spørgsmål, venligst undlad at svare...

Det var jo netop det jeg ikke gjorde i dit politiske spørgsmål. Jeg undlod at svare Jeg har så stillet mit eget spørgsmå til dig. Jeg har så fundet ud af, at jeg er blevet en del af dit "vi Det har du ingen rettigheder til.

Nu lyder du om nogen som en "moderator"

Citat
hvis du ikke kan bidrage positivt til besvarelse af mine spørgsmål, venligst undlad at svare...

Du stiller et spørgsmål, accepterer et svar med 4 stjerner og så vil du have at jeg kan "læse" at du har fortrudt spørgsmålet.

Jeg stillede først dette spørgsmål efter, at du havde accepteret et svar.

svendgiversen,
jeg er ikke en del af dine vi og det gælder for alle brugere på kandu. "Du" kan kun udtale dig på egne vegne.

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 07-07-15 22:33

På kandu.dk eksisterer der kun een moderator.

..og det er mig !

moderator

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-15 22:35

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-07-15 12:15

Tommy,hva`er det nu for noget?? Du har tidligere rost Schweich,for at være mindre regelrette,mere frit,end i DK. Nu hører jeg lige i radioen,at flere steder der,må man ikke skylle ud i toilettet,efter kl. 22.

Hvad så,hvis man har fået en lille een...eller to. Skal man så bruge potteplanterne ???

Akja,det minder mig om,hvor mærkelig vi mennesker er: Man drikker dagen før,man bliver tørstig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-07-15 18:57

Ja det er sku ikke engang løwn. I en del af Kantonerne er der disse åndsvage bestemmelser, årsagen er, at der skal være ro efter kl. 22 Så må dem med dårlig mave vente med at tømme ryggen - eller undlade at skylle ud. Det skal nok højne "opholdvejret" i lejligheden/huset.

Der hvor vi er, er der ingen restriktioner i så henseende..... Skide godt!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-15 22:09

Hvis nogen har fået sin cykel stjålet, er der store chancer for at finde den hos fætteren her:http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE7859618/Hundredvis-af-stj%C3%A5lne-cykler-fundet-hos-cykelhandler/
Cyklen -udover at den er blevet kulturberiget, har den også fået et nyt stelnummer, samt ny farve.

Sagt på dansk:
"Wallah, du er min habibi, taieb! Men nogle gange er du mashallah... Jalla!"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-15 08:22

Intet nyt under solen
Så langt tilbage som i 1982 oplevede både en kammerat og jeg vore cykler blive aflæsset og afleveret pål 2 forskellige adresser hos cykelsmede/cykelforhandlere på Vesterbro. Politiet gad dengang ikke efterforske sagen da 'banditterne' kom med samme tågede forklaring:

De havde fået dem leveret af boligforeninger efter 'gårdoprydning'

Et par skrothandlere på Nørrebro havde vist også 'problemer' med stelnumre på de biler som de skrællede reservedele fra.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 10-07-15 12:19

svendgiversen,

Citat
Ingen kan vel være i tvivl om hvem Vi er: Os kandu brugere

Du kan kun udtale dig på egne vegne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-15 12:44

ans ->
Citat
Du kan kun udtale dig på egne vegne.

Jamen, svendgiversen kan altså med lige så stor ret udtale sig på egne vegne med sit vi

(Korrekt grammatik (sprogligt i Lat. termininologi): "Pluralis Majestætis"
..benyttes f.eks. af vor: Dronning Magrethe ..samt resten af kongehuset's slægt)

...som; omkring ligesindede i en gruppe af individer han/hun føler et socialt fællesskab med!

I virkeligheden; er der 'ikke noget at komme efter' ..rent sprogligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-07-15 17:10

Molo,du er en begavet "provokatør",i positiv forstand. Og du har jo fuldkommen ret.

I masser af sammenhænger,står folk op og siger "vi",når de udtaler sig om noget.

"Vi i Venstre mener....." mon alle Venstre medlemmer er blevet spurgt forinden.

"Vi i Brøndby`s fanklub........mener sådan og sådan". Er alle blevet spurgt,om de mener det samme??

"Vi danskere,nedstammer fra........". Skulle jeg pludseligt nøjes med at sige "Jeg dansker.....".

Det er jo en tåbeligt problematik,som ans kun bringer frem for at provokere,og for lov til at spille meningsdanner. Men godt "vi" andrer har vores egen mening,og ikke lader os styre af middelmådige ordknusere.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-07-15 17:13

Iøvrigt et billig spørgsmål at købe. 2 point. Det er ikke set før. Men det er nok værdien.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-15 21:38

I dette tilfælde er der jo ikke tale om en klub/forening, hvor alle er enige.
Kandu er for alle og det uanset deres mening, derfor kan man ikke skrive vi om det man selv mener.

Jeg er selv klar over, hvornår jeg kan bruge ordet vi

svendgiversen skrev jo, at han med vi mente alle brugerne på kandu.

Da jeg ikke er enig med svendgiversen, så er jeg ikke en del af hans vi

Citat
Iøvrigt et billig spørgsmål at købe. 2 point. Det er ikke set før. Men det er nok værdien

Det med værdien, det har du ret i. svendgiversen skulle kun have haft 10 point, men jeg gav ham så 20 point