/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En snak om valg og egen tvivl
Fra : svendgiversen
Vist : 373 gange
207 point
Dato : 01-06-15 20:55

Som gammel venstre bonde vil jeg ikke stemme på partier, hvor parti pamperne bestemmer,
jeg er tilhænger af at det os selv, på eget initiativ, der afgør hvad der er bedst for os.

Så ikke noget rødt kryds herfra, og som min gamle farbror sagde,
de radikale husmænd, kan man heller ikke stole på,
bekræftet også i dag med de radikale sammen med de røde lejesvende.

Men så kommer problemerne; her i Sønderjylland kan jeg ikke mere stemme
på mit gamle parti Venstre, fordi en meget dominerende politiker fra fastlandet,
har fået flyttet næsten alt her fra vort Sønderborg til Åbenrå.

Han stiller nu op til folketinget, og jeg håber han bliver valgt, så er vi fri for ham,
men jeg håber ikke han bliver Lars´ afløser efter Gade?

Så, sidste gang stemte jeg konservativt, primært på grund af den langt billigere løsning,
end Femern broen, en bro fra Fyn til Als, men den daværende politiker nævnte end ikke broen.
Selv om vi har en af egnens bedste politikere Loff, kan jeg heller ikke længere stemme
konservativt efter valget af pape, iøvrigt fra min hjemegn Viborg. Jeg siger ikke hvorfor.

Så er der DF, hvor Thuesen Dahl er en oplagt favorit for min kone,
men han er jo, ligesom de radikale, ikke helt til at stole på.
Godt nok at ville begrænse indvandringen, men vi har jo en alt for stor offentlig sektor,
og modspillet Samuelsen, tror jeg er endnu mere urealistisk?

Så hvad gør jeg??

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 207 point
Dato : 01-06-15 23:01

Så hvad gør jeg??

Du gør vel bare det du har tænkt dig at gøre uanset hvad andre mener og tænker

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-06-15 23:46

Du stemmer selvfølgelig på Henning Hyllested, en god solid havnearbejder, der ved hvad han snakker om.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-15 09:49

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-15 10:45

Jeg er meget enig med dig,svendgiversen. Hvis jeg kunne,ville jeg stemme personlig på Lars Løkke.
Ikke mindst som en sympatitilkendegivelse. Jeg synes simpelthen den hetz,han har været udsat for,er helt ude af proportioner.

Okay,flyrejserne kunne nok være lavet lidt billigere. Men står nok ikke i så mange kroner,som Helle`s skatte Fiksfakserier. Som hun sikkert behændigt fik lagt låg på,ved hjælp af Advokater og topfolk fra skat. Og man kunne nævne en hel stribe af S politikere,der har haft fingrene i kagedåsen. En enkelt: Odense`s borgmester. Har hørt han var ved at sabotere tlf. nettet på Fyn.

Og med hensyn til hans tøj,er det da en fuldkommen privatsag,mellem ham og Venstre. Han har da nok ikke stjålet tøjet.

Hvad angår LLR`s "fadbamser",er han vist ikke den eneste politiker,eller andre folk for den sags skyld,der kan li`en lille een. Men dobbeltmoralen længe leve.

Jeg håber ve`gu`ikke Kristian Jensen,kommer til fadet. Han er klar til at vippe LLR af pinden,koste hvad det vil. Det undrer mig heller ikke,om det er ham der har lækket ting og sager til pressen,for at sætte LLR i et dårligt lys. Ham ka`jeg ikke nuppe. Virker utroværdig.

Næh,må vi så,i så fald be`om Søren Gade. Han er noget mere mandfolk.

M.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-06-15 10:46

- det var sgu en kort snak...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-15 10:55

Svend er en mand,af få ord.........

Det får mig til at tænke på,ham der spurgte pigen om det skulle sove sammen i nat.
-: Det kan vi godt. Hos dig eller mig.

-: Skal der være sådan en diskussion,så glem det.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-15 11:22

Ja, jeg lukkede lidt hurtigt, fordi jeg fortrød mit spørgsmål
og de to førrste svar ikke gav anledning til en diskusion.

