/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Vægt.
Fra : sigfrid
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 31-05-15 16:22

Hvis jeg har en vogn der vejer 875kg egenvægt, hvor meget kan jeg så regne med den vejer med fortelt og gas og lidt diverse.Skal jeg på en brovægt for at finde et cirka tal.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-05-15 16:36

Du kan sikkert finde vægten på forteltet i en brochure fra forhandleren - (slag på tasken 50-60 kg.)

En gasflaske vejer vel omkring 10-15 kg.

Lidt diverse må du jo bedst selv vide (ellers vej det på badevægten hvis det er meget vigtigt at vide det.)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 31-05-15 16:39

Uha - hvor meget vejer 'lidt diverse'?

Et par hundrede kg oveni??? Og har egenvægten overhovedet noget med vognens FAKTISKE vægt i tom tilstand at gøre? Ofte ikke ret meget!

Jeg vil bestemt anbefale dig at få vejet din faktiske vægt. Det behøver ikke at være dyrt/besværligt. Fortæl hvor du bor, så er der nok en der har et tip. Jeg har to gange haft min autocamper på forbrændingen. Tag du en pose med fire kolde sodavand med (øl er lissom blevet ikke-politisk-korrekt i arbejdstiden) og spørg pænt. Forrige måned købte jeg lidt grus på en selvbetjeningssystemet. Der vejede jeg osse selv traileren før og efter jeg havde kastet grus på.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 31-05-15 16:45

Jeg må højst køre med 1000kg, men det tror jeg vi holder det indenfor.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-05-15 20:35

Citat
En gasflaske vejer vel omkring 10-15 kg

Nu kører han vel ikke rundt med en tom flaske, skal vi ikke lige putte 11 kg gas oveni.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 01-06-15 21:37

Jeg ville for en sikkerhedsskyld kører forbi en brovægt. De svinger som regl 10-20 kg. Ofte for man læsset for meget i vognen fordi man lige skal have det og det med. Man kan hører foderstoffen ( feks. Danish Agro) de har mange afdelinger rund om i landet. Størres gård kan ligeledes have en brovægt. Få vejet vognen jeg vil tror du bliver meget overrasket over, hvor meget den vejer

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 02-06-15 07:51

Jeg har læst at man kan køre cv på brovægten, og lade bilen stå udenfor så skal man trække 75kg fra vægten det er cirka det tryk der er på krogen, er det noget om det?.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-15 16:09

Citat
Jeg har læst at man kan køre cv på brovægten, og lade bilen stå udenfor så skal man trække 75kg fra vægten det er cirka det tryk der er på krogen, er det noget om det?.

Det kommer jo an på hvordan du har læsset CV
Og så er det jo ikke alle biler der må have 75 kg på krogen, der er en del hvor der står max 50 kg.
Min egen står der f.eks max 85 kg på.

Når du er på vægten er det jo ret hurtigt at afmontere CV og så veje den alene.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 03-06-15 09:20

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Jeg må på en brovægt.Men tak for svarene alle sammen.
V.H Sigfrid.