/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Huskøb trods RKI
Fra : kanusti
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 05-05-15 10:39

Hej.
Vi overvejer at købe et hus, men står i RKI, efter vores tidligere hus brændte, og vi blev "r..rendt" på det groveste.
Har læst om Holm finans, nogen der ved om der er andre muligheder? eller hvordan man kontakter Holm?
Og selvfølgelig om der er nogen med erfaringer?
Anja

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-05-15 11:03
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-05-15 11:08

Når du står i RKI, er det jo nok fordi du har nogle udbetalte regninger.
Hvis du så bliver ejer af et hus, vil dine kreditorer have mulighed for at gøre udlæg i huset, og hvis der ikke er friværdi nok til at de kan få deres tilgodehavende, kan de begære huset på tvangsauktion i forsøg på at få dækket en del af deres tilgodehavende.
Og så står du sikkert med en endnu større gæld.
Desuden koster det så meget i renter at låne på det grå marked, at de færreste har råd til det.
Og hvis du har råd til det, har du helt sikkert også råd til at afvikle din gæld til dine kreditorer.
Dette er ikke skrevet for at være fordømmende over for dig, men for at skitsere den virkelighed du vil møde, og den måde dine kreditorer tænker på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-15 11:14

Citat
og vi blev "r..rendt" på det groveste

Der er meget stor chance for, at i igen bliver r...rendt igen, eller det der er værre, nemlig grove inkassatormetoder. Der er ingen der låner ud på det glatte ansigt................uden at det koster.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-15 11:20

Jeres hus brændte i juni 2003, er I slet ikke kommet videre?

http://kandu.dk/Spg63227.aspx

Glem alt om at låne til et "nyt" hus, det vil kun forværre økonomien.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-15 11:36

Nu skal jeg ikke pege fingre eller spørge hvor meget gæld i har fået afviklet på de 10 år.

http://www.kandu.dk/Spg63227.aspx

At kontakte et finansselskab ville være som at tage et kviklån for at dække anden gæld, blot i større målestok.
Det ville også være fristende at købe et hus med billige lån og så bo billigere end et lejemål, men med en ejerbolig følger der yderligere overraskelser som skal financieres.

Mit råd, rejs hovedet og kom ud af den nuværende gæld.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-15 17:31

Citat
efter vores tidligere hus brændte

Det plejer man at få erstatning for, eller et nyopført hus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-15 19:24

Hvis I i det hele taget kunne få nogen til at låne jer penge og blive godkendt som huskøbere når I står i RKI, så sker der det, at så snart I kommer til at stå som ejer af fast ejendom eller andet af værdi, vil kreditorerne selvfølgelig gøre et forsøg på at få dækket deres tilgodehavende.

Det foregår på den måde, at der gøres udlæg i huset og det begæres på tvangsauktion.

Alt andet ville fandme også være urimeligt..alt for mange tror de kan valse gennem tilværelsen efterladende den ene gældspost efter den anden og fortsætte med at køre på frihjul og ikke få betalt gælden.

Omkring brand i det andet hus og røvrendt o.s.v.
Så har I sikkert haft den lovpligtige brandforsikring på huset og derfor fået dækning for brandskaderne. Så nej, en 12 år gammel brandskade kan ikke bruges som undskyldning stadigvæk for manglende vilje til at have fået evt. gæld ud af verden

Så glem alt om at købe hus med RKI hængende på skuldrene.
Og glem de tvivlsomme udlånere og deres ågerrenter, der kommer I bare til at havne i endnu større økonomisk morads, end I allerede gør.

Få gælden væk, kom ud af RKI, og så kan I købe hus.

Alt andet vil være totalt tåbeligt fordi det vil blive en meget kort karriere som husejere I vil opleve, mens I bare får endnu større gæld