/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opdatering af styresystem - hvordan?
Fra : vivian67
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 01-05-15 09:20

Hej. Jeg har en Samsung GT-S7500 mobiltelefon hvor jeg har Danske Bank app. Nu får jeg meddelelse om at jeg skal opdatere styresystem til Android 4.0.3 eller nyere for at kunne bruge denne app i fremtiden. Hvordan gør jeg det ? Lige nu er der Android-version 2.3.6 på telefonen. Jeg har søgt efter softwareopdatering men der er ingen tilgængelige

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-05-15 09:28

Kan det tænkes din telefon er for gammel til at kunne håndtere et nyere styresystem?

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 01-05-15 09:31

Det er faktisk det jeg er lidt bange for. Men ville lige være sikker inden jeg giver helt op og må ud at købe en ny

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-15 09:46

Samsung sender ikke Jelly Bean ud til denne model, men der findes uofficiel firmwares/opdateringer der ud.

https://www.google.dk/search?q=gt-s7500+jelly+bean

Hvor godt det kører er så en anden ting, men det vigtigste er intern plads & hukommelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-15 10:07

Din tlf skal sikkert Roote´s før du overhovedet kan installere en anden udgave af Android, og din er ikke på denne side - men prøv en af de andre udgaver og se om det virker, det er meget nemt og tager omkring 1 minut, hent så en anden udgave af Android fra nettet og læg den på dit SD kort og installer fra SD, det gør du ved at gå ind i telefonen ROOT menu under opstart af tlf = der kan være mange måder at komme ´ind´ men mest anvendte er at holde START og VOLUME+ inde på samme tid
http://www.kingoapp.com/android-root/devices.htm

Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 01-05-15 10:10

Tak for svaret JegErHer. Det tør jeg ikke kaste mig ud i - sæt alle andre ting på telefonen ikke virker bagefter. Jeg må nøjes med at bruge Danske Bank fra min PC

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-05-15 10:38

Næ de færreste kaster sig ud i uofficiel firmwares, da de er dybt afhængig af deres telefon, og når de køber en nye kraftigere model, gider de ikke "lege" med den gamle mere.

Du er velkommen.