/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Valg af ejerskifteforsikring
Fra : Grimstrup
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 02-07-15 14:29

Hej med jer,

Jeg står og skal tegne en ejerskifteforsikring, men det er jo en jungel med både priser og vilkår, så nu vil jeg gerne høre lidt om folks erfaringer.

Der har fornylig været en TV-udsendelse, hvor Husejernes Forsikring blev rost til skyerne både i forhold til pris og dækning. Det er dog et relativt nyt og lille selskab, men det er selvfølgelig det selskab, som min sælger har valgt at indhente tilbud fra, idet de bare er billigst.

Jeg har selv indhentet tilbud fra Frida og Tryg og de er begge dyrere, selv om dækningen på papiret ikke er lige så god.

Det jeg går efter er en 10 årig udvidet forsikring, så hvis folk har gode (eller dårlige) erfaringen med enten et af ovennævnte selskaber eller andre må I endelig melde ind. Jeg er med på, at det der Dansk Boligforsikring ikke er et hit :)

Jeg hører gerne om jeres erfaringer!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-07-15 05:37

Klogt at du stiller spørgsmålet, for i en forvirret nutid, hvor prisen syes at være det eneste kriterium,l der interesserer de fleste, er det faktisk meget vigtigt at gøre som du gør - og det du har brug for at vide er netop ikke prisen, men kulancen. Hvilket selskab er mest kulant, - det bør altid være det vigtigste kriterium. Derefter kan man se på prisen. Men hvorfor spare 10 %, hvis der er meget stor risiko for at selskabet ikke vil betale, hvis situationen opstår?
Men her er lidt hjælp. På dette link kan du se, hvilke selskaber, der har flest klager på deres ejerskifteforsikringer (Tryg er et af dem!) og hvor tit klagerne får medhold. Måske kan man udlede, at GF og Codan hører til i den bedste ende. Personligt har jeg gode erfaringer med Codan, og har i årevis haft alle mine forsikringer hos dem, både erhvervs og private forsikringer. Men der er uden tvivl andre, der er lige så gode. Prøv at se på listen:

http://www.business.dk/forsikring/forsikringsduks-har-flest-klagesager

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-07-15 06:35

En bonusoplysning, som gør, at jeg til enhver tid anbefaler Codan til mine venner, - og flere har skiftet. Det er Codans Verdensrejseforsikring. Det er ikke en selvstændig police, der skal tegnes, men den følger med uden ekstra beregning, når man har indboforsikring hos Codan. I modsætning til de fleste andre selskaber yder Codans Verdensrejseforsikring dækning over hele verden og i 60 dage, ikke kun Europa og ikke kun 30 dage, som ellers er almindeligt. Jeg har selv haft brug for denne dækning to gange inden for de sidste 10 år, og selv om det ikke var særligt store vanskeligheder eller kæmpebeløb, det drejede sig om, var jeg meget glad for, at Codan reagerede særdeles hjælpsomt og lynhurtigt. Jeg vil næsten sige, at Verdensrejsedækningen er grund nok til at tegne sine forsikringer i Codan, især efter at regeringen for nogle år siden ophævede gyldigheden af det gule sygesikringsbevis uden for Danmark.