/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Parker korrekt eller jeg ridser din bil
Fra : Morgensutter
Vist : 688 gange
190 point
Dato : 13-05-15 15:38

Der er simpelthen så mange egoister der parkerer så der kun kan være 3 biler, hvor der kunne holde 4.
Er det mangel på opdragelse, eller mangel på sympati med andre mennesker?

Uanset.. Jeg ridser jeres biler og/eller pifter jeres dæk fracnu af når jeg ser det.

Indtil videre har jeg kun snottet på ruderne eller lagt en seddel bag vinduesviskeren.
Men det er slut nu.

Så parker venligst korrekt. Der er nemlig ikke forsikring for hærværk, med mindre der er tale om seriehærværk.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-05-15 15:47

Hvad med at sige det til dem der afsætter parkeringspladser, - pladserne er jo alt for små, man må jo kante sig ud af bilen mange steder.
Bare man har en dårlig ben eller andet kan man jo ikke komme ud, det er da bedre med god plads og ingen parkeringsbuler som det modsatte - tænk på det, inden du selv får buler.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 16:09

Citat
Er det mangel på opdragelse
JA.
Men vel ikke værre end så mange andre ting og sager.

Men pas nu på at de ikke har beviser mod dig - mange kører rundt med skjult kamera, netop for at kunne bevise? det du siger du vil gøre, samt mange P-Pladser er overvåget.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 13-05-15 16:17

Det er bare irriterende at jeg skal bruge minimum 15 minutter på at finde en plads hver eneste dag. Der er mindst 5 ekstra pladser hvis enkelte gad at bakke en halv meter bagud til stregen.
Men det er jo ikke dem der bare holder en smule forkert, der er virkelig nogle der er fuldkommen ligeglade

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 13-05-15 16:18

Jeg ridser jo ikke nogens bil, jeg skulle bare ud med det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 16:38

Kender problemet, men som der skrives, de kunne godt lave pladserne lidt større, men så kan der jo ikke være så mange biler, selv har jeg været ude for kravle ind bagfra fordi de pakerer for tæt og det starter som regel også ved at én tager næsten 2 pladser og så den næste igen osv..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 16:42

Og så er der forresten også dem der ´bare´ lige låner en handicap plads - det er de værste i mine øjne.
Prøv dette:
https://www.youtube.com/watch?v=S7Y6JyGCQhI

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 190 point
Dato : 13-05-15 17:00

Jeg er helt enig med Morgensutter:
Citat
Er det mangel på opdragelse, eller mangel på sympati med andre mennesker?

Begge dele. Attituden er,her kommer jeg,og jeg gør fanden galeme lige hvad der passer mig.

Her ved vores lokale Brugsforening,holder folk helst lige foran indgangspartiet. Eller ved bensinstanderne,mens de er inde at handle. Så kan andre holde i kø,indtil det passer dem at få flyttet kareten.

Ikke så længe siden,jeg mistede tålmodigheden. Gik ud af min egen bil, og løsnede håndbremsen på den der var "parkeret" ved bensinstanderen. Lod den løbe 30-40 meter ned på pladsen. Jeg kørte frem,og tog bensin. I mellemtiden,kom kællingen ud. Hendes ansigtsudtryk var ubeskriveligt,men hun holdt kæften lukket......ellers havde jeg lige "formanet" hende....på en pæn måde,selvfølgeligt.

M.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-05-15 17:41

Hvad med at opføre dig normal. Er du på stoffer eller?????

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 13-05-15 17:54

Stilkene:
Jeg synes det er dem der parkerer egoistisk der skal opføre sig ordentligt.
Men ud over det, så skriver jeg også længere oppe at jeg ikke mener det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-15 18:03

Citat
Uanset.. Jeg ridser jeres biler og/eller pifter jeres dæk fracnu af når jeg ser det
Hvad bilder du dig ind, du er jo syg i hovedet. Jeg håber du vil kommer grumme galt af sted med dit forehavende.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-05-15 18:08

Nu ligger det jo sådan, at det oven i købet er ulovligt at parkere med bare et hjul på afmærkningen, så der er andre til ar holde justits med synderne. Så du skulle i stedet fryde dig over at der vanker bøder til disse personer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 18:18

Citat
Hvad med at opføre dig normal. Er du på stoffer eller?????

Tror det er skrevet med en vís form for HUMOR og indestængt vrede - der lige skulle luftes UD.
Og hvorfor ikke her..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-05-15 18:44

Citat
Hvad med at opføre dig normal. Er du på stoffer eller?????

