/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Flåter og lopper.
Fra : sigfrid
Vist : 2490 gange
100 point
Dato : 17-05-15 10:11

Nogen der har erfaring med piller mod lopper og flåter, kan fås til 3 måneder eller 3stk 1 til hver måned de tre skulde være lidt venligere mod maven.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-05-15 13:00

Er det mon Bravecto, du tænker på? De er vist stadig på recept..

Hvis man har valget mellem en pille hver tredie måned og en pille hver måned, så ville jeg i første omgang vælge en månedspille.. For hvad nu hvis hunden ikke kan tåle indholdsstofferne? Det er meget lang tid at vente på at f.eks kløe skal gå over, hvis hunden ikke tåler pillerne.

Jeg har ikke prøvet dem, fordi Silke er i vedvarende behandling med Advocate mod ræveskab, hårsækmider og hjerteorm.
Så jeg må fortsat pille flåterne af med håndkraft.

Det er så et spørgsmål jeg ville stille dyrlægen hvis jeg skulle give min næste hund Bravecto: hvad hvis hunden får hjerteorm? Kan man så give behandling med Advocate, hvis hunden for nylig har fået Bravecto?

Jeg vil ikke ret gerne risikere at miste min hund på grund af hjerteorm, fordi jeg har givet den behandling med Bravecto..

Men hvis du bor i et område i Danmark, hvor der endnu ikke er konstateret hjerteorm, og du ikke rejser sydpå med din hund om sommeren, så vil jeg tro at Bravecto er et glimrende produkt til flåter og lopper..

Snak med dyrlægen, der kender din hund.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 15:10

Jeg ville også vælge pr måned og starte op med ½ dosis, da det er noget stærkt skidt som sikkert virker lige så godt med ½ delen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-15 00:04

Du skriver ikke hvem der skal behandles, men vi må vel gætte på at det ikke er dig selv. dig selv.
Hvis det er svigermor, så giv hende bare 3 dobbelt dosis en gang for alle. Det kan vel løse problemet med den slags.
hvis det er til et dyr af en slags , er dosering afhængig af dets størrelse.

Jeg skal ikke spille dyrlæge, og vil i stedet stærkt anbefale at du konsulterer sådan en, inden du begynder en behandling af dyret.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-15 07:19

Harharhar, transor..
Du ser ikke, at vi er i gruppen "hunde"?

Svigermor må høre til i noget med familierelationer..
Eller måske helbred? Eller Krise?

Alt efter hvad det er for et problem, du har med din svigermor..

Du må hellere oprette din egen tråd...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 19-05-15 07:51

Ja du er sgu meget vittig transor, men man kan ikke få pillerne uden at gå til dyrlæge, og jeg spørger bare om det er nogen der har erfaring med metoden.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 19-05-15 08:34

Jeg bruger Bratvetco til min hund.
Det virker forbavsende godt.
Han får en tyggetablet hver 3. måned, og har ikke haft lopper eller flåter siden jeg startede.

Jes

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-15 12:32

Pabloj/Jes, har du snakket med dyrlægen om hvad du skal gøre, hvis din hund får en infektion med noget, som Bravecto ikke beskytter imod? Jeg tænker især på hjerteorm. Men ræveskab beskytter Bravecto vist heller ikke imod..

Problemet vil jo være, at man må vente med at bruge advocate, til bravecto er ude af kroppen...
Og det er rigtig lang tid at vente, hvis hunden har fået konstateret hjerteorm.. Eller ræveskab, der er temmelig smitsomt hund og hund imellem..

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 20-05-15 08:37

Jeg ved ikke om man kan få bravecto til en måned ad gangen, men nu har jeg købt nexgard ved dyrlægen til en måned ad gangen 3 piller pris cirka 250 kr, men starter først om 1 måned da hunden lige har fået front line.Lader lige tråden stå hvis der er andre kommentarer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-05-15 19:07

Du kan i hvert fald overveje det med, hvad du skal gøre, hvis din hund får konstateret hjerteorm eller ræveskab efter du har givet den nexgard.. Det er nok klogest at holde sig til piller, der kun virker en måned, hvis I færdes steder hvor der er risiko for de to sygdomme..

Men selv en måned kan være rigtig grimt, hvis hunden begynder at hoste eller klø helt uudholdeligt.
Snak med dyrlægen.

Hvis I aldrig kommer i naturen og din hund aldrig snuser til ting, slikker på noget hvor der er snegle, så er risikoen ikke så stor..
Hvis I bor i Nordsjælland, så er der altid risiko for hjerteorm...
Men smitten er overalt i landet. Bare ikke lige så slemt..

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 22-05-15 08:15

Hej Birgitta.
Hvorfor mener du at man ikke kan behandle hjerteorm og ræveskab, hvis man behandler med braveco eller nexgard?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-15 14:46

På grund af de giftstoffer, de forskellige produkter indeholder...

De kan ligne hinanden for meget, så hunden på den måde bliver udsat for dobbelt dosis..

Jeg kan f.eks. ikke behandle min Silke mod flåter. For hun er i behandling mod ræveskab. Hun må ikke få flåtmidler oveni Advocate, som hun bliver dryppet med en gang om måneden.

Det er jo også derfor du skal vente en måned med at give nexgard. Din hund får for meget gift, hvis du giver begge midler for tæt på hinanden..

Desværre er der ikke noget produkt, det både tager lopper, flåter, skabmider og hjerteorm..

Og selv om flåter kan smitte med farlige sygdomme, så synes jeg at hjerteormen og ræveskaben er værre for Silke.
Det er dyrlægen enig i. Derfor har jeg fået recept på Advocate.
----- så må jeg bare være kvik og omhyggelig med at undersøge Silke og fjerne eventuelle flåter så hurtigt som overhovedet muligt...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 25-05-15 17:10

Jeg mener ellers man kan behandle ræveskab med indsprøjtning, dog ikke alle racer.
Og hjerteorm med tabletter.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-15 21:36

Ja, man kan behandle hjerteorm med tabletter. Og gør det også. Men tabletterne har kun virkning i få døgn.
Hjerteorm laver en masse æg, som ikke bliver slået ihjel. Hverken af piller eller advocate.

Men larverne, der kommer ud af æggene bliver slået ihjel. Derfor er der brug for en længere varende behandling.
Ellers vil larverne blive ved med at ødelægge æggene.
Æggene kan overleve i måneder, måske år.

Og til langvarig behandling er advocate bedst. Mest skånsom.

Jeg kender ikke til indsprøjtninger mod ræveskab. Hvad er det, man sprøjter med ?

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 29-05-15 07:56

Man kan sprøjte med ivermectin, men som skrevet før ikke alle hunde racer kan tåle det.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 29-05-15 07:58

Tak for svaret Birgitta.
Også jer andre. V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-15 12:39

Tak for accepten af mit svar..