/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Convert af iso fil til chromcast
Fra : Broderpivert
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 19-05-15 19:30

Hej.
Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig herinde.
Jeg har en chromcast (Sat til tvet) Og jeg vil gerne kunne afspille mine film fra man nas server på tvet via chromcast. Kan dette lade sig gøre.?
Eller skal man convert video iso filen fra min nas til et anden program og sa afspille det via computeren til chromcast?
I såfald hvilket programmer skal jeg bruge til dette?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-05-15 19:44

Halløjsa en ISO fil er ikke en video fil. En ISO fil er et image af en disk, som skal brændes til en dvd eller til en virtuel disk/partition for at kunne afspilles.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:09

Citat
En ISO fil er et image af en disk

NOPE, det er en Video-film/ pakket i ISO format, hvis dit TV /Crome kan klare det, ingen problemer,
ellers prøv at OMDØB ISO til IMAGE - bruger selv formatet på min WD Live og ingen problemer med at adspille = men som skrevet? hvad kan dit hardware klare at overføre.

Ellers pak ISO filen ud og læg den i en mappe og klik på en af filerne - og det burde starte op...
Du kan udpakke ISO med 7Zip/ WinRar - søg selv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:13

Citat
hvad kan dit hardware klare at overføre

Og afspille?...

Men som skrevet ellers pak ISO filen ud i en mappe og prøv derfra.
Dit hardware ser filen ´øjeblikkeligt´ hvis den genkendes som et format der kan ´spilles´ på dit anlæg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:17

Bemærk, at du muligvis kan få problemer med tekster? hvis ikke er i TV´s format - se i indstillinger / tekst = unicode/ UTF eller andet - men som regel er tekster kodet så alle kan afspille dem, det er noget andet med SRT/SUB og andet, der kan kodningen mangle i selv SRT.. filen som ´igen skal stå / gemmes som Unicode osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:24

Citat
En ISO fil er et image af en disk

Begge dele RIGTIG - men i Video ? verden er der også DE udtryk, som såmænd bare betyder at filerne ligger en ´container/ komprimeret´ kaldet ISO/IMAGE..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:44

NB; skulle det ikke virke, så prøv Handbrake:
https://handbrake.fr/
Lille ´klosset´ video jeg lige lavede på et par minutter, men den burde give mening?:
https://www.dropbox.com/lightbox/home/Hj%C3%A6lp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 20:46

Browsere, nå men dette burde virke/ bare ikke med IE8:
https://www.dropbox.com/s/bike3usr4wfi8bz/Handbrake.flv?dl=0

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 19-05-15 22:01

Men hvilket program kan man afspille med. Hvis jeg har pakket ISO filen ud eller converteret filen til mp4 hvad skal jeg afspille med så Den film der afspilles på min bærbar vises på mit tv via chromecast? Mangler et program Til det.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-05-15 22:29

følger lige nysgerrigt med her..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 22:47

HVIS??? det bare er som trådløst, så bare en ´lokal´ afspiller, kender ikke DÉT du bruger, men alle afspillere burde kunne bruges.

Og som skrevet ? kender jeg intet til (Cromecast) ?? skal den ikke bare sende et ? signal videre til? TV? fra en mobilos/ fra PC.
Eller skal TV til at finde hele molovitten = ´cast´ og din PC...
Så kan det være at du skal ind og finde ´tilladelser´ i både TV og Mobilos
Som skrevet? har jeg en WD TV Live? = den er direte tilkoplet min Router og kan finde ALT/ bortset fra PC, da den kræver KODER, som jeg ikke gider at indtaste.
OG TIL DEN, kan jeg også få en lille ´USB - dims´ at sætte til, så jeg kan ´dirigere´det fra Mobilos - men syntes det er lidt besværligt, når fjernbetjeningen til samme virker som den skal = penge uf af vinduet
Men ELLERS finder den ALT på mit lokale netværk = NAS/ USB? NAS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 23:43

Efterhyler, sådan ser det når jeg prøver TUBEN - Øhh
og det er ikke en pc/anden device, men hopper jeg på linket _får jeg et tilbud om en ´genstand´der kan det hele / og jeg har som skrevet en ? fjernebetjening:
http://spic.dk/index.php?view=1461432070501
http://spic.dk/index.php?view=2341432070533

Kan du ikke bare sætte et kabel i pc/tv - eller var det derfor du ´cromer´ ..
Ikke mere fra mig, da jeg som skrevet ikke kender til Cromecast - kun mine oplevelser med lignende.
Her er ´lidt´af et eller andet, som min kan afspille = ISO
http://spic.dk/index.php?view=3011432071674

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-05-15 11:59

Hvis vi nu forudsætter at du har en film liggende på din NAS i et filmformat. Skal din afspiller supportere Chromcast. Du kan også gøre som følger:
Installer et program/en app, på din bærbare PC, eller din tablet/mobil telefon, installer Chromecat appen/programmet på enheden.
åben Chromecast appen, og set den til at caste hvad der vises på enheden til din Chromecast enhed, monteret i dit TV eller din Sourround reciever, afspil den film du vil se på enheden (Bærbar eller tablet), så burde det virke.
Du belaster selvfølgelig dit trådløse net temmelig meget, da filmen jo først skal sendes til enheden du afspiller den på, og så igen til Chromcast enheden.

Hvis du har et smart TV burde du kunne installere Chromcast appen direkte på Tv'et.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 20-05-15 17:26

Jeg har et smart tv. Men hvilket program kan jeg bruge til at caste film fra bærbar til chromecast.
Mit tv er et Samsung 6345sb? kan jeg gøre noget direkte på tvet istedet, indfald hvordan?

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-15 23:55

Jeg har ingen NAS. Men jeg har en Pc..
Jeg har gjort det at jeg har installeret PLEX (Fås både til PC, Android og IOS).
Har installeret Plex som mediaserver på PC'en og defineret den/de mappe/r jeg vil have at den skal arbejde med (Mappen hvor jeg har mine film).
Så har jeg hentet Plex-klienten til android til min telefon (kostede vist ca. 40 kr).
Plex understøtter Chromecast, så nu kan jeg se mit film-bibliotek med covers og info om filmene på min telefon, samt sætte den til at afspille dem og eventuelt chromecaste dem over på mit TV.
Plex kan også købes som premium, hvor du kan afspille det du har hjemme på din NAS uanset hvor i verden du er. Bare der er (hurtig nok) netforbindelse.

Mener også at have hørt at de fleste nyere NAS har software med som kan det samme som Plex.

Men her har du et link til Plex:
https://plex.tv/
I support-sektionen har du guider til hvad det er, hvordan det sættes op osv..

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-05-15 15:32

Tak for svaret Moggi.