/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win7 vil ikke finde raid diske
Fra : frederikshavn
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 30-05-15 22:41

jeg har købt 2 stk samsungssd85 evo 120gb for at vil prøve at køre raid 0 men problemet er når jeg skal vælge hvor jeg vil instal og loader raid driveren ind hentet fra msis hjemme side og pakket den ud på mit usb drev win begynder at læse driveren så går det galt der er ikke fundet nogen drev mit mb er msi970a-g43 det samme gentager sig hvis jeg bruger driveren fra driver skiven hvad f er der i vejen please help me

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-05-15 11:57

Har du husket at lave dit RAID 0 ?
Det lyder nærmest som om du bare har sat diskene i og starter windows installationen inden du har sat dit RAID op.
RAID skal aktiveres i BIOS og indstillingen gemmes od computeren genstartes, derefter skal det sættes op i RAID configurationen.
Så bør det virke.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-15 13:54

http://www.msi.com/support/mb/970A-G43.html#down-driver&Win7 64

Hvis du henter AMD RAID driveren på ovenstående link, så er der både til Win Dows 7 x64 og x86. Nå du så skal have den driver ud der passe til din Windows version skal du ud pege dem når du skal indlæse dem i Windows installation. Windows installation kigger ikke i undermapper, så tager du helle mappen ind, med undermapper, så finder installationen ikke dine RAID drivere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-07-15 23:17

Halloooooo!!!

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 31-07-15 21:40

Tak for svaret webnoob.