/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
FÆLD TRÆER. TIL BRÆNDE ,
Fra : meretec
Vist : 278 gange
300 point
Dato : 27-05-15 11:44

Hej, jeg bor i nysted, vi er 4 der bor i lejlighed og har en have, vi vil høre om der er noget der vil komme og fælde det gratis og tage det med som betaling og i kan bruge det til brænde til vinter. ved ikke om man kan sætte sådan noget her ind. DET ER GRATIS BARE VI KOMMER AF MED DET. HILSEN MERETE

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-05-15 12:13

Du skriver, du bor i lejlighed, du har forhåbentlig ejers accept på, at træerne må fældes?

Ellers sæt det i guloggratis og dba! Der er det nok mere sandsynligt, at nogen i nærheden kan være interesseret.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-05-15 12:45

Evt. opslag ved de lokale forretninger og måske lokalavisen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-15 13:20

Citat
Evt. opslag ved de lokale forretninger og måske lokalavisen.

I Nysted ?

Det eneste sted hvor der viser sig beboere er vist jobcentret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-15 13:32

Husk lige at de skal have en god forsikring - hvis træet ikke lægger sig hvor det skal... og det har private som regel ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-15 14:33

Når nu Savføreren er færdig i Nysted,kan han lige vende til Thy. Der fås et prima Æbletræ,under samme betingelser.
Citat
og i kan bruge det til brænde til vinter.

Vedkommende kan roligt springe den første vinter over. Træ til brænde skal lagres,et par år. Med mindre det er et dødt træ.

M.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-05-15 15:25

Træ til brænde skal fældes sidst på vinteren. hvis det skæres op, kløves og lagres korrekt, er det klar til første vinter.