/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Bliver trukket for 49 $ hver måned
Fra : ingelein
Vist : 912 gange
50 point
Dato : 16-05-15 14:20

Hej
Jeg har lige opdaget at et firma Graphicstock.com siden 12.12.2014 hver måned har trukket 49 $ fra min konto.
Jeg har selvfølgelig bedt min bank om at tage sig af det - og gjort indsigelse mod firmaet.
Er der andre, som har været ude for lignende? Det er trods alt omkring et 2.000 kr.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-05-15 14:59

Næh, heldigvis ikke - men man skal være meget opmærksom på hvad man klikker på og eventuelt downloader noget fra...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-05-15 15:03

Graphicstock.com er en side der tilbyder download af grafik, det kræver et abbonement og du har så åbenbart tilmeldt dig.
Klaget til banken ?!?!?!?!?! det er da ikke banken der har tilmeldt dig, hvis du ikke vil være medlem mere melder du dig da bare ud.
http://support.graphicstock.com/customer/portal/articles/1461245-how-do-i-cancel-my-account-

I kraft af at jeg kommer lidt rundt i landet og renser computere ser jeg af og til den slags.
Når det er ting som de selv har tilmeldt sig og de bare kan gå ind og afmelde det igen er der ingen grund til at blande banken ind i det. (banken har sat deres kunde i forbindelse med mig for at slippe for besværet)

Det er lige som at tilmelde sig jyllandsposten og så efter et stykke tid ikke vil have den mere, der går man jo heller ikke ind i banken og klager sin nød, man opsiger bare abbonnementet igen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-05-15 18:03

Hej -
Jeg har ikke downloadet noget som helst fra Graphicstock. Jeg er en meget forsigtig kvinde, som ikke kunne drømme om at give kreditkort oplysninger - og da slet ikke til noget som jeg ikke har brug for. Kender hverken mit log in eller andet til det firma.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : poul1erik

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-15 09:24

Når du har gjort indsigelse,så er dit problem løst.
Jeg har prøvet det .Købte elektronik fra Kina og betalte med mit dankort.
En ugestid senere viste det sig,at jeg havde lejet en bil i Irland og en rejse til Bahrain m.m.
25000 kr.Banken førte hele beløbet tilbage til min konto.
Poul Erik.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-05-15 09:49

@poul1erik
Tak, fordi du ikke tror at jeg er et letsindigt fjols, som ikke læser hvad jeg klikker på! Jeg har tænkt lidt over om det kan skyldes "Robinson" lækagen - det var vist omkring det tidspunkt ?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-15 01:11

Citat
Det er trods alt omkring et 2.000 kr.

Sko-da godt man ikke lige ser efter om der er gået (50.-) penge IND fra QXL eller andet, det beløb burde du have set for længe siden og klaget over = Sidste år.
Citat
En ugestid senere viste det sig,at jeg havde lejet en bil i Irland og en rejse til Bahrain m.m.
25000 kr.Banken førte hele beløbet tilbage til min konto.

DET kan IKKE/ burde lade sig gøre hvis i har brugt (Danske) KORT eller ´via´ Paypal? da de kræver at i bruger SMS kode til at overføre så store beløb.

Men ikke sagt at det ikke er SKET, jeg siger bare det ikke KAN LADE SIG gøre? ifølge banker og andet.

Var selv ude for den slags SCAM for mange år siden, og problemet dengang, var at hver gang jeg klikkede på AFMELD så blev jeg videre ført til andre SCAM sider (og tilmeldt- uden accept), som så OGSÅ skulle afmeldes = med samme resultat og hver gang blev jeg fattigere - godt jeg kun havde et par hundrede kroner på kontoen, men den samlede regning var rimeligt stor.

Og det var med et Visa DK kort

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-05-15 09:36

@ mig-selv
For en ordens skyld: Jeg har gjort indsigelse og pengene er allerede kommet retur " Fraud". Engang imellem kan jeg godt blive bekymret over de mindre rigtige svar der bliver givet her i dette forum.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-05-15 09:38

PS. Brugte visa Dankort
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-05-15 12:03

Citat
Engang imellem kan jeg godt blive bekymret over de mindre rigtige svar der bliver givet her i dette forum

Når man beder mere eller mindre ukyndige personer om råd/hjælp, må man jo selv sørge for at sortere i svarene.

Hvis du spurgte en professionel, ville det jo se helt anderledes ud.

En gammel talemåde siger: Som man råber i skoven, får man svar.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-05-15 13:29

marken84
Sikke et ekko
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-05-15 15:06

JOW JOW

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-05-15 19:52

Tak for svaret poul1erik.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 10:38

D.d er der gået mere end 6 mdr. Og firmaet har ikke gjort indsigelse vedr tilbageføring af beløbet på ca. 2.000 dkk. Fristen for indsigelse er 6 mdr.
Ingelein