Og marken har jo ret, jeg stemmer efter egen overbevisning.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-06-15 12:03

Citat
Søren Gade. Han er noget mere mandfolk

Nogle gange bliver de blås virkelighedsfortrængning for påfaldende. Da alle Søren Gades fiflerier og løgne i hans tid som krigsminister blev for påtrængende, gav han spindoktoren skylden, stak halen mellem benene og stak af.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-06-15 12:34

Citat
Og marken har jo ret, jeg stemmer efter egen overbevisning.

Ja det kunne jeg jo næsten tænke mig til, så al den valgsnak (VALGFLÆSK/VALG-GAS) man får tudet ørerne fulde af kan i og for sig være totalt ligegyldig...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-15 12:39

Nu er det ikke Kristian Jensen jeg er efter, men vor lokale Carl Holst,
der har fået flyttet det meste af Sønderborg sygehus og sygeplejeskolen til Åbenrå,
somt været medvirkende til lukningen af kasernen i Sønderborg.

Så, ikke særlig positivt, overvejer jeg at stemme på hans største konkurrent her i området.

Jeg tror heller ikke at Kristian Jensen har format til at lede partiet Venstre,
hvis Lars Løkke taber valget og må trække sig,
så tror jeg Søren Gade bliver midlertidig formand?

Men hvis Carl Holst kommer ind med mange personlige stemmer,
kan han hurtigt blive en alvorlig konkurrent til en aldrende Søren Gade...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-15 12:46

Citat
Nogle gange bliver de blås virkelighedsfortrængning for påfaldende.

Nu ved jeg ikke,om det er mig du sigter på. Men om jeg er blå,rød,gul eller en hel anden farve,ved jeg knap nok selv.
Jeg er før blevet beskyldt for at være DF`er. (Tit ved andre mere om een,end een selv).
Men stemmer ikke på dem. For mig at se,bruger de det gamle Radikale triks,med at stå med et ben,i hver lejr. Med andre ord,kan hælde til hvad side,det skal være.

Jeg kan godt få mig til at stemme på een,af sympatiske grunde,uanset partifarve. Så kan der indvendes,at det er for dumt,da det er politik det kommer an på. Men jeg er nu rimelig rolig,da jeg ikke tror min enlige sølle stemme,vil revolutionere systemet.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-06-15 13:35

Ja, Mosebaek, det var dig jeg sigtede på, det var dig der skrev at Gade var et mandfolk, men han er et ynkeligt pjok.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-15 13:55

Det er jo så din mening. Den har du lov at have. Kan kun sige,vi er uenig.

Han påtog sig netop ansvaret,for fejl han ikke selv havde lavet,og gik af som forsvarets chef.
Det beviser jo netop,det modsatte af din opfattelse. De fleste andre politikere,havde fået den "kringlet",på een eller anden måde,så de kunne blive siddende.

Et glimrende eksempel,er vor nuværende finansminister. Som forsøger at skjule,måske uheldige detaljer,om Dong salget.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-06-15 14:02

Gade gjorde det samme som han havde set Fogh gøre, skynde sig væk da lokummet brændte. Det lader til at være den bedste taktik, hvis man vil vende tilbage til politik. Der er åbenbart ikke nogen der gider finde ud af hvilke løgne afgåede ministre har serveret. Efter et par år er svindlen glemt og man kan fortsætte.

Vores finansminister har helt givet en masse af skjule, det får han så lov til, bakket op af de blå, der hele vejen har stået bag Corydon.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-15 15:34

fun2,du er for nem.

Jeg har også altid kunnet li` Bjarne Corydon. Stille,rolig,velafbalanceret. Men han skuffer mig i hans laden,med Dong salget,efter flere pålæg fra Folketinget. (Ikke Rullepølse).

Citat
Vores finansminister har helt givet en masse af skjule, det får han så lov til, bakket op af de blå, der hele vejen har stået bag Corydon.

Se...der ved du så noget,jeg ikke ved. Tror du Helle er enig,med dig i dette???

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-06-15 16:06

Der er jo reelt ikke andre end EL der ønsker at gøre noget ved DONG salget. Helle mener ligesom Lars, Tulle og LA at de indgik den "samlet set bedste aftale". At det er løgn ses bl.a. at vi ikke må få noget at vide. Da du er blå kan du selvfølgelig godt lide Bjarne, han fører jo blå politik.