/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dobbelt styresystem
Fra : kj
Vist : 328 gange
300 point
Dato : 23-06-15 10:38

Min datter har ved et uheld fået installeret 2 Win 7 på sin bærbare, på samme partition, hvordan får hun fjernet den ene????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-15 14:33

Man kan ikke installere 2 styresystemer på samme partition.

Man kan installere et styresystem nr 2 i en virtuel box, og det gøres ikke ved et uheld.

Man kan installere styresystem nr2 på en anden partition.

Men lad høre hvordan harddisken ser ud, altså hvilke partitioner og hvor store der er.
Start > højreklik på computer > vælg administrator > og vælg så diskhåndtering.

Lav et print screen og gem det på skrivebordet.
Så kan du oploade billedet af harddisken evt via www.peecee.dk og vise os det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 17:01

Orker ikke at forklare hvordan og hvorledes med Windows eget, men med dette program sletter du den ene Partition IKKE C: og laver en genstart for sikkerheds skyld - så klikker du på C: i programmet og vælger udvid, så skulle det gerne blive som før.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 17:03

Og lad for himlens skyld være med at lave noget Dynamisk..

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 23-06-15 17:13

2 på samme partition kan ikke lade sig gøre - den ene overskriver den anden og den gamle ligger i C: et eller andet med OLD.
Hvis du mener at du har en boot med visning af 2 systemer kan du slette den ene i Kontrolpanel - egenskaber for system/ avanceret/ start og genoprettelse - eller bare sæt tiden for visning til O

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-15 17:16

Citat
Man kan ikke installere 2 styresystemer på samme partition.

Så ikke du havde været der før mig..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-15 09:57

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-07-15 11:09

Tak for svaret mig-selv.