/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fjerne sortering af poster i excel
Fra : kurtmoeller
Vist : 266 gange
25 point
Dato : 24-06-15 18:29

Har indtastet alle årets posteringer (256 stk) med datoformatet 01-01-2014 (i første kolonne) - har undervejs afstemt med bankkonto, så saldo efter hver postering og slutsaldo stemmer.
Lavede en sortering på kontonavne i alfabetisk rækkefølge - ok
Ville tilbage til den oprindelige indtastningsrækkefølge, og valgte derfor sorteringen i datokolonnen "ældste først"
Er sikker på, at alle posteringer er der, men nogle med samme dato har byttet plads, hvorfor bankafstemningen ikke længere passer!
Posteringernes rækkefølge er også ok, hvad angår månedernes rækkefølge, men i hver måned har nogle posteringer med samme dato byttet pladser!
ER DET MULIGT AT VENDE TILBAGE TIL DEN OPRINDELIGE RÆKKEFØLGE??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-15 19:06

Desværre har du ikke markeret alle kolonner ved din sortering.
Desværre kender jeg ikke en metode til at rette det op igen.

En god metode til at undgå store fejl er at gemme undevejs, når det er store indtastninger.

eks.

gem som
abc1. xls
senere
abc2.xls
abc3.xls osv

Så kan du altid vende tilbage til forrige udgave uden at skulle lave det hele om.

Måske hvis du parer dine poster i rækkerne og så sorterer, kan du måske rette det op.
altså giver dine poster den rigtige dato (hvis det altså er datoen der skal sorteres efter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-06-15 19:13

Og du har prøvet med Fortryd?

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 28-06-15 14:11

Prøv at søge på selve >filnavnet<.BAK

Fremover: Lav en ekstra kolonne, der bare indeholder:
osv.,
så kan du altid finde tilbage vha. denne kolonne.