/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 8,1 Fjernelse af kode
Fra : Jan4100
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 28-06-15 17:57

Konen kan ikke finde ud af at starte sin pc fordi den hele tiden beder om adgangskode til Microsoft,
Jeg HAR koden det er ikke der problemet er men konen har sclerose og magter ikke at skrive de bogstaver og tal i store og små.
Er der en måde man kan fjerne det således at fruens computer starter op og går direkte til skrivebordet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-15 18:04

Når du er på Startskærmen taster du
WIN-logo+R så åbner Kør boksen,her skriver du netplwiz i feltet Åbn: og klikker OK
eller tast
WIN-logo+S for at gå til søgning i alle filer, skriv netplwiz i søgefeltet,
klik nu på netplwiz som gerne skulle stå under søgefeltet!

Nu åbner Brugerkonti skærmen her skal du fjerne markeringen i
Brugere skal indtaste et brugernavn og en adgangskode for at bruge denne computer
klikke på dit brugernavn og så klikke OK

Nu får du en prompt, hvor du skal indtaste adgangskoden for brugernavnet.
Indtast adgangskoden, og bekræft adgangskoden.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 28-06-15 18:19

du mener at indtaste ingen adgangskode ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-15 18:24

Nu åbner Brugerkonti skærmen her skal du fjerne markeringen i
Brugere skal indtaste et brugernavn og en adgangskode for at bruge denne computer
klikke på dit brugernavn og så klikke OK

Nu får du en prompt, hvor du skal indtaste adgangskoden for brugernavnet.
Indtast adgangskoden, og bekræft adgangskoden ved at skrive den igen.

Nu skulle du kunne starte op uden at skulle skrive koden hvergang!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-15 18:35

Kan jeg logge på Windows uden en adgangskode?
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/disable-remove-password

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 28-06-15 18:39
Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 28-06-15 19:24

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-15 19:35

Når du i "kør" eller søg skriver netplwiz - og vælger det forslag som hedder netplwiz
Kommer du her til:
http://peecee.dk/upload/view/451254/full

og der skal IKKE være noget [V] som fjernes ved at klikke på det
derefter klik på ANVEND

Skrive adgangskoden i begge felter

OK

Nu kan du start logge ind uden at bruge koden.

Ingen point til mig for det er bare en opfølgning af det fra Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-15 19:41

velbekomme

Kommentar
Fra : Jan4100