/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
mit billede fryser
Fra : svendmogensen
Vist : 610 gange
234 point
Dato : 13-05-15 21:57

En relativ ny stationær pc, som mit barnebarn har, fryser når han spiller med en kammerat, og samtidig bruger Skype. Han kan kun komme videre ved at slukke maskinen på den "hårde" måde
Er der for lidt køling, eller er det nettet. ?? Det er svært spørgsmål, men når man sidder 240 km væk, og gerne vil hjælpe knægten. Det er derfor meget få oplysninger jeg kan give.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-05-15 22:10

Jeg ved ikke hvad grunden kan være, har selv problemet indimellem - jeg kantine videre ude at slukke på den "hårde" måde, ved at trykke 2 gange efter hinanden på tasterne: Ctrl + Esc (holdes nede samtidig) - selvfølgelig ikke en løsning der holder på længere sigt, men det hjælper her!

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 23:11

Citat
Det er svært spørgsmål, men når man sidder 240 km væk

https://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 234 point
Dato : 14-05-15 07:45

Programmer som 'fryser' kan skyldes fejl i Windows registreringsdatabase.

Man kan rense denne med Ccleaner:

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Her er vejledning på Dansk:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Programmet kan, som det ses, også bruges til at fjerne 'Midlertidige Internet Filer', rensnimg af div. progamcache's mv. Tjek derfor om der er sat flueben ved alle programmer i menuen; ( Rens -> fanen: Progammer ). Kør så først [Rens] ...derefter [Register] i Ccleaner. Findes der 'knækkede' registreringsnøgler ved kørsel af [Register], så fjern disse og scan engang til ..indtil der ingen fejl er fundet.
GENSTART ..så
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-05-15 08:57

Ved godt at du skrive at den pc ikke er så gammel men jeg
har skiftet flere haddiske i pc af samme grund ..

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 16-05-15 15:27

Mit barnebarn har nu prøvet at downloade cc cleaner men den fryser under selve download. Er der et godt forslag??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-05-15 15:44

Måske har han for mange programmer der kører i baggrunden, det kan være årsagen?

Clou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-05-15 17:57

1. Det er helt sikkert ikke nettet
2. Det er muligvis et varmeproblem eller et driver problem.

Lad os starte med varme. Speedfan giver os svaret på det: http://almico.com/speedfan.php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-15 10:18

Citat
Er der et godt forslag??

Tjaeh så har det ikke noget med spil og Skype at gøre kan vi konstatere, når problemet også opstår ved alm. brug, som f.eks. nedhentning af programmer. Det er i hvert fald ikke Ccleaners skyld

Hvis det er varme der er problemet ville det første jeg ville gøre, være at rense 'luftindtaget' i den bærbare. Jeg har set maskiner totalt fyldte med 'nullermænd' der virker som et varmetæppe inde i sådan en svend. Gerne hos unge som slæber rundt med deres bærbare i miljøer en sådan sag slet ikke er bygget til; surfende under dynen, liggende i posen med tæpper og strandtøj, hjemmearbejder med en opgave liggende på gulvtæppet osv.

Hvis det virker efter rensning med en støvsuger på fuld knald, så ville jeg alligevel hente og køre Ccleaner

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 19-05-15 16:20

Tak for svaret molokyle. Det var vist, da det kom til stykket en menneskelig fejl, men svarene er gode for en anden gangs skyld