/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Browser med forkert startside...
Fra : Ammitz
Vist : 977 gange
500 point
Dato : 21-05-15 16:49

Jeg bruger både Internet Explorer og Mozilla Firefox.
Har hidtil brugt Google som startside begge steder.
Pludselig popper der en helt anden side op, som jeg absolut ikke ønsker.
Det gælder begge browsere.
Hvordan får man stoppet for dette irriterende show.
Jeg har forsøgt med indstillinger, - og stille startside.
Men de dumme uindbudte sider viser stadig at de styrer mig.
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-15 16:53

på adresselinjen skriver du www.google.dk
Så kommer du til startsiden

Nu skal du bare i indstillinger og vælge "brug aktuel side"

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-05-15 17:04

Det er sandsynligvis en virus/malware/snylter/whatever du har fået på maskinen, den skal fjernes. Det hjælper sikkert ikke bare at vælge en anden start side, for virusen lægger sig bare ind igen igen. Måske skulle du fortælle hvilken side det er du har som startside, så kan vi bedre hjælpe dig med at fjerne den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 17:24

Du kan sikkert ikke njes med at angive Google som startside, du skal nærmere ind i Browserens indstillinger og slette den ´nye´ med Google

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-05-15 17:41

Fun2

Det er denne:
http://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1432135852&z=7270ed47d84be7886214b15gbz7c2o2gfc9wbb3w7z&from=wpm05203&uid=ST1000DM003-9YN162_Z1D27V1HXXXXZ1D27V1H

Og ja, - ligemeget om jeg sletter den fra historik, - og i indstillinger, - i startside og hvor der ellers er muligheder, så kommer den bare igen og igen.
Hvad stiller man op?

Ammitz

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-05-15 17:44

Prøv at kikke på denne side:
http://udenvirus.dk/delta-homes-com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-15 17:49

Det er en browserhijack !!!

Med 99% sikkerhed e variant af trojaneren: iSearh ... og DÉT er noget skidt !!!

.. og omstændigt at fjerne:

1.) http://www.wikihow.com/Remove-iSearch-AVG
2.) http://scarybearsoftware.com/news/omiga-plus/
3.) http://malwaretips.com/blogs/isearch-safefinder-net-removal/
4.) ..osv. (ect.) ..

Det det er en satan
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 21:53

Citat
Du kan sikkert ikke njes med at angive Google som startside, du skal nærmere ind i Browserens indstillinger og slette den ´nye´ med Google

Eller bare lav NYE genveje..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-05-15 22:02

mig-selv, hvis han har fået "delta-homes" på sin maskine, hjælper nye genveje ingenting. Der skal ryddes op.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-15 22:21

Prøv med AdwCleaner

Hent adwcleaner(gratis), den skal ikke installeres!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for diverse Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne fundne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 23:27

Citat
mig-selv, hvis han har fået "delta-homes" på sin maskine, hjælper nye genveje ingenting. Der skal ryddes op.

Jeg har desværre ikke de problemer, da jeg bare klikker 2 gange og en genstart.
Og det er stadig gratis, at bruge.

Sidst jeg havde problemet kom ved at hente et program fra ?? anerkendte download sider. der skulle jeg ind i indstillinger og meget andet for at fjerne problemet og det gad jeg ikke = genstart og ingen problemer.

Men derfor kunne en NY genvej måske løse problemet - for spørger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-15 11:35

Hvis delta siden stadig dukker op så rens genveje til browser

Find alle de genveje du har, til de browsere du bruger (IE, Firefox, Chrome), bl.a. i Alle programmer og på Skrivebordet

Højre-klik på hver genvej og vælg Egenskaber

Slet http://www.delta-homes.com i feltet Destination: på fanen Genvej

Klik Anvend > OK

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-05-15 19:45

Klaudi og Molokyle...
Nu har jeg gennemprøvet alt hvad I har foreslået, - og jeg har den fulde version af spyhunter, som har tæsket maskinen igennem flere gange.
Djævlen bliver fundet, - og det ser ud som om, den bliver fjernet, - men når jeg så har genstartet og lukker browserne op igen, - vender den bare tilbage.
Hvad pokker stiller man op, med sådan et problem?
Ammtiz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-15 20:02

Citat
- men når jeg så har genstartet og lukker browserne op igen, - vender den bare tilbage.

