/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox kan ikke afspille video
Fra : o.v.n.
Vist : 546 gange
300 point
Dato : 03-05-15 00:05

På TV2 nyhederne er der ofte små filmklip, dem kan jeg ikke afspille og har ikke kunnet i en måneds tid cirka, jeg har spurgt om det samme tidligere og dengang viste det sig at AdBlock + var skyld i problemet, den er deaktiveret på TV2 og det hjalp dengang, nu er den gal igen.
Jeg har forsøgt at deaktivere alle tilføjelser og genstarte Firefox men det hjalp ikke
Så genstartede jeg Firefox med alle tilføjelser deaktiverede ved at klikke på Hjælp og på Genstart Firefox i fejlsikret tilstand, så kunne jeg godt afspille videoer
Men på den måde kan jeg ikke finde ud af hvad der blokerer for videoerne,
Er der nogen af jer som ved hvordan jeg løser problemet?
Det er kun på TV2 der er problemer, filmklip på DR og Youtube kan jeg afspille uden problemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-15 00:10

Rettelse: Nu kan jeg slet ikke afspille videoer på TV2 nyheder, hverken med Firefox eller Internet Explorer.
Er der andre end jeg som her problemet?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 03-05-15 07:28

TV2 benytter Silverlight ...ikke Flash ...derfor:

https://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-15 12:27

Det kan ikke være forklaringen, Silverlight er installeret også som plugin i Firefox
Citat
The version of Silverlight installed is:
Silverlight 5 (5.1.30514.0)

You are ready to use Microsoft Silverlight

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-05-15 13:02

TV2 & Silverlight. tja 2 gange dårlig giver altså ikke noget godt.
TV2 & Firefox har tit problemer, og med IE skal det være 64bit versionen

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Silverlight
Citat
In 2013, Microsoft announced that they had ceased development of Silverlight except for patches and bugfixes. Microsoft announced the end of life of Silverlight 5 in 2012. Silverlight is no longer supported in Chrome on OS X, while support for Silverlight in Chrome on all other operating systems will be disabled by default in April 2015 and removed completely in September 2015.[8] Microsoft has set the support end date for Silverlight 5 to be October 2021.[9]

https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle?c2=12905
Citat
Support for releases known as Tools ends no less than 12 months following the notification date. Silverlight 5 will support the browser versions listed on this page through 10/12/2021, or though the support lifecycle of the underlying browsers, whichever is shorter. As browsers evolve, the support page will be updated to reflect levels of compatibility with newer browser versions.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-15 17:52

Afinstallér ...

Dvs. : Fjern & rens med Ccleaner ..

GENSTART

... og installer igen !
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-15 01:38

Sjovt nok så kan jeg godt se de små filmklip på min Ubuntu computer
men jeg accepterer at Silverlight på en eller anden måde ikke kører optimal i Firefox

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-15 01:38

Tak for svaret molokyle.