Ved ikke om det er mig,den er "møntet" på,men det må den jo være. Da den står under mit indlæg.

Stoffer??? det er noget jeg har på,ikke noget jeg indtar.

Normal??? hvad er det. Det "normale" har vide rammer. Normalt!!!...mener jeg selv at være en ældre besindig herre. Der finder sig i meget. Men når folk opfører sig knaldhamrende stupide,og lader hjernen rotere baglæns,ja så slipper selv MIN tålmodighed op.

M.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-05-15 20:46

Og hvad? Jeg kører i forholdsvis nye biler, PT. Zuzuki S Cross, og har allerede fået den første P-Bule, hvor der kun var efterladt noget hvid maling. - Ja, jeg ærgrer mig, men kunne aldrig have i tankerne at øve selvtægt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-15 21:22

Helt enig stilkene. forhåbentlig bliver de selvtægts forbrydere stoppet.......

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-05-15 22:13

Nå, så det er din skyld, jeg ikke kan se ud af ruderne

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 13-05-15 22:21

Haha. Helt enig med Morgensutter. Det er da skide belastende. Jeg får også lyst til at spørge en flok mænd om de gider at hjælpe med at løfte en bil væk.
Eller måske skulle jeg købe en kæmpe jeep med kofanger så jeg selv kan flytte bilerne. Det kunne man sikkert gøre uden at skade den hvis man gør det forsigtigt evt. Med gummi på kofangeren.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-05-15 23:21

De, der som de skal, behøver ikke frygte selvtægt.
Men det var da en underholdende måde at få de selvglade og ligeglade ud af busken på.
Til gengæld har de ret, når de skriver, at de fleste båse er malet så små, at der sjældent er plads til en gammeldags familiebil.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 23:22

Citat
mænd om de gider at hjælpe med at løfte en bil væk

Minder mig om ´pædagog´ biler? 2cv, de kunne ikke lide Dansk under visning - så de flyttede bilen om bag ved = børnehaven.
De mødte IKKE op til mere Dansk - da de syntes det ´nemmere´ at sætte ild til skidtet.
Men selvtægt - og så går jeg også i selvsving, engang imellem - men??? stik en BANAN i udstødningen, det er kun!! en natur genstand..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 23:26

Citat
gammeldags familiebil.

Prøv med en Morris Mascot 750.............
Prøv denne - dame der ikke ...
https://www.youtube.com/watch?v=nIFjVZI_qX0

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-05-15 23:35

Hold da k... hvor jeg morede mig selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-15 08:36

Når sure "gamle mænd" sætter sig bag rattet, af deres egen "pudse-nussebil", så tror de, at de ejer både kørebane/vognbane og parkeringsbåse.
Her kører jeg og her vil jeg parkere.

Citat
Ikke så længe siden,jeg mistede tålmodigheden. Gik ud af min egen bil, og løsnede håndbremsen på den der var "parkeret" ved bensinstanderen. Lod den løbe 30-40 meter ned på pladsen. Jeg kørte frem,og tog bensin. I mellemtiden,kom kællingen ud. Hendes ansigtsudtryk var ubeskriveligt,men hun holdt kæften lukket......ellers havde jeg lige "formanet" hende....på en pæn måde,selvfølgeligt.

Hvis jeg havde været "kællingen", så var det dig, der var blevet "formanet" Aldrig nogen sinde om jeg ville finde mig i, at en fremmed person havde sat sig i min bil, for at flytte den uden mit tilsagn.

Jeg ville melde det til politiet. Selvtægt hører ikke hjemme uden en påtale/straf.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-05-15 09:17

Og så er der jo dem, der syntes det er meget vigtig at holde tæt på, for ikke at gå så langt, derefter tager de en tur i træningscenter eller en lang løbetur.

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 14-05-15 12:04

Tja..... der vel andre end dem der har svært ved at parkere der er trænger til at lære at opføre

Indtil videre har jeg kun snottet på ruderne eller lagt en seddel bag vinduesviskeren.
Men det er slut nu. - du er simpelhen for klarm til mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-15 19:59

Men det er da noget nemmere at holde med et hjul i hver bås........................så kan man få dørene helt op, og er fri for, at snige sig ud af bilen.
Der hvor jeg bor, bruger jeg altid to parkeringspladser.

