/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Handle på Ebay.
Fra : ara
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 04-05-15 13:16

Hej.

Jeg står og skal bruge et batteri til min græstrimmer. Prisen i DK er 550 kr. for sådan et.

Jeg kan se at man kan handle dem på Ebay.de eller ebay.com.

På ebay.de kan jeg få det til ca 340 kr incl fragt fra tyskland.

Men på ebay.com kan jeg få to stk til 400 kr fra USA.

Men kan jeg regne med det og kommer der noget told på fra USA?

mvh

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-15 13:27

Der kommer Told og ekstra for selve post/ levering:
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

På Ebay er du sikret mod mistede pakker og du får pengene retur efter en uges tid - efter at du har indgivet en klage til Ebay

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:28

Citat
Der kommer Told og ekstra for selve post/ levering:
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

DET ER VED HANDEL UDENFOR EU - i EU betaler du ikke skat osv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:33

Du kan også bare tage chancen for at TOLD og POST DK ikke ser nærmere på indholdet - dog vil du helt sikkert få problemer med Posten.

De mange gange jeg har handlet via Ebay har jeg ´kun´ fået 2 pakker Toldbehandlet, og mener at de begge var fra Polen og der var ikke noget at komme efter.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 04-05-15 13:39

Ved ikke om jeg forstår det rigtigt mht. toldberegner.

Men kan det passe at på en vare til ca 400 kr kommer der told og skat på for 100kr, samt at post dk kræver 160 kr?

Vil det sige at min vare til 400 kr kommer op i ca 660 kr?

Men handler jeg f,eks i tyskland kommer der intet gebyr på af nogen art?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:40

Og lige en sidste, du kan få dem til at sende det som en gave/ GIFT, så burde Skat ikke kunne gøre meget, med mindre der ligger en kvittering i pakken - men stadig er der Posten.
Og det hele er sikkert dyrere at købe i US end Tyskland, når alt kommer til alt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:41

400 for varen og ? 100 for levering få jeg til 785

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:43

Som hovedregel kommer der Told på ved køb over 79.-
har ikke lige beregnet posten, men det kan du selv forsøge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:45

Citat
Men handler jeg f,eks i tyskland kommer der intet gebyr på af nogen art

Kun det som sælger oplyser = købspris og levering - Altså ingen gebyerer fra Told og Post (heller ikke fra andre EU lande)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 13:47

Det eneste der kan ændre sig, er Valuta kursen, og det er ikke mange ører det drejer sig om.
Men det kan du se med det samme, når du kommer til BETALING.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 04-05-15 14:11

Tak for svaret mig-selv.

Bestiller i tyskland.