/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsinket syn
Fra : svendgiversen
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 25-06-15 11:03

Min bil skal synes inden 14. juli, forinden skal jeg have lavet bremser.
Her kunne jeg først få en tid den 6. juli hos mit værksted i Flensborg.

Det gav mig jo en uges tid til at få den synet, men nu ser jeg ved bestilling på nettet,
at min normale synsmand har sommerferie fra 3. juli.

Er det med sommerferie en plausibel begrundelse for et par ugers overtrædelse af fristen?
Eller får jeg en bøde, hvor stor??

Jeg vil nødig have lavet bremser et andet det sted, næsten dobbelt så dyrt i Danmark,
men jeg kan jo nok finde en anden synsmand end ham den lokale, billigere, jeg kender,
eller holder andre synhaller også sommerferie, så bedre argumenter for et forsinket syn???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-15 12:05

Hvis du bestiller over nettet får du ikke lov til at trække den ud over det tilladelige.
Men der står ingen steder at du har "ret" til en bestemt synsmand.

Man kan til tider også bestille syn og afbestille igen og på den måde trække den lidt i ørene, fordi der ved gen bestilling jo kan være booket helt op.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-06-15 12:18

Du har jo vidst længe at bilen skulle synes og du har jo også vidst at dine bremser ikke kunne klare et syn - så se at få det bragt i orden, så du ikke bringer andre i ulykke, fordi du udskyder det med den dårligste forklaring jeg nogensinde har hørt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-15 13:32

Inden jeg bestilte syn et andet sted, kørte jeg lige forbi min lokale synsmand, og han holder ikke sommerferie, men har kun nået at oprette de første 3 dage i juli til bestilling over nettet.

Så ingen problemer, jeg får nu bilen synet den 10. juli,
4 dage efter værksteds besøg og 4 dage før synsfristen udløber.

I øvrigt er det under et år siden jeg fik lavet bremser,
derfor en reklamation og samme værksted.

Bilen bremser udmærket men piber lidt, især ved opbremsning i sving,
så ingen problemer med sikkerhed og ingen dårlige undskyldninger.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-06-15 15:45

Jeg har netop fået min bil synet idag. Jeg spurgte om en "udsættelse" .. men INGEN mulighed. Overskrides sidste dato, kommer de et girokort på 2.000 .. og vel også efterfølgende ubehageligheder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-15 15:50

Citat
Overskrides sidste dato, kommer de et girokort på 2.000

Læste et eller andet sted at Politiets hastigheds kontrol endnu ikke har nået det tænke/ønskede resultat..
Så Staten regner med at vi begår synder - hvad bliver det næste.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-15 16:03

Ja, det var jo det jeg frygtede, og derefter håbede, håber stadig,
at hvis alle synshaller er besat, så bør man kunne slippe for de urimelige 2000 kr.

Og ja, jeg var lidt sent på den, men stadig inden for tidsfristen.
Og nu bliver det heldigvis ikke aktuelt med bøde denne gang i mit tilfælde.

>Så Staten regner med at vi begår synder - hvad bliver det næste.
Mon ikke forholdene nu neutraliseres/forbedres med en ny regering?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-06-15 16:26

Citat
håber stadig, at hvis alle synshaller er besat, så bør man kunne slippe for de urimelige 2000 kr.
Overhovedet ikke, du ved jo 2 år i forvejen hvornår bilen skal synes.

Citat
Mon ikke forholdene nu neutraliseres/forbedres med en ny regering?
Det kan din kommende regering heldigvis ikke ændre på!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-15 16:32

Citat
Mon ikke forholdene nu neutraliseres/forbedres med en ny regering?

man har da lov til at - men når en penge maskine sat igang af Staten er vedtaget, så tvivler jeg på at nogen afskaffer den igen, det giver trods alt penge.

De BURDE lave loven om trailer kørsel om, det er da direkte farligt og til chikane for andre at de skal trille rundt med 70 på en 80 vej

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-15 17:23

Citat
Jeg kan ikke nå at få min bil synet inden for fristen, kan jeg få udsættelse?

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/syn/Administrative-b%C3%B8deforl%C3%A6g/10-Uds%C3%A6ttelse-af-syn.aspx

Citat
Mon ikke forholdene nu neutraliseres/forbedres med en ny regering?

