/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Doro 820
Fra : omahexen
Vist : 568 gange
200 point
Dato : 10-06-15 19:59

Har købt en Doro 820,som for pensionister skulle være så enkel.Nu har jeg brugt timer på at installere mail,har haft ringet til TDC to gange,men intet har hjulpet.Efter at jeg havde indtastet min mailadr.og adgangskode,troede jeg,at det var det,men den beder mig i stedet,om at opsætte den manuelt,det går heller ikke,efter endt indtastning,melder den "fejl" Hos TDC,fik jeg flere forskellige tips,hvad jeg skulle skrive i:indgående server-sikkerhedstype -serverport o.s.v. Håber at der er en,der kender den.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-06-15 20:18

1 hvilken udbyder har du din mail hos?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 20:39

Videre send dine mails til en Google og der burde ikke være problemer.
Forstår ikke hvad du skal bruger ´port´ og andet for = med mindre du bruger noget tekst behandling som Office/ andet, som skal kunne sendes videre som mail

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-06-15 20:50

Mig selv

Portene bruges af de forskellige mail programmer til at kommunikere med mail serveren

Eks gmail bruger port 587 25 eller 465

TDC bruger freks 110 587 995 465

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 10-06-15 21:02

Citat
Portene bruges af de forskellige mail programmer

Det må være på ´udvalgte´ telefoner, på min Huawei bedes der KUN om én mail adresse/ konto og password (Google) - og så spiller alt ellers sammen = programmer/apps osv og alt kan synkroniseres i tide og utide - mit sync er slået fra, da jeg kun øsnker at modtage nye mails.

Men det kan så undre mig at Doro så sælges til Pensionister der ikke kender ret meget til den slags med porte og andet, men kunne det ikke tænkes at det er TDC den er gal med.

Som sagt har jeg aldrig haft ´porte´ inde i mine telefoner.

Men håber da du får det til at virke = andet er jo surt show.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-15 15:50

Hvorfor ikke bruge Doro helpdesk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-15 15:52
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-06-15 19:44

Til mig-selv.Jeg tror også,at det er TDC,den er gal med,som Rotw.skriver ang.porte,kan jeg se,at de har givet mig et tal,som hører til G-mail,og jeg bruger TDC.Men jeg har ringet til TDC 2 gange,og det kommer mig for,at de ikke rigtig ved,hvad en mobil er,irreterende når man skal vente,fordi "jeg skal lige spørge min kollega" Kunne det måske hjælpe,at tage den med til en TDC butik,eller ved de lige så lidt ! Hilsen omahexen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-06-15 19:48

PS.Har skrevet til Doro,men de sender problemet videre til TDC.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-15 22:10
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-06-15 22:11
Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 14-06-15 08:34

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-15 20:13

Citat
Kunne det måske hjælpe,at tage den med til en TDC butik,eller ved de lige så lidt

Du kan jo prøve, men tvivler på at de kan få det op å då, men osv.

Og hvis det bare er en almindelig mail = fatter ikke problemet -MEN

Hvis det er noget med at viderestille en mail til en anden KONTO - så skal du først ændre det i den mail, som du ønsker skal videre stilles (det bør du så gøre på en rigtig PC - ikke TLF)- og så er vi stadig ved ??