/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Længst siddende statsoverhoved?
Fra : molokyle
Vist : 656 gange
300 point
Dato : 18-06-15 21:02

Jep... Vi sad nogle gutter og gutinder på det lokale spruthus; spiste valgflæsk m. avec og kom selvfølgelig til at diskutere 'holdbare' statsledere.

Hvem har siddet længst på en statsmagt?

Foreslag der kom frem ..(Vi var bleven for stive til at undersøge det selv, så derfor spørger vi jer)

1.) Pæsident Kekkeonen fra Findland?
2.) Robert Mugabe?
3.) Formand Mao?
4.) Kim Il Sung (Nordkoreas Store Leder)?
5.) En eller anden Farao fra Ægypten?

...eller hvem?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-15 21:05

.. nu er der en der råber: Haile Selassie !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-15 21:30

1.) Pæsident Kekkeonen fra Findland? Statsminister 6 år. Præsident 25 år = 31 år.
2.) Robert Mugabe? = 35 år. (For meget).
3.) Formand Mao? = 41 år.
4.) Kim Il Sung (Nordkoreas Store Leder)? = 46 år. (???).
5.) En eller anden Farao fra Ægypten? ..ingen konger af dette navn. Kong Farouk 16 år.
6.) Haile Selassie = 39 år.

Men ingen kan slå Kristian fire tal = 60 år.

Alt efter bedste (Google) hukommelse.

M.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-06-15 21:31

Fidel Castro

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-06-15 21:33

Fidel Castro sad i 49 år

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 300 point
Dato : 19-06-15 00:40

Der er en der slår dem alle, nemlig ham i kalder, En eller anden Farao fra Ægypten, nemlig Ramses.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-15 06:26

Muhammed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-15 08:55

Chistian d. IV er bedste bud indtil nu:
Citat
Christian 4. (12. april 1577 – 28. februar 1648[1]) var konge af Danmark og Norge fra 1588 til 1648. Han var søn af Frederik 2. og dronning Sophie af Mecklenburg og tilhørte den oldenborgske slægt. Med en regeringstid på over 59 år har Christian 4. den længste regeringstid af alle danske konger.

Nogen højere?

Selv har jeg fiundet farao Pepi d. II
Citat
farao Pepi II's 94-årige lange regeringstid.

Kilde: http://netspirit.dk/new/?page=570

Dén blive vist svær at slå ...så jeg regner stærkt med, at jeg har vundet 'væddemålet' ..og diskussionen, da det var mig der foreslog en i faraorækken som længstsiddende statsoverhoved.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-15 09:04

alan57 -> Ramses d. II:
Citat
Ramses II eller Ramses den Store (User-Maat-Ra-Setepen-Ra) ca. 1279-1213 f.Kr.

Altså 66 år ...og han slog dermed Christian d. IV som regent i tid

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-15 13:20

Du havde så ikke helt ret, men du var tættest på alan57

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-06-15 18:42

Du har ret molokyle, men der var en Farao jeg ikke havde hørt om før altså farao Pepi II så ham vil jeg da læse noget om tak molokyle.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-15 00:53

Velbekommelse.
</MOLOKYLE>