/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Welnes i Tjekkiet
Fra : maxima51
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 30-05-15 14:52

Nogen som kan fortælle lidt om ophold på et Wellness hotel med thermal bad fra naturlige kilder i Carlsbad Tjekkiet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-15 16:27

Jeg husker en udmærket tur der, hvor vi drak helsebringende vand og nogle fik mudderbad,
men vi boede og overnattede ikke der, men i Prag.

http://www.booking.com/city/cz/karlovy-vary.da.html?aid=352064&label=msn-8xTKsE*gHrBALk9D*p60RQ-5361742678&utm_campaign=Czech+Republic&utm_medium=cpc&utm_source=bing&utm_term=karlsbad

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 30-05-15 23:12

Hvis vi går et par generationer tilbage, var steder som Karlsbad og Marienbad de mest eftertragtede kursteder i Europa for Nordeuropæere. Selvfølgelig var der (og er der stadig) masser af gode kursteder i Tyskland, Ungarn, Italien, Schweiz og andre steder, men mange vil nok mene, at Karlsbad og Marienbad var de mest attraktive - i alt fald for 100 år siden, måske stadig i dag, selv om hele helseindustrien er blevet mere kommercialiseret.
Det er nok 30 år siden eller mere, siden jeg sidst besluttede mig for en uges kurophold i Tjekkiet, og det var Marianske Lazny, ikke langt fra Karlovy Vary (Karlsbad). Det blev en særprøget og meget unik oplevelse, og det mener jeg stadig er tilfældet efter hvad jeg hører fra andre. Der er naturligvis sket en masse (godt) efter murens fald, og hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at bestille rejsen og være klar over at Tjekkiet er meget anderledes end Vesteuropa, men at dert er et land stærkt præget af stor sin historie. Vi andre går måske ikke og spekulerre over Danmarkshistorien hver dag, men jeg kan forsikre dig om, at i Tjekkiet tænker de over og taler om deres historie hver dag, OPture, og mange nbedtyre, besættelse, undertrykkelse, undergrundskamp og modstand, og så -ved siden af alt det politiske - en underskøn natur, smukke landskaber, helsebrïngende kilder ...og kurstede med stolte traditioner. Prøv det, Det er en stor oplevelse, selv om det ikke er indrette for de unge,smukke og rige, der kan kastre om sig med 1000 kroners sedler hver dag.