En bøde på kr. 2.000 er da billigt sluppet. Det burde også give et klip i kørekortet.

svendgiversen, du kører bare til Tyskland og får din bil repareret, det er jo der du lægger dine penge.
Din støtte til den danske statskasse er jo ikke så stor, så hvorfor brokke sig over det danske samfund?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-15 17:40

Selvfølgelig ved vi hvornår vor bil skal til syn,
og vi får jo også et pænt brev fra trafikstyrelsen, over 2 mdr. før.

I vort tilfælde ventede vi, fordi min kone skulle til tandlæge, også i Flensborg,
på nabovejen til min dansk talende Werkmeister der, og det var faktisk terminen hos vor
dansk talende tandlæge, der forsinkede mit værksteds besøg med bremse reklamation.

Vi er nogle pensionister her i grænselandet, der prøver på at minimere udgifterne,
eksempelvis bliver jeg også klippet hos Klinck i City, og i stedet for at vente på at min bil bliver færdig, kører jeg så hjem med min kone i hendes bil efter hendes tandlæge besøg.
Så næste dag kører hun mig derned igen, og vi kan begge spare på hjemvejen...

Så ja jeg ventede, lidt længe og jeg sov ikke for godt her i morges, men nu er alt på plads,
og selvom jeg mener 2000 kr. er urimeligt, hvis man ikke kan komme til syn tidsnok,
så bland venligst ikke politik ind i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-06-15 18:12

Bøden er bl.a. indført fordi der var for mange der "bare" sprang synet over og kørte videre.
Vi kender vel alle sidste dato for godkendelse, og så er det ikke spor urimeligt, at der er konsekvens ved udeblivelse. Det er trods alt hvert andet år kareten skal til gennemgang, hvilket gavner både særdselssikkerheden og miljøet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-06-15 18:17

Du skrev følgende
Citat
Mon ikke forholdene nu neutraliseres/forbedres med en ny regering?

Jeg svarede følgende
Citat
Det kan din kommende regering heldigvis ikke ændre på!

Og så skriver du pludseligt
Citat
så bland venligst ikke politik ind i dette spørgsmål.

Jeg tror ikke du kan finde ud af hvad du selv skriver....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-15 18:59

Tak for svaret Eyvind.

Og også tak til alle andre, glem det om politik,
her fortalte jeg mig, men bare vent...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-15 19:27

Så er det, at jeg igen mangler en "synes godt om knap"

bentjuul

Hvad har det med din samleverske besøg hos en tandlæge i Tyskland at gøre, at du "klager" over at din bil skal synes ?????? og du (måske) ikke kan nå det.

svendgiversen, stram ballerne og ret dig efter de regler, som på nuværende tidspunkt findes i DANMARK eller flyt til Tyskland hvor du jo plejer at handle Du kan ikke både blæse og have mel i munden på samme tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-15 19:29

Citat
her fortalte jeg mig, men bare vent...

På hvad ?????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-15 20:30

Altså Ans - man kan ikke få et klip i kørekortet når/hvis bilen holder på privat grund.
Det er jo et kørekort og ikke et holdekort.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-15 21:31

Og "bare vent", er kun for at holde dette spørgsmål ude af politik,

det drejer sig mest om hvad jeg, fejlagtigt, tidligere, har kaldt "de røde lejesvende",
her har jeg nyere og langt bedre informationer fra en meget vidende golfmakker...

Og ja, min kone fik lavet tænder i Danmark, som ikke var ordentligt rodbehandlet,
selv gav jeg over 900 kr. på at få lavet ingenting på min bil, de fandt ikke fejlen,
og nu bliver jeg klippet for 19 € , under 150 kr. tidligere gav jeg 200 kr. hos Labre Linda.

Så flere grunde til at vi nu som pensionister forsøger at spare lidt syd for grænsen,

Men, noget der i øvrigt piner mig som dansk skatteborger...

Før min kone blev syg, syntes jeg at jeg havde betalt rigeligt i skat,
men den omsorg min kone fik de sidste år hun levede, ændrede helt denne opfattelse.

Nu trøster det mig lidt, at et meste af det vi køber syd for grænsen
betales af vore opsparede tyske pensioner...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-06-15 22:06

Citat
Og "bare vent", er kun for at holde dette spørgsmål ude af politik
Det er vist dig selv der bragte politik ind i spørgsmålet http://kandu.dk/spg173995.aspx#1990156 men det har du nok ikke fattet......