/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Lars Peter Theodor Christian
Fra : 2601
Vist : 673 gange
400 point
Dato : 29-05-15 20:11

Jeg søger efter hvor Lars Peter Theodor Christian Larsen bliver født og døbt.

Hans fader er Sømand Jørgen Larsen født 11 jul 1833 i Vester Kjærby, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense Amt.

Han bliver gift den 9. Februar 1857 i Sankt Hans Kirke, Sankt Hans sogn i Odense herred, Odense Amt, med Maren Louise Madsen født 11 apr 1832 i Brylle Sogn.

Deres første søn Jørgen Christian Larsen bliver født den 09 okt 1857 og døbt den 15 nov 1857 i Sankt Hans Kirke, Sankt Hans sogn i Odense herred, Odense Amt.

Jeg har en FT 1860:

Folketælling - 1860.
Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Nørregade 124, ??huset, 1 F2,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ane Sophie Frederikke Johansen født Christensen, 50, Enke(mand) har udsalg af hvedebrød og melk,
huusmoder, Ellerup, Gudbjerg sogn, Svendborg Amt
Anthon Julius Jensen, 22, Ugift, hendes søn, skomagersvend, Kjøbenhavn
Jørgen Larsen, 28, Gift, matros, huusfader, Kjølstrup sogn, Odense Amt
Lovise Larsen født Madsen, 28, Gift, hans kone, Brylle sogn, Odense Amt
Jørgen Christian Larsen, 3, Ugift, deres søn, Odense.

Jeg har set Kirkebogen for Sank Hans igennem fra 1859 til 20 sep 1863 hvor Sømand Jørgen Larsen bliver gift igen i Sank Knuds Kirke, Sankt Knuds sogn i Odense herred, Odense Amt som enkemand.

Her har jeg også set sank Knuds Kirkebog igennem uden at finde Lars Peter Theodor Christian Larsen.

Nogle der kender ham og ved hvor han er født og døbt.

På forhånd tak for hjælpen.

Jeg har alle Sømand Jørgen Larsens nye børn.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 29-05-15 21:10

Har du fundet han død ? Ofte står der hvor de er fødte der.
Har du prøvet at kigge i kjølstrup sogn ?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 29-05-15 21:25

En mulighed var også at søge på danishfamilysearch.dk eller hvis du er på facebook er der en del steder at søge der.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-15 14:40

Til bodillouise.

Jørgen Larsen kom ikke tilbage til sit fødested resten af sit liv.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-15 14:43

Til bodillouise.

Tak for din interesse, men han er der ikke. Jeg har også søgt i Sank Knuds Kirkebog.

Af en eller anden grund kan jeg ikke finde Maren Louise Madsen død hverken i Sank Knud eller Sank Hans Kirkebog.

mvh.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 400 point
Dato : 30-05-15 17:19
Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-05-15 20:26

Til svendgiversen.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Nu ved jeg at Lars Peter Theodor Christian Larsen må være født tidligst juli 1859 og senest 25 oktober 1861. Og at det må være sket i Sank Hans Sogn, Odense Amt.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 30-05-15 20:28

Tak for svaret svendgiversen se også mit svar til dig ovenfor.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-15 21:37

Selv tak,

jeg ville have fundet dem på AO, men den har ændret udseende,
til efteråret vil jeg prøve at sætte mig ind i de nye muligheder der.

Lige nu er der andet at lave,
God Sommer...

Kommentar
Fra : katekismus