Har du renset genveje til browser?

Find de genveje du har, til de browsere du bruger (IE, Firefox, Chrome),
bl.a. i Alle programmer og på Skrivebordet.

Højre-klik på hver genvej og vælg Egenskaber .

Slet http://www.delta-homes.com i feltet Destination: på fanen Genvej

kunne se så'n ud "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe http://www.delta-homes.com"
Slet det der er efter C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

Klik Anvend > OK

Eller slet genvejen du starter browser med og opret en ny!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-05-15 20:43

Har slettet genvejen og oprettet en ny, - men mangler nu alt det der hører til, når jeg højrerklikker på ikonet i program-linien forneden. Hvordan får jeg det igen?
Det ser dog ud til, at jeg har fået kvalt djævlen.

Mozilla firefox, har jeg installeret på ny, og djævlen er væk, - men det kan jeg ikke med Internet Explorer, hvordan reparerer jeg den?
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-05-15 20:45

Bliver nødt til at lukke nu, - men vender tilbage i morgen efter middag.
Ammitz

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-15 22:17

Jeg har også,for et stykke tid siden haft besøg af Delta. Den fjernede jeg i Internet Explorer, som flere ovenstående skriver. Og i: Funktioner > Administrer tilføjelsesprogrammer > Søgemaskiner.

Nu har jeg fået een ind der kalder sig "V9", i Firefox. Den er mindst lige så påtrængende. Optræder IKKE i hverken genveje, tilføj/fjern, eller Stifinder. Kender desværre ikke dens filnavn.

Væk i Firefox: Funktioner > Indstillinger > Generelt > Fanen Søgning > Slettet den.

Den viste sig igen. Slettet igen, og indsat "kendte / ligitime" Søgemaskiner).

Dem er den nok bange for, da den ikke har vist sig siden, efter flere genstarter.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-15 00:09

Det er en go' ide at søge i registrerinsdatabasen MANULELT ->

Kør... -> skriv; REGEDIT -> Vælg menuen: Rediger ..funktionen ->Søg... -> skriv så:

isearch

..og slet forekomsten

Vælg; [Næste]

..og slet forekomsten

..indtil der ikke findes flere forekomster af iSearch

Hvis ikke du finder noget? ..er det 'måske' DELTA ?

Læs så :

1.) http://malwaretips.com/blogs/delta-homes-removal/
2.) http://www.wintips.org/remove-delta-homes-search-hijacker/

..og gentag søgningen, præcis som for iSearch trojaneren i registreringsdatabasen, efter:
delta-home ..som søgekriterie ..og 'næste', til der ikke forekommer flere nøgler i registreringsdatabasen med dette navn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-15 09:38

Citat
- men mangler nu alt det der hører til, når jeg højrerklikker på ikonet i program-linien forneden.

Hvad mangler der?

Citat
- men det kan jeg ikke med Internet Explorer, hvordan reparerer jeg den?

Med AdwCleaner eller Malwarebytes Antimalware

Kig os i Administrer tilføjelsesprogrammer i menuen Funktioner!
Er der noget så Deaktiver det!

Og lad være med selv at rode i regdb!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-15 09:57

Man kan altså godt med omtanke selv rette i Reg. basen. Man bør dog lige lave en sikkerhedskopi af denne før man begynder at 'rode'
Altså: Kør... -> REGEDIT-> menuen; Filer -> exporter

Skulle det så blive nødvendigt at genoprette denne?

Kør... -> REGEDIT-> menuen; Filer -> importer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-15 11:01

Jeg fandt for mange år siden, ud af at det er klogt at kende sin begrænsning ...også med hensyn til pc`er. Nok derfor mit go`e gamle Win XP, kører nogenlunde problemfrit på elvte år.

Jeg har ikke modet, indsigt, som de fleste her i tråden. Derfor foretrækker jeg, at slette skittet "manuelt", hvis det kan lade sig gøre.

Selv en meget brugt værktøj som CCleaner, havde nær endt i en katastrofe. Havde indstillet den, efter bedste evne. Alligevel rev den en fil ud af systemet, som den absolut ikke skulle.

Næh, jeg vil "se", hvad der fjernes...og hvorfor.

M.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 23-05-15 16:22

Klaudi!

