/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kan ikke samle buskrydder
Fra : clarens
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 14-05-15 17:49

Har købt en Hitachi CG27EJ (SLP) multitrimmer på Amazon.

Er stødt på et problem med at samle den.

https://drive.google.com/file/d/0BzkfLt66SWjVdkF4MmhETmtfNGs/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzkfLt66SWjVUmVGNk91UURxZGM/view?usp=sharing

Løsn rørets sikringsbolt (1) ca. 10 omgange, så
bolten ikke blokerer for det drivakselrør, der
skal sættes i. Når du sætter drivakselrøret i,
skal du holde rørets sikringsbolt udad, så den
indvendige fitting heller ikke blokerer.
Skub drivakslen ind i motorens koblingshus,
indtil den position (2), der er angivet på drivakselrøret,
møder koblingshuset

Da akslen ikke sidder midt kan vi ikke monterer den.

Det ser ud til akslen mangler noget til at placerer den midt i?

Hvad gør vi?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-05-15 18:07

Har du prøvet at vende den på højkant? så kunne det være akslen satte sig i midten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-05-15 18:33

Tag fat i den anden ende og drej aksel rundt med fingrene samtidig med at den styres ind i kobling

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-15 22:03

Ja den skal "hældes" lodret ned i motoren.
Hvis altså den selv placeres i midten i lodret stilling.

Da den sikkert er koblet på samme måde i den anden ende, skal den måske trækkes lidt ud så den er nemmere at føre ind i motoren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-15 17:37

Citat
Hvad gør vi?

Hvis ikke man kender bare lidt til mekanik = den lokale mekaniker..
håber da du får den samlet, det ser også lidt ´akavet´ ud på billederne