/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Polo 97
Fra : mig-selv
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 29-04-15 20:36

Hvilket moment skal hjul ophænget spændes med? tænker på samtlige bolter BAG bremse-skiven (knoglen/kødbenet??) eller hvad man så end kalder det.

http://spic.dk/index.php?view=9301430332491

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 29-04-15 20:47

Jeg ville spænde det så det sidder urokkeligt fast uden skelen til, eller brug af momentnøgle.
Da det som regel er M10 eller større, kan man godt tage fat uden at kværne gevindet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-15 22:26

Også min første tanke, men når jeg tænker på den møtrik der sad (fast) på træ-akslen? den kunne min tryklufts-maskine (H nyborg ) ikke engang løsne, selv efter et par døgn med WD?, så lidt kræfter skal der trods alt bruges.
Citat
kan man godt tage fat uden at kværne gevindet.

Så skal der dæleme lægges bøffer i bolterne, jeg har dog været ude for at gevind kan ryge sig en tur, men det var på en MC / hjul aksler og altid møtrikkerne der brokkede sig, ikke selve akslen.

Men det hele er bare for sikkerheden, ville jo nødig tabe et eller andet som resulterede i andre ubehag, det tror ikke jeg kunne leve med.

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-15 08:52

Strut to body      60
Strut to whel bearing housing
19 mm nut      80
18 mm nut      95
Lov
Lower track control arm
Pivot bolt to subframe   130
Lower balljoint bolts   35
Track control arm/subframe bolts 130
Subframe rear mounting strut to body 80
Shock absorber slotted nut   40
Anti-roll bar eye bolt nut   25
Hub nut      265

alle er Nm
Det er godt nok til en golf, men er vel nok det samme.
Det er klippet fra Haynes.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-15 17:10

Tak for svaret pabloj.
lidt at gå efter

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-04-15 19:40

Jeg var ikke helt klar over hvad du skulle have skruet fast, men jeg gik ud fra dit forhjulsleje
havde lidt med det at gøre.

Jes