/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Brand
Fra : omahexen
Vist : 630 gange
200 point
Dato : 23-05-15 08:53

Købte et hus på Rugårdsvej i 2008.Jeg ved,at huset brændte i 80 erne,men kan ikke finde noget om det nogen steder.Jeg ved ikke,om ovennævnte overhovedet er at finde i nogen arkiver,men kom gerne med et tip.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-15 09:20

Politi - brandvæsen eller måske:
https://www.ois.dk/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-15 10:57

Er det i Odense?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-15 11:02

De lokale aviser har sikkert også noget liggende, men det skal du nok ned på avisen for at søge i deres arkiver

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-15 11:09

Det var ikke for at snage, men der findes en privat hjemmeside hvor vejene, med gamle beboere kan læses.
Det var i Odense.
Men ser nu, at der er flere byer med det vejnavn!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-15 11:41
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 23-05-15 11:53

der kan være en mulighed her .
http://www.arkiv.dk/

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 23-05-15 19:50

Ejendommen hører til Skovsgårde - Søndersø,har været inde på www.arkiv,men uden resultat.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 25-05-15 09:14

Tak for svaret mig-selv. Jeg tror også,at jeg må ty til et lokalt dagblad,har søgt overalt på nettet uden resultat. Hilsen omahexen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-15 19:28

Vi havde brand på vejen for et par år siden, og der var ? noget i politi´ets døgnrapport/ dog ikke det lokale Politi, og ikke meget eller nærmere oplysninger, kun de var på stedet og kørte igen.
Og jeg ved ikke??? om de har rapporter 7 år tilbage i tiden, men kender du dato så prøv:
https://www.google.dk/search?q=politi+d%C3%B8gnrapport&hl=da&gbv=2&oq=&gs_l=
Min ´brand´ fandt jeg oplysninger på nettet i deres/ min lokal-avis, og stadig uden mange oplysninger.

Har før brugt ´døgnrapporten´ men det kommer lidt an på hvor de rykker ud fra/henne og ulykken sker, søg på de lokale stationer og ellers udvid søgning til andre kredse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-15 19:30

Det minder forresten om slægtsforskning - bare på en anden måde.