/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
fra windows 8.1 til windows 7
Fra : jensviggo
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 09-05-15 11:32

Winnie har en bærbar med windows 8.1 hun vil gerne have windows 7, da hun ikke kan finde ud af 8.1, hvordan mon,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-15 11:42

Installer Classic Shell, så bliver det næææsten som win 7!

http://www.classicshell.net/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-05-15 12:27

Eller: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/change-the-start-menu-to-classic-view

Eller: http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php

Mulighederne er der og det bliver ligeså nemt at bruge som før...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-15 16:32

Jeg bruger også Classic shell...................... Så er det som før vi fik win8
Og så er det gratis.

Det er heller ikke sikkert der findes win 7 drivere til den computermodel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 20:20

Citat
hvordan mon,

Sætter en skive i DVD drevet og starter en installation af 7.

Men som skrevet hvorfor, når andre´s links får den til at se ud/ virke som en Win7.
Kan det være at programmerne er ændret eller?? de ikke kan installeres på 8.

Selv bruger jeg 7 og har prøvet 8 - ikke 8,1, men venter til Win10 kommer på gaden = GRATIS, så vent et par måneder og prøv 10 - den kan alle finde ud af, og ikke så mange og unødige funktioner.
Har kun prøvet 10 i et par timer, men alligevel - VENT.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 20:27

Citat
der findes win 7 drivere til den computermodel.

Der plejer at følge en software pakke med, når man køber en ny pc - men om det så virker?
Det kan hentes på komputerens hjemmeside.
Men jeg har kun haft hjemmebyggede/ uden styresystem pc de sidste mange år, og ingen problemer med software, da der følger skive med til Bundkort og Grafik, alt andet er noget der bare skal hentes? som opdateringer, hvis man syntes det er bedre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-15 20:30

NB; du kan hente Win10 på MS hjemmeside gratis - den er dog kun i BETA, og mangler sikkert en masse der skal rettes på, inden den kommer frem som NYT system:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/preview-iso
Og kan se den stadig ikke er på DK..

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-05-15 08:41

Flere spørgsmål fra Winnie.
Når winnie er i Google og trykker på de 3 vandrette streger øverste højre hjørne, er sproget tysk, hvordan ændres dette. Når hun er i google og søger et eller andet, f.eks. klods hans, kommer der billeder frem bl.a. under billederne står der så more image. Ja det er så på engelsk, hvordan ændres dette. Winnie har 8.1.

godt nok en mærkelig maskine eller? Den har ellers været dyr nok

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-15 09:23

Kig her ang. Chrome.

Juster skrifttyper, sprog og kodninger
https://support.google.com/chrome/answer/95416?hl=da

Mon ikke "winnie" skulle gå ned og få ordnet den maskine hos en forhandler,
det ender jo med at den slet ikke vil køre når i har pillet i den!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 12-05-15 07:22

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-05-15 17:19

velbekomme