Ps. Jeg er holdt op med, at dække 3 pladser på tværs, fordi folk med små biler låser mig inde af bare misundelse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-15 20:06

Nogle ret så usammenhængende indlæg her. Men jeg gætter da på,at pilen peger mod mig,med disse finere titler,man har fundet frem:
Hærværks forbryder,selvtægts forbryder,voldsmand,biltyv,sur gammel mand. Hvad med pædofil,nu vi er igang.
Er ked af,i helt har misforstået situationen. Jeg gjorde hende nærmest en tjeneste. Anviste hendes bil,en ledig park plads,som hun tilsyneladende ikke selv havde fået øje på. Det var jo heller ikke nemt for hende,der var / er "kun" 8 båse. Og een var sandelig optaget.

Samtidig er jeg glad for på hendes vegne,at "intermezzo`en" her foregik her ude på landet,i alt fred og fordragelighed. Havde det været på en travlt service station,i een af de store byer,havde man måske gået over til slående argumenter,når "køen" opdagede damen var gået på scopping.

Obs. hvad andet trafik chikane,kan ende op i.

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 14-05-15 22:46

Det er da ganske enkelt,står der en,som ikke ved,hvordan man parkerer,placer din bil ved hans venstre side,så hahn absolut ikke kan komme ind,pas på,at du parkerer korrekt.Han kan ikke gøre så meget,hvis han har overskredet spærrelinien,du skal selvfølgelig sørge for,at du selv kan komme ud af bilen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-15 00:42

Der er altså noget med de parkeringspladser der forvirrer mennesker:
https://www.youtube.com/watch?v=HYcsW48HHXM

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-05-15 15:36

Her hvor vi bor er der ellers rigeligt med pladser, eller snarere: var. For i den senere tid er der flyttet familier til med to og sågar tre biler, så nu kan der ikke frådses med pladserne.
De vil allesammen helst holde lige ud for indgangsdørene, så man af og til skal være akrobat for at komme ind eller ud. Resultatet kunne tælles på vores nu afhændede Ford: Først fik den en "hilsen" i højre bagskærm. Så var det fordøren der fik tydelige mærker efter en andens dør, og kort før udskiftningen fik forskærmen så også et hak. Nå ja, der var også en "venlig" person der påkørte bagkofangeren så den revnede. SELVFØLGELIG lagde man da ikke en seddel, uha, nej. Det kunne jo koste en stigning i forsikringen.
Så hellere det sikre: Ingen har set noget, jeg ER kørt.
Jeg er spændt på hvornår familiens nyanskaffede får de første mærker, men jegg ved på forhånd, at jeg vil ærgre mig og udspy nogle grumme eder.

På et tidspunkt skulle vores gode gamle varevogn have noget "saft". På den lokale Shell stod et (tåbeligt) kvindemenneske og tankede med en cigaret i hånden. (Hvor dum må man være?)
Jeg bad hende tænde for hjernen og læse skiltene, men Gudhjælpemig om ikke kællingen gloede forarget og sagde: Der er da ikke sket noget, vel?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-15 18:53

Ved godt jeg selv er ude om det. Men jeg kan nok "tåle mosten".

Mange kvinder mangler simpelthen den gèn,der kræves for at omgås en bil. Det går lige fra at blokere en bensin-stander et kvartèr,mens man køber ind,til at vurdere hvor meget ens egen bildør fylder når man har parkeret.

Jeg har indtil nu,to gange i år,fået døre åbnet af kvindelige ratholdere,hamret ind i siden af min bil.
Een af de mere arrogante,traf jeg her forleden dag. Da jeg gjorde hende opmærksom på,der måske blev nyt arbejde til autolakeren,svarede hun blot: Der skete vist ikke noget. Jeg replicerede at hendes og min bil,ville blive foreviget,i skøn forening. Og dermed også hendes nr. plade.

Hun så også stram ud i masken....næsten som dem der har knold i nakken.

M.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-05-15 18:58

Det havde hun vel også, bare på indersiden altså.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-15 19:08

Ufatteligt sådan et menneske/ DAME har fået lov til at køre bil, se og SMIL :
https://www.youtube.com/watch?v=tf4TIWECZ30

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-15 19:17
Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-05-15 13:28

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-15 20:09

Selv tak. Det var nu en sjov tråd.

VH. M.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-05-15 22:07

Det må være mangel på interesse at kvinder ikke kan køre bil. De sidder vel og dagdrømmer og går ikke helt op i det. Når de så ikke følger trafikken og bremser uden grund fordi de er uopmærksomme, så virker de jo mindre intelligente end os mænd. Men det er der vist lavet forsøg med, så selvom de har en mindre hjerne, så skulle de være lige så kloge som os mænd.