/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vil ikke lade sig slette?
Fra : Ammitz
Vist : 455 gange
300 point
Dato : 08-05-15 11:32

Jeg har et par illustrationer liggende på skrivebordet på min Win-XP. Dem vil jeg nu gerne slette. Det kan jeg ikke, fordi jeg får at vide, de bruges af et andet program og at dette skal lukkes først. Selv om jeg har lukket alt, og genstarter, og herefter forsøger at slette filerne, - lykkes det ikke.

Fejlmeldingen er:
Det er ikke muligt at slette filen. Filen bruges af en anden person, eller et andet program. Luk alle programmer som muligvis bruger filen, og forsøg igen.

Jeg kan lukke filen op, ændre i den, - og gemme under et nyt navn, - men kan ikke gemme under samme navn, så kommer denne fejl-meddelelse:
Kan ikke gemme illustrationen. Filen er låst. Brug kommandoen Egenskaber i Windows stifinder til at låse filen op. ID = 45.

Jeg har været i egenskaber og konstateret at filen ikke er låst, så hvad gør jeg så.
Hvordan fjerner jeg disse fra skrivebordet, da de jo bare ligger og fylder op?
Ammitz

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-15 11:35

Er det illustrationer, der bruges som baggrund på dit Skrivebord?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-15 11:41

Nej, det er illustrationer jeg har brugt i forskellige dokumenter, - men de skal ikke bruges mere.
De har bare været parkeret på skrivebordet, mens jeg havde brug for dem.
Den metode bruger jeg ofte, og har aldrig før haft problemer med at slette, når opgaven var afsluttet.
Ammitz

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-15 11:59

Prøv at starte Joblisten og se hvilke programmer, der kører.

Det må være et af dem, der har "fat" i dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-15 12:06

Dr. Delete har i mange år været programmet man bruger til at slette besværlige filer, måske skal der en genstart til før er filen slettet programmet er gratis:
http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-05-15 12:19

Iobit uninstaller plejer at være ret probat middel til afinstallering...

http://www.iobit.com/advanceduninstaller.php

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-15 12:29

Til Marken 84
Det er ikke programmer jeg skal have fjernet, - dér bruger jeg revo-uninstaller.

Til. O.V.N.
Jeg kan ikke lige gennemskue, om DR-delete også bare er til at fjerne programmer med, - eller om det kan fjerne enkelte filer.
Når jeg lukker op på siden, lukker den prompte ned igen og fortæller mig, at der er fejl på siden.

Dette er afprovet fra min Windows 7, - da jeg ikke mere bevidst går på nettet med XP'en.

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-15 12:51

Dr. Delete er et gammelt velkendt program til at slette
Citat
enkelte filer som ikke vil lade sig slette
Windows Vista 7 og 8 er for nye til programmet men det kører fint på Windows XP

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 08-05-15 13:01

Unlocker er et program som låser filer op når systemet siger at filen er i brug, også her er en genstart nødvendig engang imellem før filen er slettet, nogle antivirusprogrammer brokker sig gevaldig over Unlocker men den er altså helt uskadelig:
http://www.filehippo.com/download_unlocker/ prøv den hvis ikke du kan få Dr. Delete installeret

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-05-15 13:14

http://www.filehippo.com/download_unlocker/ er helt perfekt.

Vær blot opmærksom i installations fasen at klikke Delta Toolbar fra -
den slags får man hurtig for meget af...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-15 13:16

til o.v.n.
Har nu set på det - har downloadet en zip-fil som ligger på min win7.
Jeg har dog ikke tilladelse til at flytte den til min XP. - Den indeholder en uspecificeret sikkerhedsrisiko - og slut - så lukker den.
Hvad gør jeg så, - har du en anden idé?
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-15 13:24

Marken84
Har du prøvet at lukke den op - den springer direkte til noget helt andet ???????
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 08-05-15 14:48

Tak for svaret o.v.n..
Da du var den første, som gav mig ideen med et unlocker program, får du point.
Jeg måtte dog ind og hente et andet un-locker program, da siden til det du og marken 84 foreslog, ikke ville lukkes op hos mig.
Det blev derfor www.freefileunlocker.com/ som jeg lige med det samme fik til at fungere, og er nu fri for de stædige filer.
Men marken84 skal dog også have en tak for at have forsøgt at hjælpe...
God weekend begge to!
Ammitz