Jeg mangler stadig - når jeg klikker med højre museknap, på opstart-ikonet i bunden - at få vist

Ofte benyttede: xxxxxxx

og under opgaver:
Åbn nyt faneblad - Åbn nyt vindue - m.m.

Jeg har fået det med igen i Firefox men ikke i explore.
Firefox kunne jeg geninstallere oveni den eksisterende, - men det kan jeg ikke gøre med explore.
Explore findes heller ikke i tilføj/fjern programmer.
Så jeg véd ikke lige hvordan jeg får løst den sidste del af problemet.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 23-05-15 16:36

Klaudi

Det hedder:
Favoritsteder xxxx

Opgaver:

Start in private browsing, --- Åbn en ny fane, --- Åbn den seneste session igen.

Det jeg skrev før, tilhører Firefox.
Ammtz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-15 17:15

Det burde komme når du fastgør programmet (IE) til proceslinjen,
åbn IE og højreklik på det nede i proceslinjen og vælg Fastgør programmet til proceslinjen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-15 09:29

Hvilken Windows version og hvilken browserversion ville det jo have været rart at få oplyst

Så undgår man at skrive 'forbi' hinanden, som dette, jeg skrev før jeg fik set at det var mosebaek der nævnte XP:

Windows XP kan kun køre med Internet Explorer 8 Klaudi og i XP findes ingen: "Fastgør til processlinjen". Man trækker genvejen derned fra Start menuen eller direkte fra Stifinder når man er i biblioteket: C:\Programmer\Internet Explorer\iexplorer.exe

..og selvfølgelig findes IE i Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> Internet Explorer 8

..men man kan kun fjerne ned til den præinstallerede IE7. Derefter skal man ind på Microsofts hjemmeside for at hente IE8 og installere den igen. (Ikke at jeg tror det gør den store forskel)

NB: Som sagt; se bort fra ovenstående.

Iøvrigt vil jeg råde dig til fremover Ammitz, at vælge den funktion i IE's tillægsprogrammer under valg af søgemaskine, som forbyder programmer at ændre søgemaskine. Så er du helt ude over problemet

http://helpdesken.dk/vaelg-soegemaskine-i-browser/
Citat
Hvis du også markerer “Forbyd at programmer kan foreslå ændringer af standardsøgemaskinen”, forhindrer du, at søgemaskinen utilsigtet bliver ændret af toolbars og malware.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-15 09:35

Jeg har da ikke nævnt noget om at det var xp
Citat
Windows XP kan kun køre med Internet Explorer 8 Klaudi og i XP findes ingen: "Fastgør til processlinjen".

-------------------------------------------

Citat
Klaudi

Det hedder:
Favoritsteder xxxx

Opgaver:

Start in private browsing, --- Åbn en ny fane, --- Åbn den seneste session igen.

Det jeg skrev før, tilhører Firefox.
Ammtz

Hvis det har været der før går jeg ud fra at det er w7 eller w8 der bruges!!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 25-05-15 09:57

Klaudi -> Det var bestemt ikke for at klandre dig. Det var mig selv pga. Mosebaek's kommentar som havde fået XP galt i halsen og derfor nævnte at i XP findes ingen: "Fastgør til processlinjen" mv.

Def er det der med:
Citat
..går jeg ud fra at det er w7 eller w8 der bruges!!!

..jeg prøver at imødegå. Vi sidder jo og gætter og famler dermed i blinde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-05-15 11:57

Så er jeg her igen...

Ja, jeg kører Win 7. IE browseren er version 11.

Jeg har nu ved at fumle lidt, - fået det til at virke.
Jeg placerede genvejen i proceslinien 2 gange (egentlig en fejltagelse).
Den ene af disse genveje havde det hele med.
Den anden slettede jeg, og nu fungere det.
Også efter genstart.
Molokyle og Klaudi - I har begge hjulpet mig rigtig godt på vej, - og jeg vil gerne give jer begge point.
Jeg véd bare ikke hvordan jeg giver det til 2 ????
Véd een af jer det? - så skriv det, og jeg sender også point til den som ikke fik her.

Pointgivningen er derfor valgt efter, hvem af jer, der var først på banen i tråden.
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 25-05-15 11:58

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-15 14:40

Det vigtigste er; at vi kunne hjælpe dig på vej... med at få skidtet til at virke.
Uanset point, giver det en vis tilfredsstillelse at dele ud af sin viden ..og mangel på samme !
</MOLOKYLE>