/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Re insalere windows 7
Fra : alimak
Vist : 726 gange
500 point
Dato : 07-06-15 18:23

Jeg har en bærbar PC Medion akoya E7212.Den bruger så lang tid på alt så jeg har bestemt mig for at instalere windows og alle drivere på nyt.Jeg fik nogle cder med da jeg købte den.Kan desværre ikke trykke f11 ved opstart da den fil med fabriksindstillingene mangler.

Det jeg vil vide er hvordan jeg skal gøre det? hvordan formaterer jeg? Skal jeg sette ind cden med drivere først?
Er der en der kan give mig fremgangsmåden med teske?
alimak

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 510 point
Dato : 07-06-15 18:29

Ja du skal indsætte CD'en og genstarte computeren og så følger du vejledningen her.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/installing-reinstalling-windows#1TC=windows-7

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-15 18:31

Og den cd jeg snakker om er altså Windows 7 cd'en. Det kan så være at du skal bruge driver cd'en når du har fået installeret Windows.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-15 20:48

Og den CD startes måske bedst fra en genstart.
Og måske skal du trykke F12 nogle gange lige når den starter op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-15 20:52

Er det en nyere computer, kan det være at du kan køre med den nye Windows 10 som er gratis.
Du kan evt prøve om dyret kan klare det inden du henter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-15 20:54

Forresten kan det være du skal trykke ESC inden du trykker F11

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-06-15 05:43

Hvad er det med win 10, den er ikke tilgængelig endnu? Jeg har reserveret den og kommer først 29 juli???????????????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 10:17

Hvis du ikke kan vælge DVD til at starte op først, kan du åbne din MS DVD på din PC og klikke på filen SETUP, så burde den starte med installationen - når den genstarter på et tidspunkt, kan det være du får en skærm med muligheder for at forsætte eller almindelig opstart - klik på forsæt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-06-15 11:10

Gå i BIOS når du starter op, og vælg Boot rækkefølge til DVD drevet, så skulle den ger starte op på din win7 dvd.
Men der burde også være en recovery sektion på din maskine, den er beregnet til dette formål.
Hvordan du bruger den må du kunne se i din brugervejledning

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-15 13:19

Det er ingen recovery på min maskine .Tror den har blevet slettet en gang. Den vil ikke boote med cd drevet,men skal prøvemedde trick som jeg har fået her
alimak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-15 13:33
Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-06-15 13:36

Hvis den ikke er sat i BIOS til at boote på CD, vil den selvfølgelig ikke boote på CD'en, foat komme i BIOS skal du klikke på f1 eller så vidt jeg husker på f8 under opstart.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-06-15 13:38

Det skal selvfølgelig også være en Windows 7 CD

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 14-06-15 21:13

Tak for svaret tedd. Nu kører det i 100.